• Svar på tråden BF MARS 2023
  • AllIKnowSoFar

Wow vad häftigt blåbärsskogen att ni vet att det är en pojke nu!! Glad det är mycket funderingar nu vem som gömmer sig därinne. Jag har inte heller haft mycket symptom, det är verkligen oväntat när man var inställd på att kräkas osv.... 

Håller med er alla om att oron är tuff. För egen del bestämde jag mig att ser allt bra ut på KUB, det gjorde det, skulle jag släppa oron och gå in med inställningen att allt kommer gå bra och njuta. För om allt går bra vill jag inte se tillbaka på graviditeten som ?varför njöt jag inte mer?. Det värsta som kan hända är att vi är glada i onödan. Det tankesättet har hjälpt mig i alla fall. Även tanken på att detta kanske är enda gången jag är gravid, av vårt eget beslut eller livets, gör att jag vill njuta till max. Det som pågår i våra kroppar nu är så häftigt!

• Confused87

Är det fler än jag som har drömmar/mardrömmar? Om relationen, bebis osv. Ibland är jag nästan tröttare på morgonen än kvällen för att hjärnan gått på högvarv under natten Gråter 
    Har ni någon kvällsritual som kan få hjärnan att varva ner? Funderade på att börja med meditation, men har aldrig gjort det så vet inte hur jag ska börja..

• ttcjuliaa
    Confused87 skrev 2022-09-15 11:20:25 följande:

Är det fler än jag som har drömmar/mardrömmar? Om relationen, bebis osv. Ibland är jag nästan tröttare på morgonen än kvällen för att hjärnan gått på högvarv under natten Gråter 
    Har ni någon kvällsritual som kan få hjärnan att varva ner? Funderade på att börja med meditation, men har aldrig gjort det så vet inte hur jag ska börja..

Har helt vilda drömmar och jag vaknar oftast flera gånger under natten och har svårare att somna om än jag haft tidigare, det känns som att kroppen är helt rastlös Rynkar på näsan
    Har inga tips, tycker jag generellt varvat ner mer sista veckorna. Håller mig så fysiskt aktiv som kroppen klarar av och stressar mindre på jobbet osv, har regelbundna tider men lite hjälper. 
  • Nooja

Dom där drömmarna har jag oxå. Man är ju stressad hela natten. Får panik ibland. 

Känns som att man går från ett orosmoment till ett annat. 

Jag kan fortfarande inte njuta för jag är i katastroftankar. Eftersom man inte känner något eller vet något så kan jag inte släppa kontrollen. 

Har RUL om 2 veckor typ. 

• Nooja

När ska man börja känna rörelser i magen, går runt och bara väntar vilket är väldigt stressigt det oxå. 

• Confused87
    Nooja skrev 2022-09-30 11:29:30 följande:

När ska man börja känna rörelser i magen, går runt och bara väntar vilket är väldigt stressigt det oxå. 

Runt v 20 har jag hört men av fler även senare. Jag är i vecka 18, tycker att jag kan känna nå fladder men det är så svårt att avgöra om det är bebis eller bara min egen mage som för liv Tungan ute
    Vilken vecka är du i?
  • SabinaRos
    Confused87 skrev 2022-09-30 12:49:01 följande:
    Runt v 20 har jag hört men av fler även senare. Jag är i vecka 18, tycker att jag kan känna nå fladder men det är så svårt att avgöra om det är bebis eller bara min egen mage som för liv Tungan ute
    Vilken vecka är du i?
    Jag är också i vecka 18, kände av något ?fladder? i gårkväll som jag tror var bebis. 🙈 Så spännande! Är det första barnet för dig? Andra här 🙋🏼?♀️ 
  • Confused87
    SabinaRos skrev 2022-09-30 16:33:14 följande:
    Jag är också i vecka 18, kände av något ?fladder? i gårkväll som jag tror var bebis. 🙈 Så spännande! Är det första barnet för dig? Andra här 🙋🏼?♀️ 
    Mysigt Hjärta ja det är första, så vet inte ens vad jag ska känna efter.. Skrattande
  • Nooja
    Confused87 skrev 2022-09-30 17:18:12 följande:
    Mysigt Hjärta ja det är första, så vet inte ens vad jag ska känna efter.. Skrattande
    Jag är I v19 (18+2). Men tror mig inte känt något ännu. 
    Blir förvirrad av hur man ska tolka veckor. När ni skriver 18, är de hela 18 veckor eller 17+ x
  • Confused87
    Nooja skrev 2022-10-04 20:46:22 följande:
    Jag är I v19 (18+2). Men tror mig inte känt något ännu. 
    Blir förvirrad av hur man ska tolka veckor. När ni skriver 18, är de hela 18 veckor eller 17+ x
    Jag tänker att när jag säger att jag är i vecka 18, så är jag inne på den 18e veckan. Alltså att 17 HELA veckor har gått. 17+5 = 17 hela veckor och 5 dagar inne på 18e veckan Solig
Svar på tråden BF MARS 2023