Anonym (stud) skrev 2022-06-15 08:43:18 följande:
Jag har släppt detta och bryr mig inte längre! Behövde ventilera mig lite, eftersom jag tyckte det var lite jobbigt när de två (som egentligen hatar varandra) tillsammans i deras fd gemensamma hus ordnade inför studenten hela dagen och kvällen när jag var i min lägenhet. Kände mig lite utanför, eftersom det kändes som att de på nytt var mamma, pappa, barn. Det är kanske lite omoget av mig, men känslor går inte att styra. Likaså när jag kom på själva studenten så kom jag som en gäst. Mamman som inte gillar mig, hälsade knappt på mig och de två sprang där i huset som att de bodde där tillsammans igen och fixade och donade. Huset där jag har bott i många år kändes nu som deras hus igen.
Studenten är slut nu och det är passé, jag bryr mig inte längre, men enligt mina vänner och familj så hade de ALDRIG kommit om de varit i min sits. Jag är social och trevlig och kände en hel del människor på festen, men drack nog lite för mycket pga ångesten jag känt innan.
Jag tyckte på något sätt att jag inte blev tillräckligt inkluderad i det hela helt enkelt. Kanske för att jag flyttat ifrån huset.
Du skriver bonusbarn, har du en bra relation till barnet eller är det mer din partners barn? Du har alltså bott med studenten?
Om du har en bra i eller i alla fall ok relation till barnet var det bra att du kom på mottagningen. Vad är det för familj och vänner som i fall du har en bra relation till studenten säger att du inte borde gå eller att dom inte hade gjort det?
Ska man utebli från sitt bonusbarn student för att man är arg på sin särbo och hans fd?
Som något slags straff mot studenten?
Hur tror du att bonusbarnet hade reagerat? vilken markering det hade varit, inte gå på sitt bonusbarn student, det gör man väl om man kan om det inte är så att man har en dåligt relation till studenten.
Hur hade studenten reagerat? struntat i det eller blivit ledsen över din markering över att du inte ville komma pga att föräldrarna fixade en mottagning?
Eftersom du skriver bonusbarn och inte partner barn kan man ju ändå utgå ifrån att ni har en relation. I så fall hade varit tråkigt för studenten om du uteblivit pga att du inte fick vara med och fixa. Frågade du ens din särbo om du kunde bidra och göra något?
Stor risk att er relation hade tagit stryk om du inte kommit till din särbos barn student pga att du inte gillade att studentens föräldrar fixade för sitt barn.