• Anonym (orgie)

    Fyller kvinnans orgasm någon egentligen funktion, eller handlar det bara om feminism?

    Mannens orgasm är nödvändig för att göra kvinnan gravid, men kvinnans orgasm är inte nödvändig. Finns det någon egentlig funktion för den, eller handlar det bara om feminism där kvinnor inte klarar av tanken på att biologin inte är jämställd?

    Kvinnor har mycket svårare att få orgasm än män. Vanligt knull räcker ofta inte, utan man måste inte och fingra för att det ska hända något. På samma sätt som mäns bröstvårtor är en meningslös sak som hängt kvar genom evolutionen (de fyller till skillnad från kvinnors bröstvårtor ingen funktion), kan kvinnors klitoris vara en meningslös sak som hängt kvar genom evolutionen?

    Det finns många kvinnor som klagar på att männen aldrig ger dem orgasm, men kan inte dessa kvinnor fixa det själva i så fall? Efter att man haft sex kan väl kvinnan sitta och pilla med sig själv så blir alla nöjda?

  • Svar på tråden Fyller kvinnans orgasm någon egentligen funktion, eller handlar det bara om feminism?
  • Anonym (Orgasmkvinnan)
    Anonym (Nåja) skrev 2022-06-21 21:38:44 följande:
    Tack men jag behöver ingen hjälp av dig. Jag vet redan att det inte är nödvändigt för att bli gravid. 
    I så fall vore betydligt fler kvinnor i behov av  IVF. 
    Den biologiska orsaken är vad som intresserar mig. 
    Den biologiska orsaken är att orgasmen hjälper spermierna uppåt för att maximera chansen att de ska nå ägget, fortare och lättare. Orgasmen gör att underlivet gör rytmiska rörelser, drar ihop sig, utvidgar sig, drar ihop sig, utvidgar sig vilket hjälper sädesvätskan uppåt genom underlivet.

    Funktionen med kvinnlig orgasm är som sagt att bidra till befruktningen, som sagt.

    Det betyder inte att man inte kan bli gravid utan, utan att syftet med den biologiska funktionen med den kvinnliga orgasmen är:

    Atr underlätta spermier att nå ägget
    Att göra kvinnan glad och lycklig, avslappnad i befruktningstillfället
    Att hon ska binda sig känslomässigt  till den man som från och med nu kan vara far till hennes barn
    Att hon, om befruktning uteblir vid detta tillfället ska ha en så positiv känsla av sexet att hon vill utföra akten igen och igen och uppleva sexet hur många gånger till tills en avkimma föds

    Visst finns det asexuella, både män och kvinnor som inte får orgasm någonsin, dock en väldigt liten minioritet. De flesta är biologiskt utrustade att uppleva orgasm under sex. Under penetration i missionären så när mannen ligger ovanpå kvinnan så masserar hans tyngd när han gör penetrationen klitoris så att kvinnan kan komma. Även om hon rider honom och gnider underlivet mot hans kropp samtidigt som penetrationen så triggas orgasmen för klitoris får sin stimulans via kroppsrörelserna när penetrationen sker. Även bakifrån, när mannens pung slår mot klitoris så kan kvinnor komma samtidigt som hon penetreras. Klitoris stimuleras om man t ex ligger med kropparna omslingrandes nära tätt ihop under t ex missionären och har lugn penetration där sköterna samtidigt gnids mot varandra under penetrationen så att ovandelen på kvinnans underliv, klitoris känner av penetrationen.

    Just saying till er stackare som bara lyckats få orgasm på egen hand.

    Det ?an också hjälpa att vara väldigt attraherad av mannen och att han är duktig sexuellt men framför allt hur man som kvinna rör sig, t ex hur man har benen under akten, hur man spänner sig, ligger liksom under penetrationen. 
  • Anonym (Orgasmkvinnan)
    Anonym (Nåja) skrev 2022-06-21 19:03:38 följande:
    Nej vore det så viktigt skulle vi ha lika lätt som männen att få orgasm vid penetrering. 

    (De flesta får visst orgasm vid sex eftersom sex är mer än bara penetrering btw. Du känns igen) 
    Jag har lika lätt eller lättare än vissa man att få orgasm. Kan komma på mindre än en minut vid penetrering. Även 10 sekunder. Snabbare än de flesta män. 

    Hur förklarar biologin DET? En kvinna som kommer lättare och snabbare än en man och före honom?!? Vilken funktion fyller DET biologiskt i befruktningen? Hur var DET på savannen??! 

    Hur som helst, har kroppen förmågan att komma fysiskt så tillhör man inte kategorin som aldrig kan komma.  
  • Anonym (Tjej34)
    Anonym (Orgasmkvinnan) skrev 2022-06-23 00:14:41 följande:
    Den biologiska orsaken är att orgasmen hjälper spermierna uppåt för att maximera chansen att de ska nå ägget, fortare och lättare. Orgasmen gör att underlivet gör rytmiska rörelser, drar ihop sig, utvidgar sig, drar ihop sig, utvidgar sig vilket hjälper sädesvätskan uppåt genom underlivet.

    Funktionen med kvinnlig orgasm är som sagt att bidra till befruktningen, som sagt.

    Det betyder inte att man inte kan bli gravid utan, utan att syftet med den biologiska funktionen med den kvinnliga orgasmen är:

    Atr underlätta spermier att nå ägget
    Att göra kvinnan glad och lycklig, avslappnad i befruktningstillfället
    Att hon ska binda sig känslomässigt  till den man som från och med nu kan vara far till hennes barn
    Att hon, om befruktning uteblir vid detta tillfället ska ha en så positiv känsla av sexet att hon vill utföra akten igen och igen och uppleva sexet hur många gånger till tills en avkimma föds

    Visst finns det asexuella, både män och kvinnor som inte får orgasm någonsin, dock en väldigt liten minioritet. De flesta är biologiskt utrustade att uppleva orgasm under sex. Under penetration i missionären så när mannen ligger ovanpå kvinnan så masserar hans tyngd när han gör penetrationen klitoris så att kvinnan kan komma. Även om hon rider honom och gnider underlivet mot hans kropp samtidigt som penetrationen så triggas orgasmen för klitoris får sin stimulans via kroppsrörelserna när penetrationen sker. Även bakifrån, när mannens pung slår mot klitoris så kan kvinnor komma samtidigt som hon penetreras. Klitoris stimuleras om man t ex ligger med kropparna omslingrandes nära tätt ihop under t ex missionären och har lugn penetration där sköterna samtidigt gnids mot varandra under penetrationen så att ovandelen på kvinnans underliv, klitoris känner av penetrationen.

    Just saying till er stackare som bara lyckats få orgasm på egen hand.

    Det ?an också hjälpa att vara väldigt attraherad av mannen och att han är duktig sexuellt men framför allt hur man som kvinna rör sig, t ex hur man har benen under akten, hur man spänner sig, ligger liksom under penetrationen. 

    Jag är väl en av de stackarna då.. men tycker ärligt talat inte att det är så synd om mig. Jag har 3 fina barn som jag har lyckats få utan att jag fick orgasm nån av gångerna när jag blev på smällen .. Har en kille (pappa till yngsta) som ser bra ut (är absolut attraherad av honom) ,har stor k*k.. och som tur är tjatar han inte om att slicka mig (som han vet att jag inte gillar) och tjatar inte heller och pressar mig att jag ?måste? komma (varit med om killar som gör det).

    Så som du säkert vet så behöver kvinnor inte komma för att bli gravida. Och vi behöver faktiskt inte göra det för att njuta av sex heller , iallafall inte alla. Jag har sex med min kille så ofta vi hinner (har en 4 månaders bebis) och kan tycka det är jätteskönt även om jag inte kommer. Tänder på att det är skönt för honom också..och komma kan jag göra själv med vibrator. 

    Förstår att många tjejer tycker det är viktigt att komma under sex och då får man väl försöka se till att göra det på något sätt och hitta en kille som anstränger sig för att man ska det.. absolut inget fel med det. Men det är faktiskt inte viktigt för alla och det är inte så bra att vi ska känna oss pressade att göra det för att tjejer som du har inbillat oss att det är något fel på oss annars .. eller inbillat killar att de gör något fel om de inte får tjejen att komma. 


    Och varför måste man förresten vara glad , lycklig och avslappnad under befruktningstillfället? Det kan man ju vara utan att komma men vad fyller det för biologisk funktion menar du? Andra djur är väl inte direkt det.. 

  • Anonym (Kvinnor)
    Anonym (Orgasmkvinnan) skrev 2022-06-23 00:14:41 följande:
    Den biologiska orsaken är att orgasmen hjälper spermierna uppåt för att maximera chansen att de ska nå ägget, fortare och lättare. Orgasmen gör att underlivet gör rytmiska rörelser, drar ihop sig, utvidgar sig, drar ihop sig, utvidgar sig vilket hjälper sädesvätskan uppåt genom underlivet.

    Funktionen med kvinnlig orgasm är som sagt att bidra till befruktningen, som sagt.

    Det betyder inte att man inte kan bli gravid utan, utan att syftet med den biologiska funktionen med den kvinnliga orgasmen är:

    Atr underlätta spermier att nå ägget
    Att göra kvinnan glad och lycklig, avslappnad i befruktningstillfället
    Att hon ska binda sig känslomässigt  till den man som från och med nu kan vara far till hennes barn
    Att hon, om befruktning uteblir vid detta tillfället ska ha en så positiv känsla av sexet att hon vill utföra akten igen och igen och uppleva sexet hur många gånger till tills en avkimma föds

    Visst finns det asexuella, både män och kvinnor som inte får orgasm någonsin, dock en väldigt liten minioritet. De flesta är biologiskt utrustade att uppleva orgasm under sex. Under penetration i missionären så när mannen ligger ovanpå kvinnan så masserar hans tyngd när han gör penetrationen klitoris så att kvinnan kan komma. Även om hon rider honom och gnider underlivet mot hans kropp samtidigt som penetrationen så triggas orgasmen för klitoris får sin stimulans via kroppsrörelserna när penetrationen sker. Även bakifrån, när mannens pung slår mot klitoris så kan kvinnor komma samtidigt som hon penetreras. Klitoris stimuleras om man t ex ligger med kropparna omslingrandes nära tätt ihop under t ex missionären och har lugn penetration där sköterna samtidigt gnids mot varandra under penetrationen så att ovandelen på kvinnans underliv, klitoris känner av penetrationen.

    Just saying till er stackare som bara lyckats få orgasm på egen hand.

    Det ?an också hjälpa att vara väldigt attraherad av mannen och att han är duktig sexuellt men framför allt hur man som kvinna rör sig, t ex hur man har benen under akten, hur man spänner sig, ligger liksom under penetrationen. 
    Med din logik så kan det vara bra att avsluta sexet innan kvinnan får orgasm så man minskar risken för graviditet, avbrutet sex allstå. 
  • Anonym (Kvinnor)
    Anonym (Orgasmkvinnan) skrev 2022-06-23 00:28:54 följande:
    Jag har lika lätt eller lättare än vissa man att få orgasm. Kan komma på mindre än en minut vid penetrering. Även 10 sekunder. Snabbare än de flesta män. 

    Hur förklarar biologin DET? En kvinna som kommer lättare och snabbare än en man och före honom?!? Vilken funktion fyller DET biologiskt i befruktningen? Hur var DET på savannen??! 

    Hur som helst, har kroppen förmågan att komma fysiskt så tillhör man inte kategorin som aldrig kan komma.  
    Du är ett undantag 
  • Anonym (Kvinnor)
    Anonym (Nåja) skrev 2022-06-21 11:03:30 följande:
    Precis det jag menar. Om det är så betydelsefullt så borde alla få orgasm vid samlag under vår fertila period. 
    Och de som inte vill ha ett oönskat barn avslutar sexet innan kvinnans orgasm 
  • Anonym (Orgasmkvinnan)
    Anonym (Kvinnor) skrev 2022-06-23 17:40:42 följande:
    Du är ett undantag 
    Kanske. Jag är en kvinna med en sexualitet som en man. Det har sina fördelar för mig. Bra att vi kvinnor som har en sexualitet som en mans också får komma till tals i statistiken.
  • Anonym (O)
    Anonym (Orgasmkvinnan) skrev 2022-06-23 18:57:45 följande:
    Kanske. Jag är en kvinna med en sexualitet som en man. Det har sina fördelar för mig. Bra att vi kvinnor som har en sexualitet som en mans också får komma till tals i statistiken.
    Nej för sjutton. Du är inget undantag. Jag får också orgasm lättare än min man.
  • Anonym (O)
    Anonym (Kvinnor) skrev 2022-06-23 17:47:02 följande:
    Och de som inte vill ha ett oönskat barn avslutar sexet innan kvinnans orgasm 
    De som inte vill ha ett oönskat barn bör inte ha något sex alls och särskilt inte med män som inte intresserar sej för kvinnlig orgasm och sexualitet.
  • Anonym (berra)
    Anonym (Kvinnor) skrev 2022-06-23 17:47:02 följande:
    Och de som inte vill ha ett oönskat barn avslutar sexet innan kvinnans orgasm 
    Då tycker du att vi män ALDRIG får ha sex (om det biologiska syftet är barn)? 
    Kul. :-/
Svar på tråden Fyller kvinnans orgasm någon egentligen funktion, eller handlar det bara om feminism?