Anonym (klbhj,) skrev 2022-07-25 17:16:15 följande:
Det betyder att de har lån på banken på 750 000 kr.
Som jag tänker då kring budgivning, är det den minsta summan de kan tänka sig för huset.
Men att buda 1 mille i ert fall tex, det gör kanske bara säljarna sura så att de säger till mäklaren att just nu inte får köpa oavsett.
Men jag hade absolut börjat buda på max 1 750 000 kr i ert läge, kanske ännu lägre beroende på husets skick.
Jag och maken har hittat ett till hus nu som vi nyss var på visning på. Det var i väldigt MYCKET sämre skick än vad bilderna visade och tex det nyrenoverade badrummet måste rivas ut och göras om för de har gjort det själv. Hela golvet är alldeles som en berg och dalbana med lutning åt helt fel håll och kaklet ser inte ut att sitta som det ska och där en bit av kaklet har lossnat så har de bara smackat på med mer kakelfog så just där är fogen ca 4 cm bred på det bredaste stället.
Sen är det en massa annat. Det huset har också legat ute länge så om vi ska buda (ska kolla på ett par hus till) så kommer vi att buda väldigt mycket under utgångspris. Men vi har som sagt andra hus att titta på och alla tre är likvärdiga vad gäller läge, pris och sånt, så vi ska se hur mycket de andra husens foton ljuger innan vi bestämmer oss.
Så med andra ord har de ett betydligt högre pris än de lånade för Och kommer gå med rejäl vinst? Vi har nog tänkt att vi ska försöka lägga bud på 1,7, tror ni det är möjligt?
det är väldigt fint o kommer inte behöva göra något med det vad man kan se på bilderna o allt är renoverat. Har även kikat runt vad andra hus ligge på.