Ja, vad ska man säga? Du är inte ensam i alla fall TS, precis det där händer tusentals kvinnor och män i Sverige varje år. Och du har dina barn. DE kommer att bli din trygghet mer och mer, för varje år som de växer upp och kan bli några som kan ta hand om dig, och inte längre alltid tvärtom.
Om jag ska amatörpsykologisera lite, så tror jag inte att detta har så mycket med kvinnan att göra, utan att hon bara var katalysatorn. Man blir inte tokkär så där fort och totalt i den åldern, om man lever i ett bra äktenskap och är nöjd med sin tillvaro. Jag tror att det handlar om en medelålderskris. Att livet gått i stå med vardagspusslet i Familjen AB. Att din man känner att han behöver få känna sig levande igen, innan han blir hopplöst för gammal, -och då står det mellan en HD (motorcykel) och en yngre kvinna, typ...
nihka skrev 2022-07-11 21:04:39 följande:
Hans allt. Efter en natt. Hahaha! Han kommer att vakna ur transen med en braksmäll. Förstår att allt känns helt overkligt för dig. Men du måste prata med honom så han packar sig iväg. Utan bil. Hotell och hyrbil för honom om inte hans nya "allt" tar in honom och låter honom låna hennes bil. Inte dina bekymmer, men han ska inte kunna komma och gå som han vill och köra i familjebilen till älskarinan på semestern när du jobbar och tar hand om barnen.
Nja. Vi har inte sådana lagar i Sverige, att den otrogne parten förlorar sin rätt till huset och bilen. Vem som kommer att få behålla de sakerna beror på helt andra saker, som ägandeförhållanden och eventuellt äktenskapsförord. Finns inget äktenskapsförord, så ska boet (bådas sammalagda tillgångar minus bådas sammanlagda skulder) delas lika. Den som äger något på papperet får behålla det i första hand, så var det hans hus från början och han står som ensam ägare, så har han första tjing på det. Men om resten av hans tillgångar inte räcker för att lösa ut frun från det, så ska det säljas och vinsten delas lika.