• Anonym (Annonym)

Är hon för ung?

Hej,
    Jag är en småbarnspappa med en 2åring.
    Jag lever i ett destruktivt förhållande med min nuvarande särbo innan sambo. 
    Jag funderar starkt på bryta vår relation men samtidigt ha en fungerande kommunikation med varandra. Men det är svårt och jag vågar inte ta steget fullt ut.

Mitt problem är nu att jag har en ny anställd kollega på jobbet som är 19år. 
    Och jag har blivit små förälskad i henne, likaså hon till mig. Vi skriver med varandra rätt ofta men det känns samtidigt inte bra då jag fortfarande är i en relation. 
    Är det fel att jag ens skriver med henne när hon är så ung? 

• Svar på tråden Är hon för ung?
  • Kockobello
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-22 18:18:43 följande:
    Ja, det gör jag.
    Bara konstaterar att kvinnor dömer män hårdare.
    När kvinnor själva attraheras av unga killar, då tycker inte kvinnor att det är fel.
    Alls.
    Ja dubbelmoral är vanligt hos folk, tyvärr. Bara skita i. 
  • Anonym (Urk)

Kan det vara så att de män som drömmer om mkt yngre känner att de inte fick leva ut sin sexualitet i den yngres ålder? medan vi som faktiskt hade ett sexliv när vi var 19, 22, 24 osv har lärt oss att sex blir bättre med åldern och söker sexuella partners i liknande ålder?

annars måste det vara en ytlig fixering eller porrskada.

• Kockobello
    Anonym (Urk) skrev 2022-06-22 20:17:02 följande:

Kan det vara så att de män som drömmer om mkt yngre känner att de inte fick leva ut sin sexualitet i den yngres ålder? medan vi som faktiskt hade ett sexliv när vi var 19, 22, 24 osv har lärt oss att sex blir bättre med åldern och söker sexuella partners i liknande ålder?

Nej. Det tror jag inte.
  • Anonym (Hin håle)

Varför måste oliktänkande genast dömas och placeras in i fack med negativ klang? 
    ''Ytlig fixering'' och ''porrSKADA''.....

Du kan inte tänka dig att det finns folk som inte är som du, tänker som eller vill samma som du? 

Nej, det klär inte en vuxen människa att vara så trångsynt. 
  • Kockobello
    Kockobello skrev 2022-06-22 20:29:11 följande:
    Nej. Det tror jag inte.
    Du menar att en gammal är mer attraktiv än en ung?

Lol 
  • Anonym (sådär)

Det tror jag inte. Jag tror snarare att det till stor del biologiskt. Män kan ju alstra barn även vid högre ålder vilket talar mer för ett biologiskt incitament för att män skulle bli attraherade av unga kvinnor i fruktbar ålder. Medan kvinnor som inte kan få barn vig högre ålder kanske inte har ett lika stort biologiskt incitament för att bli attraherade av yngre män.

Man ska nog inte glömma bort attraktion är till stor del biologisk och styrs mycket av instinkter. Det är ju inte förrän för drygt 100 år sen som vi kunde börja ha sex bara för nöjes skull. Innan dess har sex alltid inneburit barn.
  • Anonym (Urk)
    Anonym (sådär) skrev 2022-06-22 21:14:31 följande:
    Det tror jag inte. Jag tror snarare att det till stor del biologiskt. Män kan ju alstra barn även vid högre ålder vilket talar mer för ett biologiskt incitament för att män skulle bli attraherade av unga kvinnor i fruktbar ålder. Medan kvinnor som inte kan få barn vig högre ålder kanske inte har ett lika stort biologiskt incitament för att bli attraherade av yngre män.

Man ska nog inte glömma bort attraktion är till stor del biologisk och styrs mycket av instinkter. Det är ju inte förrän för drygt 100 år sen som vi kunde börja ha sex bara för nöjes skull. Innan dess har sex alltid inneburit barn.

Tror inte på att attraktion är endast biologiskt betingat. Mycket sitter i hjärnan med, Möjligtvis om man har en barnlängtan. Vilket jag inte tror att alla dessa män vill. Undrar mest varför män alltid verkar föredra yngre tjejer än kvinnor i samma ålder eller äldre. Varför är aldrig erfarenhet attraktivt?

Om utvecklingen nu går "framåt" på det sexuella området, så borde väl även män bli klokare (för alla dessa 50åringar kan väl inte tro att det kryllar av 19åringar som tänder på män i deras pappas ålder?)

• Kockobello
    Anonym (Urk) skrev 2022-06-22 21:26:13 följande:

Tror inte på att attraktion är endast biologiskt betingat. Mycket sitter i hjärnan med, Möjligtvis om man har en barnlängtan. Vilket jag inte tror att alla dessa män vill. Undrar mest varför män alltid verkar föredra yngre tjejer än kvinnor i samma ålder eller äldre. Varför är aldrig erfarenhet attraktivt?

Om utvecklingen nu går "framåt" på det sexuella området, så borde väl även män bli klokare (för alla dessa 50åringar kan väl inte tro att det kryllar av 19åringar som tänder på män i deras pappas ålder?)

Va?
  • Kockobello

Du menar att det som "sitter i hjärnan" inte skulle vara biologiskt betingat? Det handlar väl om reproduktion, därför är unga mer attraktiva. Det är biologi. 
  • Anonym (A)

+1
Svar på tråden Är hon för ung?