Anonym (Hybris?) skrev 2022-07-01 00:37:03 följande:
Du tror tydligen det är ok att prata om en annan person på detta vis. I inlägg efter inlägg....
Leka psykolog och mässa för alla hur allt hänger ihop.
Om och om igen....
Fastställer hans sexualitet, påstår att han träffar män för avsugningar osv.
Tror du på riktigt att ditt beteende är ok?
På riktigt?
Näe. Så enkelt är inget. Inombords ifrågasätter jag en aning min medverkan i tråden gällande diskussionen om en tredje person. En intressant dialog med ett par debattörer ger perspektiv och som jag ikväll responderade i.
Sorry om du upplevde någon "lekte psykolog" för det är nog aldrig med avsikt. Vem vet kanske har vi redan ett par ur skrået på forumet eller hur? Så bristen på den professionen kan vi nog lugnt hoppa över.
Alla har sitt fack och med den sin unika tillförsel.
En skribent levererade synpunkter på varför människor på forumet skriver som dom gör om sin sexualitet. Som ett sätt att visa sig öppensinnade? Beskriva samkönade erfarenheter av den anledningen. Av ett socialt tryck?
Fastställer inte någons sexuella läggning, utan tar in och respekterar människors val. Och vad de upprepat säger om dem.
Uppfattar nog du överreagerar. Om du läste kvällens inlägg mer uppmärksamt gjorde jag en åtskillnad i vad som är möjligt/omöjligt att supporta i. Coachning kräver inte legitimation vilket däremot ett äkta terapiarbete gör. Vi/jag har lämnat råd och tips till KD av välmening.