Anonym (A) skrev 2022-06-21 13:24:47 följande:
Korkat att förbjuda det enda som fungerar. var kan man hitta information om att det inte kommer ges ett nytt godkännande?
Är inte så superbekant på vad de hittar på, men titta lite extra nu och verkar vara mer för oss vanliga konsumenter som de vill stoppa.
De som står för nästan ingen användning alls.
Och bönderna som står för allt användning praktiskt taget, de vill inte sluta med detta medel utom någon som blev cancersjuk.
Och nu när jag läser mer om detta, så blir jag inte direkt mycket klokare på om det verkligen blir ett stopp eller inte.
Men det är sagt att de inte ska förnya godkännandet, som slutet på året tar slut.
Och det är väl det jag har, men skulle inte förvåna mig om trycket ifrån bönderna kan ändra nått, och att vissa kanske får dispens.
Allt som kommer ifrån Montsanto och Bayer, ska man vara EXTREMT MISSTÄNKSAM emot.
Dess företagen är idag mer eller mindre samma, då Bayer köpte upp Montasanto.
Anonym (Diesel) skrev 2022-06-21 14:13:51 följande:
Vad händer om man häller ut några liter diesel runt plantan? Det dödar ju det mesta?
Marken blir förstörd och under en lång tid, diesel är rätt giftigt.
Men det skulle nog plantan inte gilla och överleva.
Själv använder jag diesel att hålla borta kryp jag inte gillar, då räcker det med att pensla/spruta en utspädd blandning.
Var vår så sprutade jag utspädd diesel(1/10)södersidor längst upp där getingar kryper in(mellan vägg och tak), och längs ned på takpannorna och eventuellt om de hade något favorit ställe längre upp på pannorna, eller glipor ini vinden.
Och det räckte ett sprut på våren, sen kom inga getingar dit alls.
Nu har jag inte själv stött på denna parkslide så jag måste göra nått åt det, men kanske det finns en mer allmänlösning där man inte bara häller över diesel.
För det blir för mycket tror jag och orsakar dig problem i sin tur.
Tyvärr ser jag att rötterna är av en sådan typ att jaga alla dom är svårt, eller omöjligt mer ser det ut som.
En sak jag kört på lite andra krypande växter, det är att gräva ned fysiska hinder, men denna parkslide verkar vara nått i hästväg i att vara jävlig.
Så det kommer nog bara ha en stoppande effekt rätt kort tid.