• Barbrastreisand

BIM JULI -22

Hej! 
    Nu har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon. Mensen bör dyka upp nu i dagarna och därefter börjar nedräkningen till ägglossning och därefter BIM (~11juli)

Hade varit roligt att följas åt!

• Svar på tråden BIM JULI -22
  • skaviblifyra

Jag har gjort det hälften av mina graviditeter. Två ggr har jag varit helt säker av 6. Men Hade väldigt ont i magen för ngn vecka sen. Borde varit då ...

• Rosen3
    Klara1997 skrev 2022-07-04 13:03:20 följande:
    Ja jag fick missfall i April, inte lätt att ha koll på alla {#emotions_dlg.flower}
    Åh just det, så tråkigt. Beklagar :( Hur känns det nu? :)
  • Mandistoss
    Sjuttonmånader skrev 2022-07-04 16:33:51 följande:

Är det någon som tror sig ha känt av när ägget fäster? 

Jag tror jag kände det denna gången. Det började som mola och hålla på i livmodern en kväll - olika känslor som bytte av varandra, dragningar och pirr. Fick även värk i ländryggen. Höll på i två dagar, sen gick det över till bara molvärken och den sitter i ännu. Nån dag efteråt hade jag ljust, ljust rosa sekret (syntes bara när man torkade på ett vitt papper), och dagen efter det var det ljust, ljust brunt ist. Plussade i samma veva som dessa sekret kom; ca 3 dagar efter känningarna kom.

Kände inget med första. 

• Sjuttonmånader
    Mandistoss skrev 2022-07-04 19:14:25 följande:

Jag tror jag kände det denna gången. Det började som mola och hålla på i livmodern en kväll - olika känslor som bytte av varandra, dragningar och pirr. Fick även värk i ländryggen. Höll på i två dagar, sen gick det över till bara molvärken och den sitter i ännu. Nån dag efteråt hade jag ljust, ljust rosa sekret (syntes bara när man torkade på ett vitt papper), och dagen efter det var det ljust, ljust brunt ist. Plussade i samma veva som dessa sekret kom; ca 3 dagar efter känningarna kom.

Kände inget med första. 

Jag tyckte också att jag kände det denna gången..  det var ca en vecka sen tror jag och nu ikväll (bim-1) tog jag ett testa tidigt som visade inte gravid.. Jag orkar inte:'( 
  • 2020bebis

Idag på ÄL+13 kom mensen, väntat i och med negativa test. Känns bra att den kommit så jag kan se fram emot nästa försök Glad vet ej hur länge jag har mens (första riktiga mensen efter ppillerstopp), men bim skulle kunna bli sista juli så hänger kvar hår Tungan ute

Grattis till er som plussat!{#emotions_dlg.flower}

• Lurifixen

Börjar bli dyrt med tester nu. Vet inte hur många jag tagit, fast jag vetat att de omöjligt kan visa något ännu. 

Nu är det iallafall inte långt kvar till BIM. Borde förhoppningsvis inte få mens på söndag. Är då den bör komma annars. Testade såklart imorse, åh igår Drömmer

Ska försöka undvika att testa mig imorgon..

• Minmillis

Frågar åt en vän då jag själv inte har koll. Hon är på bim+7 och går o väntar på mensen som inte dykt upp. Hon har inget gravid test men hade en drös med ägglossningstest i necessären. Hon tog detta bara för att och tyckte de blev väldigt starkt. Vet att folk säger att ägglossnings test kan ge utslag på hcg också men hittar inga bra bilder. Så ni som har tagit ett ägglossningstest när ni varit gravida hur har de sett ut? Hon kommer köpa gravid test när hon är hemma från semestern med svärföräldrarna men de är om en vecka. Foten i munnen
  • Jojjans

Idag tog jag ett nytt test, äl+11, helt blankt. Så nu försonas jag med att det inte blev någonting denna gången och inväntar mensen på torsdag. 

• Barbrastreisand

Äl+12 och även idag negativt, så nu får man snällt vänta in mensen.. Får se hur det blir nästa månad då vi kommer vara på resande fot just kring ägglossning, annars blir det nya tag i augusti. Håller tummarna för er som fortfarande väntar in äl/bim ! 

Saker som jag lärt mig detta första försök:
    1. Alla möjliga gravid-symtom dyker upp just den månaden du försöker:D
    2. Graviditetskollens test har skrämmande spökstreck! Dessa lär jag inte köpa om igen. 
    3. Att ha testa-tidigt test hemma gör en lite test-beroende 
Svar på tråden BIM JULI -22