Anonym (Bonusbarn) skrev 2022-07-06 08:22:18 följande:
Svaret på frågan till varför jag är kvar är för att mannen, så fort det är slut eller vi tar en paus kontaktar mig och har så många positiva egenskaper som de flesta andra män inte har. Det enda negativa är hans dotter och hur han beter sig runt henne. Därför är det enda jag väntar på att hon ska flytta utomlands eller hitta en man. För i princip allt annat är bra. Så bra att ingen annan man kan mäta sig med honom.
Han älskar mig och kan inte heller hitta någon som kan mätas med mig. Han vill bara att jag ska acceptera att han har barn och att jag inte ska vara avundsjuk eller irritera mig på henne.
vi har båda försökt flera gånger att bryta med varandra men ingen av oss kan gå vidare eller hitta någon annan. Där har ni svaret.
Nu är det så nära och det "borde" handla om max ett år tills hon kanske hittar en man eller flyttar. Därför känns det dumt att ge upp just nu när jag stått ut under den värsta perioden.
Att hon ska komma på besök då och då är inga problem. Jag vill bara inte känna mig som en inneboende där hon spelar frun till sin pappa och jag är barnet. Jag tror och hoppas att när hon väl flyttar och inte varit i huset på ett tag, så kommer allt kännas bättre.
Fast du kan ju inte vänta på att hon ska flytta utomlands eller träffa en man.
Hon tog studenten för ca 1 månad sen, hon har ingen pojkvän men du skriver att det borde vara max ett år tills hon träffat en man eller flyttat.
Det är väl inte alla 19 åringar som har stadiga pojkvänner att flytta i hop med, inte ens kompisar att dela en lägenhet med, vart ska den lägenheten komma ifrån?
Det kan givetvis gå men det kanske inte är det lättaste.
Hon pratade om att åka utomlands, har hon inga konkreta planer på det så kanske det bara var en dröm eller en tanke och som sagt har hon inte inget konkret just nu kan du ju inte hoppas på det på ett tag.
Nej det låter konstigt att en månad efter studenten vänta på att hon flyttar utomlands eller träffar en man som hon ska flytta ihop med.
Speciellt som du beskriver henne.
Hon bor nog hemma några år till.
Alla är inte utåtriktade utan mer hemma, det är inget fel på det, alla är inte lika och hur andra är spelar ju heller ingen roll, hon är ju vad hon är vad än du hoppas på att hon ska vara.
Att du tycker att hon borde flytta utomlands, träffa en man och flytta i hop med eller flytta i hop med kompisar bara för att hon tog studenten för en månad sen, gör ju inte att hon vill det eller kommer att göra det eller att hennes pappa tycker det.
Du tycker att hon är annorlunda mot andra tonåringar men det finns många som är så. Många vill inte flytta på en gång.
Hon kanske tycker att du är konstig som tycker att hon ska träffa en man att flytta ihop med när hon bara är 19 år, eller att man måste känna att man ska flytta så snart efter studenten.
Det kan ju inte heller vara kul för henne att veta du tycker att hon ska flytta ut så att du kan flytta in.
Hon måste ju kunna flytta när hon vill eller när pappan vill, inte när pappans särbo vill det speciellt inte så snart efter studenten.