Planlösning badrum
Jag och min sambo pratade om planlösning på badrum nyligen och det visade sig att vi hade väldigt olika syn på det hela så jag blev lite nyfiken över om det är jag som har ett udda "krav" eller om män inte förstår kvinnliga behov.
Jag tycker att vårt badrum har en totalt värdelös planlösning. Framförallt för att handfatet och toaletten är på varsin sida av ett avlångt badrum.
Jag vill ha handfatet och toaletten bredvid varandra så det är enkelt att tvätta av händerna efter byte av tampong eller menskopp, istället för att behöva lunka över hela rummet med neddragna byxor för att lyckas tvätta av och sedan dra upp byxorna (vill inte hålla på och ta i kläderna med mensiga händer)
Sambon kollade på mig som om jag sagt något extremt konstigt och tyckte att "Dom som bygger badrum gör ju inte det för att toalett och handfatet ska ligga bredvid varandra" Totalt intetsägande kommentar enligt mig för jag undrar VARFÖR INTE? Vi har haft handfat och toalett bredvid varandra i alla lägenheter/hus jag bott i innan så jag har aldrig tänkt på det förrän nu.