Överrumplad skrev 2022-07-10 17:34:50 följande:
Han var ute med kompisar en kväll för 3 veckor sedan. Kom hem på morgonen.
Men jag tänkte inte så mycket på det.
Det måste ha varit då dom träffats.
Jag har mitt jobb som sjuksköterska samt täcker för kollega på semester samt jobb som verksamhetschef över hela verksamheten. Dock semester om 2 veckor.
Nej jag har jobbat och jobbat och pluggat och pluggat och tagit hand om barnen och huset och alla djur under alla år, så jag har tyvärr prioriterat familjen före vänner och egentid.
Visst har jag släkt och andra bekanta och arbetskamrater, men vill vara stark. Vill inte heller vara misslyckad i deras ögon.
Det har ju alltid varit vi två emot världen.
Då kan det vara ganska nytt. Tror du verkligen han är beredd att lämna dig och barnen för en så ny förälskelse som bara eventuellt är tre veckor gammal? Men oavsett vad han vill och inte vill har du en egen vilja.
Ensam är inte stark utan det är starkt att kunna visa sig sårbar, kanske inte bland arbetskamraterna i första hand, om du inte har fått ett alldeles särskilt band till någon speciell, men välj ut någon ur släkten eller bland dina bättre bekanta och se om du inte orkar släppa garden lite där. Alla är "misslyckade" någon gång. Om du ska skiljas kommer du att behöva fylla hålet som din man, som du trodde att det är vi två mot världen, kommer att lämna efter sig.
Kanske älskar han dig fortfarande, men känner att du redan hade lämnat honom för jobbet, barnen, huset och alla djur? Jag säger inte att det är ditt fel, men inte ens långvariga förhållanden är immuna mot att man inte hinner med varandra och ni kanske båda hade behövt ha lite mer tid tillsammans, exempelvis att ni planerade en gemensam semester på två veckor. Hur kom det sig att han åkte ensam med barnen på två veckors semester medan du är hemma och jobbar för 2,5 personer?