• Anonym (Annonym)

Är hon för ung?

Hej,
    Jag är en småbarnspappa med en 2åring.
    Jag lever i ett destruktivt förhållande med min nuvarande särbo innan sambo. 
    Jag funderar starkt på bryta vår relation men samtidigt ha en fungerande kommunikation med varandra. Men det är svårt och jag vågar inte ta steget fullt ut.

Mitt problem är nu att jag har en ny anställd kollega på jobbet som är 19år. 
    Och jag har blivit små förälskad i henne, likaså hon till mig. Vi skriver med varandra rätt ofta men det känns samtidigt inte bra då jag fortfarande är i en relation. 
    Är det fel att jag ens skriver med henne när hon är så ung? 

• Svar på tråden Är hon för ung?
  • molly50
    Anonym (Draktränare) skrev 2022-06-28 17:38:32 följande:
    Ja, absolut! Så fort en tråd handlar om äldre män/yngre kvinnor är KD genast på G. Och ja, mannen lyckas då ta över tråden i en bearbetning av besvikelser på det täcka könet. Stackars honom på flera sätt, och irritationer skapas om samma story dras om och om igen. Ofelbart blir det så men jag har sett ett par debattörer som är helt okej med utspelen mot kvinnor. Mannen är ingen incel dock.

Tack själv! Glad 
    Inte bara sådana trådar.
    Har även sett andra trådar där han dykt upp och börjat med sin bitterhet mot kvinnor.
    T ex i en tråd som handlar om att en simklubb vill förbjuda bikini i badhuset då det kan distrahera män..
    Det är också kvinnornas fel,enligt,KD,då kvinnor enligt honom anser att män bara tänker på sex och inget annat.
    Så oavsett vad tråden handlar om så kommer KD fram till att det är kvinnornas fel.
    Så det är inte så konstigt att folk tröttnar till slut.

Varsågod! 
  • Anonym (A)
    molly50 skrev 2022-06-28 19:15:58 följande:
    Inte bara sådana trådar.
    Har även sett andra trådar där han dykt upp och börjat med sin bitterhet mot kvinnor.
    T ex i en tråd som handlar om att en simklubb vill förbjuda bikini i badhuset då det kan distrahera män..
    Det är också kvinnornas fel,enligt,KD,då kvinnor enligt honom anser att män bara tänker på sex och inget annat.
    Så oavsett vad tråden handlar om så kommer KD fram till att det är kvinnornas fel.
    Så det är inte så konstigt att folk tröttnar till slut.

Varsågod!  smile1.gif
    Trist att det är så
  • molly50
    Anonym (A) skrev 2022-06-28 19:34:30 följande:
    Trist att det är så
    Ja,verkligen.
  • Anonym (M)

Ålder är inte allt utan mognad och vad man önskar i livet.
    Vill hon ha lekparkshäng eller fest och sovmorgon på helgen?

Men gör slut på den relation du har först för du verkar inte må bra eller vara lycklig där.

• Anonym (Kimchi)
    Anonym (sådär) skrev 2022-06-29 14:17:16 följande:
    Jo han verkar helt klart ganska vilsen i allt som rör relationer och sexualitet. Och det enda som kommer hjälpa är terapi men den verkar han konsekvent rata utan använder FL som någon slags "terapi" där han försöker ventilera och bolla tankar.

Både Molly, jag och flera andra har försökt råda honom att söka professionell hjälp i flera år med han verkar tyvärr inte vilja det vilket är synd för på senare år har jag märkt en märkbar bitterhet och kvinnofientlighet smyga sig in i hans argumentation och det lär ju inte göra saken bättre.

Angående dina synpunkter så håller jag med om dem, men är tveksam till om det kommer hjälpa. Han har hållt på såhär i ganska många år nu och det verkar som sagt inte bli bättre utan snarare sämre. Synd, för han verkar i grunden vara en ganska ok person med hjärtat på rätt ställe om än väldigt vilsen.

Håller med! 

Tänker ändå att KD på nått vidmakthåller sin tes genom att älta på FL. Om det skulle vara i terapeutiskt syfte så skulle han ju lyssna på bara tankar och inlägg. Våga pröva dem i tanken och också i teori. Men viljan till förändring och utveckling har gått helt i stå. Om den någonsin har funnits. Tänk också på att det är jäkligt bekvämt att hala sitt positiv runt runt. Då slipper man tag tag i sig själv. Att göra en sådan förändringsresa men en rad tunga insikter är jobbigt och smärtsamt. Därför ger han sig lat och har selektiv läsförmåga. Svarar han på inlägg tar han tillslut ett fragment. Sällan kommenterar han det det verkligen gäller. Det glider han undan. Hans svårighet nu är ju att han inte vet, förstår eller har upplevt  hur mera normala relationer fungerar. Det kan vara därför han obsessa över det  nu som eg är omöjligt. Att träffa en ung kvinna. Jag har frågat honom och läst i andra trådar att han idkar sexuella handlingar med män. Undrar om det är sant, en dröm eller något han säger för att verka öppensinnad? Skiter i vilket bara han mår bra. Men han behöver lägga sig på terapisoffan i några år. Få gå vidare i livet utan så grava hang ups. 

• Anonym (Hybris?)
    Anonym (Draktränare) skrev 2022-06-28 17:30:44 följande:
    Visst. KD obsessar kring unga kvinnor men har oxå frågor gällande sin könsidentitet och sin sexuella läggning. I trådar nämner mannen han vänder sig till killar för avsugningar (ger och tar emot) men med dem begränsar han sig till sexuella aktiviteter. Vill dock inte vara tillsammans med män i ett riktigt förhållande.

Om han till sist träffar en bra tjej, yngre, jämnårig eller äldre, vore det bra om han kunde vara öppen med sig. Med sin inställning till kvinnor. Tänk om en tjej/kvinna kunde hjälpa honom tänka i nya banor? ?Om det är en vänlig, förstående och empatisk sj Och om sin bisexualitet. I den senare vore det bra om KD talar om att han tänder på män med att det faktiskt är med en tjej/kvinna han vill ett förhållande inleds. med killarna handlar det mest deras manliga attribut.

Inom moderna psykologin finns ett positivt utvecklingstänk. Om KD läser ditt inlägg (och våra andras) omvärderar han förhoppningsvis Glad 
    Som det heter är det förvisso "svårt att lära äldre hundar sitta". Men vem vet om KD beslutar sig för kicka igång en insiktsterapi där frågorna du nämner bearbetas grundligt. Med nya synvinklar på sitt skapas en bättre balans. Vad tänker du om mina synpunkter här?
    Du tror tydligen det är ok att prata om en annan person på detta vis. I inlägg efter inlägg....
    Leka psykolog och mässa för alla hur allt hänger ihop.
    Om och om igen....
    Fastställer hans  sexualitet, påstår att han träffar män för avsugningar osv. 
    Tror du på riktigt att ditt beteende är ok? 
    På riktigt? 
  • Anonym (Draktränare)
    Anonym (Hybris?) skrev 2022-07-01 00:37:03 följande:
    Du tror tydligen det är ok att prata om en annan person på detta vis. I inlägg efter inlägg....
    Leka psykolog och mässa för alla hur allt hänger ihop.
    Om och om igen....
    Fastställer hans  sexualitet, påstår att han träffar män för avsugningar osv. 
    Tror du på riktigt att ditt beteende är ok? 
    På riktigt? 
    Näe. Så enkelt är inget. Inombords ifrågasätter jag en aning min medverkan i tråden gällande diskussionen om en tredje person. En intressant dialog med ett par debattörer ger perspektiv och som jag ikväll responderade i.
    Sorry om du upplevde någon "lekte psykolog" för det är nog aldrig med avsikt. Vem vet kanske har vi redan ett par ur skrået på forumet eller hur? Så bristen på den professionen kan vi nog lugnt hoppa över.
    Alla har sitt fack och med den sin unika tillförsel.

En skribent levererade synpunkter på varför människor på forumet  skriver som dom gör om sin sexualitet. Som ett sätt att visa sig öppensinnade? Beskriva samkönade erfarenheter av den anledningen. Av ett socialt tryck?
    Fastställer inte någons sexuella läggning, utan tar in och respekterar människors val. Och vad de upprepat säger om dem.

Uppfattar nog du överreagerar. Om du läste kvällens inlägg mer uppmärksamt gjorde jag en åtskillnad i vad som är möjligt/omöjligt att supporta i. Coachning kräver inte legitimation vilket däremot ett äkta terapiarbete gör. Vi/jag har lämnat råd och tips till KD av välmening.
  • Anonym (Hybris?)
    Anonym (Draktränare) skrev 2022-07-01 01:33:03 följande:
    Näe. Så enkelt är inget. Inombords ifrågasätter jag en aning min medverkan i tråden gällande diskussionen om en tredje person. En intressant dialog med ett par debattörer ger perspektiv och som jag ikväll responderade i.
    Sorry om du upplevde någon "lekte psykolog" för det är nog aldrig med avsikt. Vem vet kanske har vi redan ett par ur skrået på forumet eller hur? Så bristen på den professionen kan vi nog lugnt hoppa över.
    Alla har sitt fack och med den sin unika tillförsel.

En skribent levererade synpunkter på varför människor på forumet  skriver som dom gör om sin sexualitet. Som ett sätt att visa sig öppensinnade? Beskriva samkönade erfarenheter av den anledningen. Av ett socialt tryck?
    Fastställer inte någons sexuella läggning, utan tar in och respekterar människors val. Och vad de upprepat säger om dem.

Uppfattar nog du överreagerar. Om du läste kvällens inlägg mer uppmärksamt gjorde jag en åtskillnad i vad som är möjligt/omöjligt att supporta i. Coachning kräver inte legitimation vilket däremot ett äkta terapiarbete gör. Vi/jag har lämnat råd och tips till KD av välmening.
    Fortfarande är ditt beteende knappast ok. Du skriver om en tredje person att han är bisexuell och mässar vidare hur han förhoppningsvis ska ta till sig din och andras "coachning". 
    Dessutom trådkapar du igen. Och byter spår på trådar så det tillslut blir din egen lilla arena. Värre än någon annan. 

• Anonym (Draktränare)
    Anonym (Hybris?) skrev 2022-07-01 01:47:15 följande:
    Fortfarande är ditt beteende knappast ok. Du skriver om en tredje person att han är bisexuell och mässar vidare hur han förhoppningsvis ska ta till sig din och andras "coachning". 
    Dessutom trådkapar du igen. Och byter spår på trådar så det tillslut blir din egen lilla arena. Värre än någon annan. 
    Hej Hybris. Det får stå för dig. Uppmuntrar dig igen läsa igenom tråden - Begrunda var och ens tillförsel! På nytt. Var säger jag att KD är bisexuell? Erinrar mig referenser till vad killen själv beskrivit (suga av och bli avsugen) och preferenser som upprepat relateras till gällande tjejer. Nu var det nog där kapningen inleddes samt i andra trådar på forumet.

Är relativt ny i gården. Av okända skäl sker här "ad hominem attacker" oavsett vilket Nick/Signatur som skrivs under. Forumet översköljs närmast av personangrepp framför seriösa diskussioner i sakfrågor. Vad stämmer bäst in på dig. Gammal i reviret? Ny novis? Oavsett var sidospåret du inleder leder, rätas frågetecken ut allteftersom.

Vad anser du om själva ämnet i tråden då? Det vore intressant att veta. Ad hominem snack entusiasmerar mig knappast hur spontana de än är. Punkt.

• Anonym (sådär)

Jaha, nu har nån fått för sig att leka moderator och anmäla alla inlägg personen inte gillar enligt sina egna subjektiva preferenser Drömmer

Jag undrar varför vissa människor öht ger sig in i diskussionstrådar när de uppenbarligen har extremt svårt att acceptera att andra har andra åsikter än de själva har och ska genast börja censurera.... så patetiskt.

Svar på tråden Är hon för ung?