• Barbrastreisand

BIM JULI -22

Hej! 
    Nu har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon. Mensen bör dyka upp nu i dagarna och därefter börjar nedräkningen till ägglossning och därefter BIM (~11juli)

Hade varit roligt att följas åt!

• Svar på tråden BIM JULI -22
  • Misken

Hej, hoppar med i tråden :D Blir första riktiga försöket till ett syskon. Bim 25/7 och beräknad ägglossning 10/7 men nu har jag haft starka symptom på ägglossning redan i början av veckan och enligt symptomen borde jag då haft ägglossning på tisdag? (Har hittills kännt väldigt tydligt av ägglossningen efter förra graviditeten) Jag har inte haft möjlighet att kolla med ovulationstest.. Har det hänt er att ovulationen kommit redan på cykeldag 8? Och ska man nu räkna med ett nytt bim 14 dagar från tisdagen (brukar ha 14 dagar mellan äl och bim)? Vi har hunnit utnyttja tillfället med mannen så hoppeligen borde vi inte har missat ägglossningen även om den kommit ovanligt tidigt :D

• Flowerflow

Hoppar också in här! 

går och inväntar mensen som lyser med sin frånvaro. 

lite oregelbunden cykel men är nu inne på dag 35 och såhär lång brukar den inte vara.. 
    hopps dock inte på allt för mycket? 

• Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-07-07 11:27:06 följande:

Idag kom min mens som beräknat. Grattis ni som plussat och lycka till alla som väntar in bim! {#emotions_dlg.flower}

samma för mig? hoppas på nästa månad! Får se om vi timar lika bra i nästa tråd :D

• Pörny

Mina test är toknegativa, fått plus alla tidigare graviditeter vid den här tiden så nu väntar jag på mensen på lördag och kör igen i augusti så slipper jag missa min sista praktik på sista terminen på min utbildning :) lycka till ni andra Ses i BIM september om ni inte plussar innan. 

• Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-07-07 11:52:41 följande:

samma för mig? hoppas på nästa månad! Får se om vi timar lika bra i nästa tråd :D

Haha ja! Synkade cyklar Oskyldig
  • 2020bebis
    Jojjans skrev 2022-07-07 11:52:41 följande:

Jag fick mens i måndags så följer er vidare jag med Glad hoppas på nästa gång för oss allihop!
  • Rosen3
    Klara1997 skrev 2022-07-06 22:55:14 följande:

Rosen3 
    det känns ok nu tycker jag
    hur är det med dig? 

Så bra, ja men det känns ändå ok för mig med. Lite orolig för framtiden dock men försöker se det positivt :)
  • Mandelblomman

Hallå hallå! Behöver bolla lite tankar? Den här veckan kommer jag ha ägglossning. Då jag tidigare har haft väldigt oregelbundna cykler så vet jag inte exakt vilken dag, men gissar kring CD 21-23 (Är på CD 20 nu). 

Har haft äggviteliknande flytningar hela veckan och igår och idag har jag haft typ mensvärksliknande smärta. Någon som har upplevt samma? 

• H0nd3ndär
    Mandelblomman skrev 2022-07-07 20:14:36 följande:

Hallå hallå! Behöver bolla lite tankar? Den här veckan kommer jag ha ägglossning. Då jag tidigare har haft väldigt oregelbundna cykler så vet jag inte exakt vilken dag, men gissar kring CD 21-23 (Är på CD 20 nu). 

Har haft äggviteliknande flytningar hela veckan och igår och idag har jag haft typ mensvärksliknande smärta. Någon som har upplevt samma? 

Ohja! Äl-smärta! När smärtan släpper brukar ägget släppt. 

För mig ökar smärtan ju närmare äl kommer och sedan poff borta när ägget släppt. Kan ha ont 4-5 dagar ungefär.
Svar på tråden BIM JULI -22