• molly50

Är hon för ung?

Anonym (sådär) skrev 2022-06-28 16:56:17 följande:
    Jag tror det är gammal hederlig bitterhet och förnekelse. Uppenbarligen får han inte till det med kvinnor vilket inte är så förvånande med tanke på hans ältande och obsessande kring unga kvinnor. Men istället för att se det som en wakeup call för att ta tag i sina issues så vänder han det till att det är kvinnor det är fel på inte honom.

Ganska tragiskt egentligen. Han hade kanske kunnat komma över sina problem och kanske tom kunna träffa någon OM han sökt hjälp. Men istället valde han att strunta i det och älta och bittra ihop istället
    Ja,precis! Det är den känslan jag får också.
    Därav att jag tycker han låter som en bitter incel.

Jag har försökt ge honom rådet att söka professionell hjälp flera gånger.
    Men det är osäkert om han har tagit det till sig. 
    Har sett andra ge honom samma råd. Men,som sagt,vet inte om han har tagit det till sig eller om han kommer att fortsätta älta i trådarna här. 
  • molly50
    Anonym (Draktränare) skrev 2022-06-28 17:38:32 följande:
    Ja, absolut! Så fort en tråd handlar om äldre män/yngre kvinnor är KD genast på G. Och ja, mannen lyckas då ta över tråden i en bearbetning av besvikelser på det täcka könet. Stackars honom på flera sätt, och irritationer skapas om samma story dras om och om igen. Ofelbart blir det så men jag har sett ett par debattörer som är helt okej med utspelen mot kvinnor. Mannen är ingen incel dock.

Tack själv! Glad 
    Inte bara sådana trådar.
    Har även sett andra trådar där han dykt upp och börjat med sin bitterhet mot kvinnor.
    T ex i en tråd som handlar om att en simklubb vill förbjuda bikini i badhuset då det kan distrahera män..
    Det är också kvinnornas fel,enligt,KD,då kvinnor enligt honom anser att män bara tänker på sex och inget annat.
    Så oavsett vad tråden handlar om så kommer KD fram till att det är kvinnornas fel.
    Så det är inte så konstigt att folk tröttnar till slut.

Varsågod! 
  • molly50
    Anonym (A) skrev 2022-06-28 19:34:30 följande:
    Trist att det är så
    Ja,verkligen.
  • molly50
    Anonym (sådär) skrev 2022-07-01 13:55:31 följande:

Jaha, nu har nån fått för sig att leka moderator och anmäla alla inlägg personen inte gillar enligt sina egna subjektiva preferenser Drömmer

Jag undrar varför vissa människor öht ger sig in i diskussionstrådar när de uppenbarligen har extremt svårt att acceptera att andra har andra åsikter än de själva har och ska genast börja censurera.... så patetiskt.

Jag har också fått inlägg borttagna här.
    Med motiveringen att jag inte hållit mig till trådens ämne.
    Men det var ju somliga andra som började med att vända tråden till att handla om honom och hans problem.
    Men det var mitt,och tydligen även dina,inlägg var de som blev borttagna. 
    Och då försökte jag dessutom,flera gånger,föra tillbaka diskussionen till det den handlar om.
    Märkligt...
  • molly50
    Anonym (sådär) skrev 2022-07-01 14:33:29 följande:
    Japp, otroligt patetiskt.  Man undrar som sagt vad vissa personer öht gör i diskussionstrådar. Samtal med psykolog skulle nog vara bättre Flört
    Ja,precis. 
    Nu har jag inte läst tråden sedan inläggen plockades bort.
    Men jag hoppas de har tagit bort KD:s inlägg också,i så fall,så kanske han lär sig att inte gå ifrån samtalsämnet också.
  • molly50
    Anonym (Prioritera) skrev 2022-07-01 14:44:56 följande:
    Vad söta ni är tillsammans Solig
    Ja,visst är vi! 
  • molly50
    Anonym (Draktränare) skrev 2022-07-01 15:29:54 följande:
    En till här! Oxå jag har fått ett inlägg makulerat.
    Samma motivering. 
    Ändå var det faktiskt KD som började samtala off topic. 
    Vi kommenterade saken. 
    I mitt inlägg som blev delitat kunde jag i efterhand se att det var mitt mest förstående inför KD's problematik men oxå en undran om sättet att ta över trådar till att handla om sig själv. Märkligt värre!
    Det kändes faktiskt som "Hybris?"/"Prioritera" inte kunde hantera posterna - visad empati i kombo med kritik av annan skribents sätt att "ta över" en tråd" till att handla om sig själv.
    Anmälan till moderator hens sätt att reagera och agera?
    Ja,det var ett liknande inlägg för mig med som blev borttaget.
    Märkligt. Undrar om KD:s inlägg ligger kvar?
    Har inte kollat det.

Ja,det är möjligt. Eller feg nog att inte våga säga till oss istället för att anmäla en massa inlägg. 
  • molly50
    Anonym (Draktränare) skrev 2022-07-01 23:38:24 följande:
    Ja verkligen märkligt beteende. Och att de inlägg som mest nyanserade till benefit för KD och tråden som helhet stryks. 

Har inte kollat om de inläggen finns kvar ännu.

Som Sådär är inne på tas nog anmälda (ofta resonerande poster) automatiskt bort i systemet. Synd när en rättvisande bild av diskussionen tappas. 
    En person fegade ur och började anmäla istället för resonera.
    Ja,precis.

Ja,så är det nog.
    Ja,det är fegt. 
  • molly50
    Anonym (Draktränare) skrev 2022-07-02 20:37:39 följande:
    Mmm, så ligger det nog till. 
    Ja,precis. 
  • molly50
    Anonym (Draktränare) skrev 2022-07-03 12:14:52 följande:
    ... ja, och synd om poster raderas slumpmässigt och utan sakliga skäl av moderator baserat på anmälan av "trådförstörare". Då hamnar man lätt i ruta ett igen. Har sett det hända ett bar gånger nu i andra trådar. En kille ger sig helt enkelt in i debatten med personangrepp. Skippar ämnet totalt. Trist. 
    Ja,det är trist.
    Och trist att det måste anmälas för att moderatorerna ska reagera.
    Att de inte är inne och kollar i trådarna själva emellanåt så de får se hur det kan gå till. 
  • molly50
    Anonym (Draktränare) skrev 2022-07-03 18:57:55 följande:
    Ja, moderatorerna är nog underbemannade om inlägg närmast slumpmässigt plockades bort.
    Jag kunde tydligt se att du ex vis försökte föra tråden åter till topic.
    Som sagt raderades mina vänligaste tips till KD.
    Tråden blir missvisande.
    Bråkmakarens poster där hårda angrepp riktas mot framförallt tjejer verkar däremot få kvarstå oemotsagda i flera trådar. obehagligt. Som nämnts tror jag ingen orkar anmäla tillbaka. 
    Ja,det är nog möjligt.

Ja,precis. Men det är kanske det man måste göra för att få personen att sluta anmäla inlägg så fort det inte passar. 
  • molly50
    Anonym (Draktränare) skrev 2022-07-04 17:18:11 följande:
    Ja, vill göra det i fortsättningen! När jag sett hens agerande, postar med ett par Nick/Signaturer, sabba i flera trådar. 
    Ja,det är väl bara att prova och se vad som händer. 
  • molly50
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-07-05 16:15:38 följande:
    Ja, jättekonstigt.
    Jag förstår mig inte på människorna som skrivit i den här tråden.

Varför följa mig? Jag är en av dom otrevligaste här på FL. Och så är jag helt verklighetsfrånvänd. Jag vet inte vad jag pratar om. Jag vet ingenting om kvinnor. Dum i huvudet är jag också.
    Ingen har väl sagt att du är dum i huvudet?
    Ingen har väl överhuvudtaget uttalat sig om dig som person utan om ditt beteende.
    Du måste göra skillnad på sak och person.
    Och om du slutar att ta över alla trådar och får dem att handla om dig så ska du se att folk slutar diskutera dig också. 
Svar på tråden Är hon för ung?