Överrumplad skrev 2022-07-14 20:03:58 följande:
Jag tror dessvärre att han tror att han har övertaget.
Han vet att jag aldrig skulle lämna hemmet med barnen och hunden.
Han vet att jag på något sätt är fast här.
Han försöker få det hela att vara mitt fel, han vänder på det på något konstigt sätt.
I natt sov han hemma, var hemma hela dagen.
Nu när jag kom hem från jobbet är han med sin nyskilda kompis på stan enligt vad barnen säger.
Han försöker straffa mig för något.
Jag försöker bete mig som vanligt för barnens skull, men det känns som jag går sönder.
Hej,
tja vad ska en säga? Anfall är bästa försvar.. Klart han vet att han ligger pyrt till och har sabbat allt (sina barns förtroenden bland annat) och försöker därmed skjuta skulden på någon annan (dig) för annars blir det för mkt att bära. Fegt, vidrigt, oförlåterligt.. Men händer tyvärr varje dag.
Fy fan, jag lider så med dig. Jag har också upptäckt min mans otrohet genom en chatt en gång så jag känner verkligen igen mig i det du skriver. Tystnaden, hur ni går förbi varandra, hur den andra ska spela god förälder, den icke-påtagna skulden, den fysiska smärtan och illamåendet.. Chocken. Att måsta gå till jobbet fast en inte vill (och som visade sig vara riktigt skönt till slut ändå och tänka på annat), sömnlösa nätter, ständig ångest och oro i magen inför framtiden.. hjärnan på högvarv med alla fantasier, undrar var han är nu. Hur tänker han, vem har han pratat med etc.
Jag kan inte ens föreställa mig din situation, 30 år..! Det är ju hela livet. Typ. Om du inte redan kontaktat någon nätpsykolog, gör det E ju typ 250kr om du inte vill träffa någon live. Min man bokade in oss på rådgivning direkt för han vågade ju inte prata med mig i enrum och det tog väl ett par dagar att komma dit (sen var iofs den psyk kass men har en tur så). Eftersom din man inte verkar vilja ta det steget tänker jag att du kan boka in en samtalspartner för dig själv. Det är skönt att få prata med någon, du kan vara stark ändå.
Din man är iaf ett fegt jävla as som borde ha den goda smaken att hålla sig borta från hemmet den närmsta tiden. Han kan väl bo hos sin nyskilda kompis (är det inte klassiskt ändå hur det smittar av sig), Dessa ynkliga män..
Eftersom han inte fattat det får du nog upplysa han att flytta ut temporärt. Du behöver ju få tid att bearbeta. Han kan möta upp barnen ändå, men kanske på annan plats. De måste ju också få tid att bearbeta. De mår ju heller inte bra av isande tystnad. Du ska ju inte behöva dra iaf. Men pallar du inte om Han ff e kvar hade jag ju flyttat ut ett par dagar. Så får han sköta ruljanserna hemma o se hur kul det e på heltid själv.
Önskar att din mardröm blir väldigt kort iaf.
kram