• Svar på tråden BF MARS 2023
  • Nooja

Har också haft RuL nu. Allt såg bra ut. Började nästan gråta vid undersökningen.

Allt såg bra ut. Moderkaka i framkant, kanske därför jag inte kännt av något. Men en bäbis ligger där och myser

Vi vet inte kön men har fått det på en lapp som är undangömd. 

• Confused87
    Nooja skrev 2022-10-11 19:39:41 följande:

Har också haft RuL nu. Allt såg bra ut. Började nästan gråta vid undersökningen.

Allt såg bra ut. Moderkaka i framkant, kanske därför jag inte kännt av något. Men en bäbis ligger där och myser

Vi vet inte kön men har fått det på en lapp som är undangömd. 

Gud så roligt, grattis! Solig sålänge bebis mår bra så spelar det ju faktiskt ingen roll vilket kön Hjärta
  • AllIKnowSoFar

Grattis Nooja!! Vilken lättnad! Hoppas du kan slappna av lite mer nu Solig spännande med lappen, jag hade haft svårt att låta bli att kolla på den Tungan ute

• Nooja
    AllIKnowSoFar skrev 2022-10-12 07:30:05 följande:

Grattis Nooja!! Vilken lättnad! Hoppas du kan slappna av lite mer nu Solig spännande med lappen, jag hade haft svårt att låta bli att kolla på den Tungan ute

Känner mig lite mer avslappnad, men längtar tills jag kan känna något där inne. Bäbis verkar vara väldigt lugn. 

Nu är det bara att vänta på att känna något antar jag. 

Lappen är väldigt lockande hahaha Drömmer
  • AllIKnowSoFar
    Nooja skrev 2022-10-13 06:52:22 följande:
    Känner mig lite mer avslappnad, men längtar tills jag kan känna något där inne. Bäbis verkar vara väldigt lugn. 

Nu är det bara att vänta på att känna något antar jag. 

Lappen är väldigt lockande hahaha Drömmer
    Vad bra! Jag har faktiskt känt bebisen nu Förvånad det var så obehagligt haha! Kändes verkligen som en fisk som vände runt... ingen tvekan vad det var i alla fall. Hoppas din börjar slå volter snart också!
  • Nooja
    AllIKnowSoFar skrev 2022-10-13 13:46:17 följande:
    Vad bra! Jag har faktiskt känt bebisen nu Förvånad det var så obehagligt haha! Kändes verkligen som en fisk som vände runt... ingen tvekan vad det var i alla fall. Hoppas din börjar slå volter snart också!
    Ååh va roligt, grattis. Måste varit en speciell känsla. 

Jag väntar fortfarande. Hoppade det händer snart. 
  • Confused87

Har börjat köpa lite smått grejer till liten, var även och kollade barnvagnar och babyskydd i helgen.
    Hur tänker ni kring att handla saker begagnat?

• Rosahimmel86
    Confused87 skrev 2022-10-17 08:52:50 följande:

Har börjat köpa lite smått grejer till liten, var även och kollade barnvagnar och babyskydd i helgen.
    Hur tänker ni kring att handla saker begagnat?

Barnvagn skulle jag absolut köpa begagnat men inte babyskydd.
    Det är för att det inte finns någon garanti att babyskyddet inte varit med om en krock.
    Det får heller inte vara äldre än 5 år. 

Vi kommer återanvända både barnvagn och babyskydd till denna bebis då vi köpte in allt nytt förra året (jag har en son född I december 21)
    Vagnen är en bugaboo donkey så vi behöver bara köpa en adapter till. Billigt Och bra:)
  • AllIKnowSoFar

Nu har vi också haft RUL, och allt såg bra ut! Hjärta Barnmorskan tror det är en flicka därinne Skrattande 
    gällande begagnat kommer vi inte köpa någonting nytt till bebisen förutom babyskydd, av precis den anledning som Rosahimmel86 skriver Solig 

• Nooja
    AllIKnowSoFar skrev 2022-10-21 15:48:28 följande:

Nu har vi också haft RUL, och allt såg bra ut! Hjärta Barnmorskan tror det är en flicka därinne Skrattande 
    gällande begagnat kommer vi inte köpa någonting nytt till bebisen förutom babyskydd, av precis den anledning som Rosahimmel86 skriver Solig 

Ååh va härligt att höra att allt gått bra. Grattis. Solig
Svar på tråden BF MARS 2023