• Barbrastreisand

BIM JULI -22

Hej! 
    Nu har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon. Mensen bör dyka upp nu i dagarna och därefter börjar nedräkningen till ägglossning och därefter BIM (~11juli)

Hade varit roligt att följas åt!

• Svar på tråden BIM JULI -22
  • Polly91

Hej igen! 

Nu är äntligen mensen över och ett nytt försök. Jag och min man pratade om covid-19 och funderar på om vi ska ta tredje sprutan. Men jag blir osäker på om man bör göra det i samband med att man försöker bli gravid? Hur tänker ni? Jag tog TBE idag så kan inte ta sprutan på minst 1 vecka ????. 

• Rosen3
    Polly91 skrev 2022-07-05 14:03:24 följande:

Hej igen! 

Nu är äntligen mensen över och ett nytt försök. Jag och min man pratade om covid-19 och funderar på om vi ska ta tredje sprutan. Men jag blir osäker på om man bör göra det i samband med att man försöker bli gravid? Hur tänker ni? Jag tog TBE idag så kan inte ta sprutan på minst 1 vecka ????. 

Jag undrar lite samma :) 
  • Rosahimmel86

Denna månaden har varit så konstig
    Jag tog ett testa supertidigt på BIM-5 och det stod "ej gravid"
    Sen tog jag ett babyplan testa tidigt på BIM-4 men det var blankt.
    Igår på BIM-2 fick jag en rosafärgad flytning och tänkte att det nog är mensen som är på gång.
    Sen hände ingenting mera så vid lunch igår tog jag mitt sista test jag hade hemma 
    Babyplan testa tidigt och då visar det svagt +
    Så jag är nog gravid 
    Men jag har haft ett par mf där hcg inte ökat som det ska så jag är lite orolig att det är likadant denna gången eftersom jag "plussade sent?" 

• Ewcia

Hoppar in här. 34 år hade bim igår 5/7 och fortfarande högre temp.

eftersom det alltid är 14 dagar mellan äl och mens och jag kollade min äl som var den 20/6 misstänker jag att jag är gravid.

har 7 försök bakom mig sedan mitt mf i november som också tog 7 försök 

håll tummarna för mig, är utomlands så kan inte testa mig förrän imorgon 

• Barbrastreisand
    Rosahimmel86 skrev 2022-07-06 07:55:15 följande:

Igår på BIM-2 fick jag en rosafärgad flytning och tänkte att det nog är mensen som är på gång.
    Sen hände ingenting mera så vid lunch igår tog jag mitt sista test jag hade hemma 
    Så jag är nog gravid 
    Men jag har haft ett par mf där hcg inte ökat som det ska så jag är lite orolig att det är likadant denna gången eftersom jag "plussade sent?" 
    //

Grattis! Är du helt säker på när äl var? Kan ju vara så att du fick den senare än du tror? Håller alla tummar och tår!
  • Mandistoss
    Rosahimmel86 skrev 2022-07-06 07:55:15 följande:

Så jag är nog gravid 

Det kan vara att ägget fäst lite senare. Grattis! Hjärta
  • Mandistoss
    Ewcia skrev 2022-07-06 08:00:48 följande:

Hoppar in här. 34 år hade bim igår 5/7 och fortfarande högre temp.

eftersom det alltid är 14 dagar mellan äl och mens och jag kollade min äl som var den 20/6 misstänker jag att jag är gravid.

har 7 försök bakom mig sedan mitt mf i november som också tog 7 försök 

håll tummarna för mig, är utomlands så kan inte testa mig förrän imorgon 

Låter lovande! Håller tummarna för positivt imorgon! Plus
    Jag är också 34 och hade ÄL den 20:de, och har plussat denna månaden FlörtHjärta

• Roxwell

Så lååångt till BIM hela tiden haha :) har bim om 7 dagar. har just nu inga symptom alls. Förra månaden hade jag massor med bl.a. ont i bröstvårtorna flera dagar m.m.  Kanske inga symptom är ett symptom haha :D 

• Klara1997

Rosen3 
    det känns ok nu tycker jag
    hur är det med dig? 

Svar på tråden BIM JULI -22