Anonym (Skäms) skrev 2022-06-23 17:31:20 följande:
Tack Embla!! Vad snällt sagt.
Jag sjunger och spelar lite instrument också. ????
Bästa du kan göra är att plugga.
Att gå in och säga att man inte kan pugga upp sin intelligens måste vara det konstigaste uttryck jag hört, finns studier som visar att dom som gått grundskola 1 år till har högre intelligens.
Tar man pluggandet,: liksom operativsystem och apparna mår bra av uppdateringar fungerar hjärnan på liknande sätt, bara det att hjärnan inte drabbas av platsbrist, den kan bygga om sin hårdvara.
Tar man IQ tester o högskoleprovet så har man ett medeltal IQ test 80-90-100 osv, man har ett medeltal, liknande på högskoleprovet, skalan är inte till för att mäta förbättringar, skulle för många personer få för många rätt justerar man bara upp nivån, (det kommer alltså bara finnas ett begränsat antal till ex högskoleprovet.)
Tar man pluggandet är det många som utbilda om sig medans dom arbetar, dvs man höjer sin intelligens, kan byta karriär.
Gör man som mig som har lite intresse i just IQ tester och ökade enormt på bara 1 månad från 100 till 120, på mycket kort tid, jag tycker det är kul att göra tester och tar lärare via web, tar man första testet klara jag inte av ex matte, har aldrig läst matte på denna nivå, men via lärare på nätet så klarar jag nu av geometrisk följd, dvs bara på någon vecka är man uppe o gör tester på avancerad matte. jag är inget geni, bara att mitt intresse för detta har nu förändras, förut tyckte jag det var skit trist o svårt, men nu med intresse fungerar det.