• Anonym (stud)

Studenten med bio föräldrar

Mitt bonusbarn ska ta studenten nu och föräldrarna har det tillsammans i min särbos hus. Jag är inte alls inblandad i någonting och känner mig lite utanför. Hur gör ni andra när det är student och sådana högtider?

Jag kommer att känna mig som en gäst som kommer dit när allting är klart. All fokus kommer att vara på föräldrarna och barnet som tar studenten. Funderar på att inte gå dit alls.

• Svar på tråden Studenten med bio föräldrar
  • Ess
    Anonym (tonårsmamma) skrev 2022-06-14 17:18:10 följande:
    Fast det ju för barnet, barnet kanske uppskattar att föräldrarna ordnar studentmottagning och har den på studentdagen.
    om man ska ha två dvs varsin blir det ju en som inte får fira sitt barn just på studenten och barnet kanske uppskattar att bägge föräldrarna är med just på studentdagen.

Menar du att mamman skulle ha kommit som gäst?
    eller att föräldrarna skulle ha haft varsin mottagning?
    Hur var det när din bonus tog studenten? vad gjorde mamman?
    Vi var allihop på utspringet för särkullarna, sedan åkte de med sin mamma och firade med henne. På helgen efter så hade vi mottagning hos oss för vår släkt.
  • Anonym (stud)

Jag har släppt detta och bryr mig inte längre! Behövde ventilera mig lite, eftersom jag tyckte det var lite jobbigt när de två (som egentligen hatar varandra) tillsammans i deras fd gemensamma hus ordnade inför studenten hela dagen och kvällen när jag var i min lägenhet. Kände mig lite utanför, eftersom det kändes som att de på nytt var mamma, pappa, barn. Det är kanske lite omoget av mig, men känslor går inte att styra. Likaså när jag kom på själva studenten så kom jag som en gäst. Mamman som inte gillar mig, hälsade knappt på mig och de två sprang där i huset som att de bodde där tillsammans igen och fixade och donade. Huset där jag har bott i många år kändes nu som deras hus igen. 

Studenten är slut nu och det är passé, jag bryr mig inte  längre, men enligt mina vänner och familj så hade de ALDRIG kommit om de varit i min sits. Jag är social och trevlig och kände en hel del människor på festen, men drack nog lite för mycket pga ångesten jag känt innan.

Jag tyckte på något sätt att jag inte blev tillräckligt inkluderad i det hela helt enkelt. Kanske för att jag flyttat ifrån huset.

• Anonym (du)
    Anonym (...) skrev 2022-06-14 17:04:03 följande:
    Det är ju just det ts stör sig på. Att hon inte känner att hon ingår.
    Och det gör hon ju inte heller. Hon ingår inte i barnets familj, hon är en gäst på barnets studentmottagning. Om hon levt med pappan (och barnet) i flera år under barnets uppväxt kanske det varit annorlunda, då kan ske både hon och barnet sett varandra som ett slags familj. Men i det här fallet är hon särbo till pappan och ses troligen inte alls som familj till barnet. Och då ingår hon såklart inte i familjen heller i det avseendet. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (stud) skrev 2022-06-15 08:43:18 följande:

Jag har släppt detta och bryr mig inte längre! Behövde ventilera mig lite, eftersom jag tyckte det var lite jobbigt när de två (som egentligen hatar varandra) tillsammans i deras fd gemensamma hus ordnade inför studenten hela dagen och kvällen när jag var i min lägenhet. Kände mig lite utanför, eftersom det kändes som att de på nytt var mamma, pappa, barn. Det är kanske lite omoget av mig, men känslor går inte att styra. Likaså när jag kom på själva studenten så kom jag som en gäst. Mamman som inte gillar mig, hälsade knappt på mig och de två sprang där i huset som att de bodde där tillsammans igen och fixade och donade. Huset där jag har bott i många år kändes nu som deras hus igen. 

Studenten är slut nu och det är passé, jag bryr mig inte  längre, men enligt mina vänner och familj så hade de ALDRIG kommit om de varit i min sits. Jag är social och trevlig och kände en hel del människor på festen, men drack nog lite för mycket pga ångesten jag känt innan.

Jag tyckte på något sätt att jag inte blev tillräckligt inkluderad i det hela helt enkelt. Kanske för att jag flyttat ifrån huset.

OJ, vad ska man säga? Du får nog jobba med din självkänsla. Att inte ens på en studentfest kunna unna barnet att föräldrarna fixar det tillsammans, det är lågt, tycker jag. 

Jag är glad för barnets skull att hens föräldrar faktiskt tog sig tid till detta, trots att de egentligen hatar varandra. Men jag förstår av dina inlägg att du velat vara i centrum för festen, att du och pappan skulle vara värdparet. 
  • Pope Joan II

Drack du för mycket på din partners barns studentmottagning för att du inte kan styra över dina känslor kring att din partner och hans före detta gör något så helt naturligt som att vara vuxna nog att tillsammans arrangera ett firande för sitt gemensamma barn som nått ett viktigt första mål i livet?

Vilket lågvattenmärke! Så pinsamt för den unga studenten. 
  • Pope Joan II
    Anonym (xxx) skrev 2022-06-15 08:55:08 följande:
    OJ, vad ska man säga? Du får nog jobba med din självkänsla. Att inte ens på en studentfest kunna unna barnet att föräldrarna fixar det tillsammans, det är lågt, tycker jag. 

Jag är glad för barnets skull att hens föräldrar faktiskt tog sig tid till detta, trots att de egentligen hatar varandra. Men jag förstår av dina inlägg att du velat vara i centrum för festen, att du och pappan skulle vara värdparet. 
    Håller med! Så gränslöst självupptaget resonemang att man verkligen baxnar! Och så sitter hon där och fyllnar till också. Jag hade aldrig någonsin förlåtit det om jag varit ts partner. Oacceptabelt för min del. 
  • sextiotalist
    Pope Joan II skrev 2022-06-15 09:03:27 följande:
    Drack du för mycket på din partners barns studentmottagning för att du inte kan styra över dina känslor kring att din partner och hans före detta gör något så helt naturligt som att vara vuxna nog att tillsammans arrangera ett firande för sitt gemensamma barn som nått ett viktigt första mål i livet?

Vilket lågvattenmärke! Så pinsamt för den unga studenten. 
    Läser vi texten olika. Hennes känslor kan hon inte styra över, men skrev hon någonstans att hon agerade på sina känslor?
  • Anonym (xxx)
    sextiotalist skrev 2022-06-15 09:17:42 följande:
    Läser vi texten olika. Hennes känslor kan hon inte styra över, men skrev hon någonstans att hon agerade på sina känslor?
    men drack nog lite för mycket pga ångesten jag känt innan

Ångest är väl känslor. Så visst drack hon pga sina känslor.
  • Anonym (tonårsmamma)

Du skriver bonusbarn, har du en bra relation till barnet eller är det mer din partners barn? Du har alltså bott med studenten?

Om du har en bra i eller i alla fall ok relation till barnet var det bra att du kom på mottagningen. Vad är det för familj och vänner som i fall du har en bra relation till studenten säger att du inte borde gå eller att dom inte hade gjort det?
    Ska man utebli från sitt bonusbarn student för att man är arg på sin särbo och hans fd? 
    Som något slags straff mot studenten?
    Hur tror du att bonusbarnet hade reagerat? vilken markering det hade varit, inte gå på sitt bonusbarn student, det gör man väl om man kan om det inte är så att man har en dåligt relation till studenten.
    Hur hade studenten reagerat? struntat i det eller blivit ledsen över din markering över att du inte ville komma pga att föräldrarna fixade en mottagning?

Eftersom du skriver bonusbarn och inte partner barn kan man ju ändå utgå ifrån att ni har en relation. I så fall hade varit tråkigt för studenten om du uteblivit pga att du inte fick vara med och fixa. Frågade du ens din särbo om du kunde bidra och göra något?
    Stor risk att er relation hade tagit stryk om du inte kommit till din särbos barn student pga att du inte gillade att studentens föräldrar fixade för sitt barn.
  • Anonym (stud)
    Anonym (du) skrev 2022-06-15 08:47:37 följande:
    Och det gör hon ju inte heller. Hon ingår inte i barnets familj, hon är en gäst på barnets studentmottagning. Om hon levt med pappan (och barnet) i flera år under barnets uppväxt kanske det varit annorlunda, då kan ske både hon och barnet sett varandra som ett slags familj. Men i det här fallet är hon särbo till pappan och ses troligen inte alls som familj till barnet. Och då ingår hon såklart inte i familjen heller i det avseendet. 
    Jag har levt med barnet och pappan i flera år innan jag flyttade ut.
Svar på tråden Studenten med bio föräldrar