• molly50

Är hon för ung?

Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-24 16:06:07 följande:
    Det är bara att scrolla förbi mina inlägg. Det gör jag när nån skriver saker som är ointressanta för mig.
    Visst,men då får man scrolla förbi halva tråden och kanske missa något intressant.
    Frågeställningen i ts var om TS gör fel om han fortsätter skriva och ha kontakt med den unga kvinnan.
    Och ja,det är fel. Men inte för att hon är ung utan för att han fortfarande lever i ett förhållande som han borde försöka reda upp innan han får ihop det med någon annan. 
    Så ska du skriva i tråden så var snäll och håll dig till ämnet utan att dra in dig själv i det hela tiden. 
    Det blir ganska tröttsamt att se ditt ältande sida upp och sida ner i trådar som berör detta ämne. 
    Det här handlar inte om dig utan om TS. 
  • molly50
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-25 12:33:07 följande:

Nejdå, scrollar man bara lugnt och sansat så missar man inga inlägg.

Jo, det är fel p g a åldersskillnaden.
    Jag nämner mina egna erfarenheter för att visa på hur kvinnor hycklar om sånt här.
    Jag pratade med SINGEL-tjejer, 22 och 24 år. Dom var inte vuxna.
    Det var fel enligt dom flesta kvinnorna.
    Jag var också SINGEL.

TS är inte singel. Så det blir ännu mer fel.

Jag har många gånger sett att kvinnor har större acceptans när dom själva är attraherade av killar. Då är det inte lika allvarligt om nån av dom inte är singel.

Män däremot ska dömas.

Det är din åsikt! För att du har lyssnat på några kvinnor som tycker så.
    Men du kan inte projicera den åsikten på alla kvinnor för det.

Att scrolla förbi alla dina inlägg skulle ta för lång tid.
    Så varför inte sluta älta dina egna problem istället för att kapa andras trådar med detta?
    Du borde ärligt talat söka hjälp för dina negativa tankar. 
  • molly50
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-25 12:46:33 följande:
    Läs i trådar om åldersskillnader så ser du att dom flesta kvinnor dömer män. Och att det är mer fritt fram för kvinnor att själva träffa yngre. Högre i tak.

Tar bara några sekunder att scrolla förbi oönskade inlägg.

Jag är i grunden positiv.
    Men jag har inte mycket positivt att säga om dom flesta kvinnors inställning när det gäller åldersskillnader.
    Jag har svårt för hyckleri.
    Men du dömer ju själv minst lika mycket.
    Du dömer alla kvinnor utifrån vad några kvinnor har sagt till dig eller som du har läst i trådarna här.
    Det är väl lika mycket hyckleri av dig,i så fall. 
    Och du kan ju inte projicera det som några personer skriver på ett diskussionsforum,på alla andra kvinnor i världen.
    Och dessutom så borde du veta att det finns många nättroll här i forumet så bara är ute efter att provocera.
    Så ta inte allt som skrivas här på så blodigt allvar. 

Om du i grunden är positiv så borde du också kunna jobba på att bli av med de här negativa tankarna.
    Så mitt råd till dig är att söka hjälp hos en professionell där du kan älta så mycket du vill istället för att kapa trädarna här.
    Det blir,som sagt,tröttsamt och det är respektlöst gentemot TS att ta över trådarna med dina egna problem. 
    Så försök håll dig till ämnet och sluta diskutera dina egna problem om du vill slippa få svar från personer som blir irriterade på dig. 
  • molly50
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-25 16:31:21 följande:
    Tycker du?
    Jag lägger mig inte i och talar om för kvinnor vilka dom kan träffa. Jag har träffat många kvinnor irl som både legat med yngre killar, och varit ihop med dom. Det angår inte mig.
    Jag har aldrig sagt att alla kvinnor är såhär.
    Men jag har sett att dom flesta kvinnor, både här och irl, dömer mer än vad män gör, och hycklar.

Jag vet att kvinnor själva inte skulle gilla om män la sig i på samma sätt och talade om för kvinnor hur dom ska leva sina liv.

Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Jag tar inte allt på allvar här numera. Tidigare så tog jag åt mig av kommentarer, när jag var kär i en yngre tjej. Jag kände mig sårbar och hade det jobbigt då.

Men jag konstaterar att kvinnor har högre i tak att bete sig hur som helst.
    Det gillar jag inte.
    Ja,det tycker jag, Du dömer kvinnor och "konstaterar" att vi har högre i tak att få säga vad vi vill till män.
    Och det baserar du på något du hört ifrån några kvinnor IRL och på ett diskussionsforum på nätet. (FL)
    Newsflash! Det är inte så det ser ut ute i samhället.
    Du tror inte att vi kvinnor får utstå en hel del fördömanden från män?
    Om vårt utseende,hur vi klär oss eller beter oss?
    Jo,det får vi.
    Och det är precis lika illa.
    Så sluta med ditt ältande och sluta kapa andras trådar.
    Det här är inte din tråd och handlar således inte om dig.
  • molly50
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-25 16:45:01 följande:
    Nej, tråden handlar inte om mig, men jag har erfarenhet av hur kvinnor dömer män som pratar med eller träffar unga tjejer.
    Det är mer än vad många andra har, som skriver i dom här trådarna.
    Men vad har det med trådens ämne att göra?

Vad tycker du t ex om att TS har kontakt med en annan kvinna och funderar på att ligga med henne innan han ens avslutat sitt eget förhållande?
  • molly50
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-25 16:45:01 följande:
    Nej, tråden handlar inte om mig, men jag har erfarenhet av hur kvinnor dömer män som pratar med eller träffar unga tjejer.
    Det är mer än vad många andra har, som skriver i dom här trådarna.
    Jag har också erfarenhet av män som dömer.
    Men jag ältar inte om det sida upp och sida ner i trådarna här. 
    Jag försöker bara ignorera det. Det borde du också lära dig att göra. 
  • molly50
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-25 16:53:41 följande:
    Några? Många kvinnor.
    Kvinnor anser sig kunna förlöjliga mäns kroppar, och det ska han kunna ta.
    Om han tar illa vid sig av hennes kommentarer och pikar, då är han ingen riktig man.
    Alla tycker att det är vidrigt om en man gör samma mot en kvinna.

Kvinnor anser sig ha rätt att lägga sig i vilka tjejer en man vill träffa. Hon har åsikter och det ska han få höra.
    Till varje pris.
    Om du vil fortsätta diskutera saker utanför ämnet,eller saker som rör dig så snälla,skapa en egen tråd om det istället för att kapa denna tråd. 
  • molly50
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-25 16:54:53 följande:
    Nej, men det är du det.
    Jag tycker att kvinnor bör tänka till lite innan dom dömer män, och hycklar.
    Detsamma kan väl sägas om de män som dömer kvinnor då.
  • molly50
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-25 16:57:58 följande:
    Jag tycker att det är fel. 

Men som jag skrev tidigare, för kvinnor är det mer ok att prata med andra killar och till och med tänka sig sex, när båda inte är singlar.

Det tycker jag är jättekonstigt.
    Det är din tolkning.
    Jag,och uppenbarligen många andra, uppfattar det inte på samma sätt.
    Jag tycker du ska söka hjälp. Ditt ältande är inte sunt. 
    Om du beter dig på samma sätt IRL,och sitter och beklagar dig över kvinnor när du pratar med kvinnor,så förstår jag att du har svårt att få en tjej. 
    Så lyd ett gott råd och sök hjälp innan det är försent.
    För du låter som en bitter incel. 
    Och det är inte attraktivt. 
  • molly50
    Anonym (Abc) skrev 2022-06-25 17:47:29 följande:
     När jag träffade min man var jag 20 han 31 vi har varit gifta i 16 år nu :) jag säger kör !..
    Han kanske borde försöka reda upp sitt eget förhållande först.
    Göra slut på ett värdigt sätt så det inte slutar med osämja och hat.
    För barnens skull. 
Svar på tråden Är hon för ung?