Anonym (stud) skrev 2022-06-14 16:00:01 följande:
Inga problem blev det i slutänden, men när jag pratade med andra så hade de aldrig tillåtit sin partner att ensam i huset planera och förbereda inför stundenten i två dagar, utan mig. Min mamma och vänner sa tex att de aldrig hade kommit som något 5:e hjul på studenten så som jag gjorde. Det blev inga problem, eftersom jag är väldigt social av mig, men det kändes lite konstigt att de två var tillsammans i deras fd gemensamma hus medan jag var borta.
Men vad jag förstår bor du inte i huset utan är särbo med din partner.
Så din partner hade alltså studentbjudning i sitt hus där även då mamman till studenten hjälpte till.
Hade du blivit iväg skickad ifrån ditt eget hus dvs om du bodde där skulle jag förstått om du ville vara med som värdinna tillsammans med föräldrarna.
Har du bott tillsammans med din partner, ser studenten dig som en bonusmamma eller är du pappas nya partner (självklart kan studenten ändå tycka om dig men inte se dig som en just bonusmamma)
För du skriver bonusbarn, är det just det eller är det din partners barn?
Hur länge har ni varit tillsammans du och din partner?
Hur hade du velat ha det? att du och föräldrarna tillsammans var värdar? har mamman en ny partner? i så fall vad gjorde han?
Förstår inte varför du känner dig utanför bara för att föräldrarna ordnade student till sitt barn, det är ju så det brukar vara, även skilda föräldrar ordnar student tillsammans, ibland i hyrd lokal osv.
Men frågade du inte om du kunde hjälpa till med något?
Vad hade hänt om du gjort det?
Hur hade du velat ha det om du fick önska?