Inlägg från: Anonym (Alternativ) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alternativ)

    Ogillar verkligen mitt sommarhus!

    Var det ett ogenomtänkt köp, eller hur kommer det sig att du _nu_ stör dig på allt med stugan? Finns det _några_ fördelar?

    Du kan lägga pengar på den (som i betala någon) för att få den som du vill ha den. Eller låta den dra massa energi för att du stör dig på den. Eller sälja, och ta den ekonomiska smällen nu för att slippa tänka mer på det. Eller försöka förlika sig med situationen och försöka se fördelarna, som att barnen gillar att vara där.
    Men sommarhus kostar tid, energi och pengar hur perfekta de än var från början, så vill du verkligen inte ha stugan är det väl lika bra att sälja. 

  • Anonym (Alternativ)
    20162010 skrev 2022-07-21 17:46:43 följande:
    Jag hoppas det, i mitt fall är det framförallt trafiken som stör. Jag bor centralt och hade sett framför mig att det här skulle vara stället där jag får lite lugn och ro, men det visar sig att folk i området åker bil som att de bodde i USA... till bryggan för att bada (man har max 1 km till bryggan från något av husen), för att handla x gånger om dagen etc. Men jag vet att ungarna har det bra, så jag får försöka fokusera på det. Roslagen låter härligt :)
    Går det att minska störningen med ett plank eller en häck?
    Fokusera på läget eftersom det är bra. Hus går att (hyra någon som kan) måla om, och orkar ni inte fixa hela trädgården så avgränsa med krukor, spaljé, solsegel eller nåt så ni inte ser de tråkiga bitarna. Eller sälj och köp något ni hellre vill ha. Har priserna gått ner kostar nästa hus också mindre nu.
Svar på tråden Ogillar verkligen mitt sommarhus!