• Anonym (Arg på min sambo)

Min kille stack i Fredags

Är höggravid med mitt första barn I v 38. I Fredags så stack min kille på ett gameevent och sa inte ens hejdå ,då han påstod att jag låg och sov . Han har inte kommit hem ännu och jag är både arg och sårad för att han gör så här när jag är höggravid och kan föda närsomhelst . Han själv verkar tycka att jag överdriver och skapar drama . Hur skulle ni här inne reagerat om er partner drog så här och tycker ni jag överreagerar? 

• Svar på tråden Min kille stack i Fredags
  • Studentpappa

Om ett halvår kommer en ny tråd, för din kille skiter i bebisen och sitter och spelar istället. 

Nerds gonna nerd, inget nytt under solen.

Hade jag lämnat sambon höggravid för att åka och leka utan att kommit överrens om det hade jag knappast varit välkommen hem. Vilken idiot drar utan att säga något, är han femton?

Ride it like you stole it
  • Anonym (Kipper)
    Anonym (Arg på min sambo) skrev 2022-06-19 14:32:44 följande:

Han hade fört det på tal ,men var inte säker, så att han drog utan att sägs något gjorde mig ledsen . Vi bor i Kalmar och han är i Jönköping.  Så det är en bit åkte dessutom tåg och dem går ju inte hela tiden 

Under de omständigheterna hade jag blivit otroligt arg, ledsen och besviken. 
  • Anonym (Väntar)

Samtidigt kan det varandra v kvar tils det är dags för bebis att titta ut. Ska ni sitta fastklistrade tills dess. Har han mobil med sig så du kan få tag på honom om det blir aktuellt. Hur långt bort är han. 
    Känns ju som det var lite större event så ni borde ju prata5 om det innan, kan du ha glömt att han skulle iväg. 
    Så länge det inte är långt bort och du kan ringa honom så han kommer om det behövs så ser jag inte problemet 

• lövet2

Du överreagerar inte. Det är omoget och oansvarigt gjort av honom. Om jag var i din situation, så skulle jag inte lita på honom igen, innan han visat många gånger att han blivit vuxen.

• enola
    Anonym (Väntar) skrev 2022-06-19 15:12:23 följande:

Samtidigt kan det varandra v kvar tils det är dags för bebis att titta ut. Ska ni sitta fastklistrade tills dess. Har han mobil med sig så du kan få tag på honom om det blir aktuellt. Hur långt bort är han. 
    Känns ju som det var lite större event så ni borde ju prata5 om det innan, kan du ha glömt att han skulle iväg. 
    Så länge det inte är långt bort och du kan ringa honom så han kommer om det behövs så ser jag inte problemet 

Viss skillnad mellan att sitta fastklistrad hemma och att dra iväg på Dreamhack hela helgen, dessutom hyfsat många mil hemifrån. Visst, jag fattar att man som gamingintresserad gärna åker på ett sånt event, som väl bara är en gång per år (eller har jag fel?) men att göra det när sin sambo är höggravid och man inte ens har tillgång till bil om man behöver komma hem fort känns inte riktigt okej. I synnerhet inte eftersom det låter som att det inte ens var helt bestämt att han skulle åka och han bara stack utan att säga hejdå. 
  • Fiona M

Då hade jag blivit skitförbannad.

Anonym (Arg på min sambo) skrev 2022-06-19 14:32:44 följande:

Han hade fört det på tal ,men var inte säker, så att han drog utan att sägs något gjorde mig ledsen . Vi bor i Kalmar och han är i Jönköping.  Så det är en bit åkte dessutom tåg och dem går ju inte hela tiden 

• Anonym (spegel spegel)

Givetvis inte okej att bara dra iväg om man inte har talat om det innan.

Vi har i alla tider sen barnet föddes haft en kalender och har man inte sagt helgen innan (vi talar igenom kommande vecka under söndagen, alltid) vad som händer i veckan så är det upp till den andra att bestämma om man får göra vad-det-nu-är.
    Behövs barnvakt får den som var sist på bollen antingen lösa det eller stanna hemma. Och givetvis ska man ha någorlunda jämn fördelning på hur många kvällar var och en kan vara hemifrån, de första åren.

Så detta är väl ett utmärkt läge att ta en diskussion kring det, vad ska gälla medan du ammar, samt senare. Vem har sovmorgon vilken dag, hur tänker ni? Vilka kvällar ska du gå och träna så han får ta barnet osv osv.

Sen tror jag verkligen inte att den här killen har koll på det, men förstföderskor går ofta över tiden, så risken att föda nu är nog mindre än du tror.

Jag gick 13 dagar över tiden själv, blev hinnsvept v 40 utan att ett skvatt hände och önskade verkligen inget annat än att sonen skulle komma ut någon sabla gång så...

• Anonym (A 2)
    lövet2 skrev 2022-06-19 15:58:25 följande:
    Du överreagerar inte. Det är omoget och oansvarigt gjort av honom. Om jag var i din situation, så skulle jag inte lita på honom igen, innan han visat många gånger att han blivit vuxen.
    Håller med
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Arg på min sambo) skrev 2022-06-19 13:33:06 följande:
    Min kille stack i Fredags

Är höggravid med mitt första barn I v 38. I Fredags så stack min kille på ett gameevent och sa inte ens hejdå ,då han påstod att jag låg och sov . Han har inte kommit hem ännu och jag är både arg och sårad för att han gör så här när jag är höggravid och kan föda närsomhelst . Han själv verkar tycka att jag överdriver och skapar drama . Hur skulle ni här inne reagerat om er partner drog så här och tycker ni jag överreagerar? 

Låter som du kan se fram emot att vara ensam förälder. Han tycker inte att hans barn är viktigt nog att stanna hemma för, han kommer inte ställa upp med blöjbyten och uppfostran. Hoppas det är en tjej du väntar.
  • Anonym (L)

Hur har det gått, TS? Har ni pratat om hans beteende efter att han kom hem?

• Guldnovan
    Fiona M skrev 2022-06-19 16:15:13 följande:

Då hade jag blivit skitförbannad.

Å gud jag med!  Egen bil och garanterat nykter vore liiite bättre men jag undrar jag.....
    (Min gubbe var nykter och hemma flera veckor innan)
    .
  • molly50

Men är man i v 38 så räknas man som höggravid.
    Och vid det läget så stannade min man hemma hela tiden.
    Och jag fick mitt första barn i v 37. Så det kan hända,även om det är vanligare att gå över tiden med första barnet.
    Oavsett så drar man inte iväg sådär om man vet att ens sambo är hemma höggravid och kan föda när som helst.
    Han stack dessutom iväg till Jönköping (de bor i Kalmar) med tåg.
    Så han är en bit bort och kan inte ta sig hem direkt om det skulle behövas.
    Så gör man inte när man vet att ens partner när som helst kan föda ens barn. 
    TS sambo verkar inte vara mogen nog att axla det ansvaret det innebär att få barn.
  • Anonym (Nfnf)

Det är långt dit.
Svar på tråden Min kille stack i Fredags