• Anonym (Lila)

    Nu är jag där, jag ORKAR inte mer.

    Jag är helt slut, utmattad och vet inte vad jag ska göra! 
    Jag glömmer saker hela tiden, glömmer min kod till kortet, glömmer min handväska etc.
    Jag har fem barn, två i tonåren och tre i åldern 4 mån, 3 och 5 år.
    Treåringen är extremt trotsig, bråkig och gnällig.   Bråkar hela tiden med femåringen.
    Det är bråk och tjat från morgon till kväll och även på nätterna, då treåringen vaknar upp och skriker och slåss. 
    Babyn har en missbildning och går på habilitering, och det är i princip omöjligt att få till övningarna hemma pga syskonens ständiga bråk.
    Min man jobbar heltid och är redan utmattad när han kommer hem.
    Och när han ser att jag är slutkörd och ledsen, menar han på att barnens beteende är mitt fel, för jag är hemma mer än han. 

  • Svar på tråden Nu är jag där, jag ORKAR inte mer.
  • Anonym (Lila)

    Jag är så extremt trött, vet inte vad jag ska göra.
    Älskar mina barn, men behöver mer avlastning än det min man kan ge.   
    Jag har tänkt hemska tankar,  när allt känns hopplöst och att han säger att det är mitt fel att barnen bråkar och är jobbiga. 
    De bråkar 95% av deras vakna tid, sen ska jag hinna  med att handla,  städa, laga mat, tvätta, ta hand om babyn och hans rehabiliteringsbehov. 
    Jag är egentligen noga med att ha det rent och fint hemma, men nu finns inte orken och tiden där.
    Jag älskar verkligen mina barn, men har alltid dåligt samvete och känner att jag inte räcker till..
    Min man jobbar heltid och säger att det är mitt fel att barnen är bråkiga,  eftersom det är jag som tar hand om dem. 

  • Anonym (Lila)

    Anonym (L):  Tack för svar!   De får gå på förskola 15 tim,  tre dagar i veckan,  och eftersom de inte har fått plats på samma förskola så är det även resväg fram och tillbaka. 

  • Anonym (Lila)

    Han ska vara pappaledig från oktober.

  • Anonym (Lila)

    Tyvärr inte,  de går i skolan och slutar aldrig så tidigt på dagen. 

  • Anonym (Lila)
    LittleSunshine84 skrev 2022-06-25 01:07:41 följande:

    Varför ska folk kasta så mkt skit? VAD HJÄLPER DET ATT IFRÅGASÄTTA HUR MÅNGA BARN TS HAR!! 


    Barn kanske är det bästa i TS-liv och det som får henne att gå runt. Men det tar inte bort hur jobbigt och tufft det faktiskt är ibland, särskilt med småbarn. 


    TS - håll ut. Jag har en 3 åring och en 5 åring. Det är krig här också. Det kommer att bli bättre! Finns det ngn anhörig som kan hjälpa dig med avlastning? Ansök om mertid för barnen på fsk. Leta upp lekparker som är inhängande så du inte behöver jaga. 


    ta inte striden med din man just nu. Kommer han inte att hjälpa så är det ingen idé att ta den striden just nu. 


    hur har det gått idag TS?


    Tack för svar!   Ja, jag har ju de barn jag har fått,  hur det är relevant att ifrågasätta det förstår jag inte..
  • Anonym (Lila)

    Varför komma med värdelösa pekpinnar om vad vi "borde" gjort? 
    Det är ju nutid och framtid jag behöver hjälp med.
    Vill ni hjälpa eller klanka ner? 
    Vi hade INTE planerat att skaffa det femte barnet, som blev till trots skydd och jag upptäckte inte graviditeten förrän sent, då jag ändå aldrig fick mens när jag åt p-piller.  
    Men ångrar inte en sekund att jag fick det femte barnet,  han är underbar och jag älskar honom verkligen! 

  • Anonym (Lila)

    Vi har fått utökad tid på förskolan från och med 15 augusti. 

Svar på tråden Nu är jag där, jag ORKAR inte mer.