BF MARS 2023

Confused87: Åh vad härligt att det gick bra! Helt fantastisk känsla!
Vi har berättat för våra föräldrar och syskon, sen skötte våra mammor spridningen till resten av släkten. Vi har haft semester ihop med min familj och det gick bara inte att dölja att jag mådde pyton, sen kändes det bara dumt att hålla nyheten från min sambos familj. Några få vänner vet, de som vet att vi kämpat för att bli med barn
Vi har inte berättat för någon, tänkte hålla det för oss själva några veckor till. i helgen var vi på landstället med hela familjen, jag tackade ja till ett glas vitt som jag sedan bytte ut till mitt medhavda alkoholfria vita ???? ingen misstänkte något.
förra gången berättade vi för familj i v12 och för mina kollegor i v 25 typ. Ingen såg något, jag är ?lite bredare? så magen blir inte så påtaglig.
Nyfiken fråga; ni som redan fött barn innan, vad kom som en överraskning då som ni är glada över att vara beredda på nu?
Jag väntar ju mitt första barn men en (o)trevlig överraskning var ju att det där morgonillamåendet man hört så mycket om verkar sträcka sig över hela dagen för mig (och många andra låter det som) samt den där molvärken.. trodde man skulle slippa mensvärk och pms, men känns som jag går runt bakfull med mensvärk konstant! Minus huvudvärk då kanske
Nyfiken fråga; ni som redan fött barn innan, vad kom som en överraskning då som ni är glada över att vara beredda på nu?
Jag väntar ju mitt första barn men en (o)trevlig överraskning var ju att det där morgonillamåendet man hört så mycket om verkar sträcka sig över hela dagen för mig (och många andra låter det som) samt den där molvärken.. trodde man skulle slippa mensvärk och pms, men känns som jag går runt bakfull med mensvärk konstant! Minus huvudvärk då kanske
Känns som att det är lite dålig uppdatering i denna grupp, så jag delar väl lite om min situation hehe!
Då jag haft minskade symptom (knappt några) från att ha haft en extrem trötthet och illamående bland annat så blev jag lite nojjig då förra missfallet började med just avtagande symptom.
Kontaktade kvinnokliniken och jag fick komma in igår för en koll. Blev så lycklig när läkaren säger att allting ser jättefint ut!
Var så stor skillnad från 1,5 vecka tidigare då jag också var på vul. Nu såg man mer en form av en liten bebis med små knoppor av armar och ben
Dock blev jag tillbakaflyttad 4 dagar, så nu är jag istället i 8+5. Känns däremot mer troligt då jag annars skulle blivit gravid dagen efter missfallet haha.
Nästa UL för oss blir om 2 veckor, då vi ska göra NIPT i vecka 10+5.
Hur går det för er andra? Uppdatera gärna!
Känns som att det är lite dålig uppdatering i denna grupp, så jag delar väl lite om min situation hehe!
Då jag haft minskade symptom (knappt några) från att ha haft en extrem trötthet och illamående bland annat så blev jag lite nojjig då förra missfallet började med just avtagande symptom.
Kontaktade kvinnokliniken och jag fick komma in igår för en koll. Blev så lycklig när läkaren säger att allting ser jättefint ut!
Var så stor skillnad från 1,5 vecka tidigare då jag också var på vul. Nu såg man mer en form av en liten bebis med små knoppor av armar och ben
Dock blev jag tillbakaflyttad 4 dagar, så nu är jag istället i 8+5. Känns däremot mer troligt då jag annars skulle blivit gravid dagen efter missfallet haha.
Nästa UL för oss blir om 2 veckor, då vi ska göra NIPT i vecka 10+5.
Hur går det för er andra? Uppdatera gärna!
Hej på er
Jag ska på inskrivingssamtal imorgon. Lämnade blodprov inför KUB förra veckan och vi har ul nästa fredag.
Jag hoppas allt fortfarande ser bra ut sen vi fick komma in på ett vul när det kommit blod. Blev tillbakaflyttad 2 dagar till 8+5. Är i 10+4 nu. Inte kommit en droppe sen dess och jag mår som vanligt
Vilket då betyder trött, konstant smått illamående, molande till och från och lätt irriterad på i stort att allt och alla Går från att vara tokförälskad i min sambo till "rör mig inte" ett par gånger om dagen
Jag mår bra, tröttheten kommer anfallande några gånger om dagen men det går faktiskt bättre att jobba då jag håller mig sysselsatt hela tiden. Än så länge inget illamående, men det kan ju fortfarande dyka upp!