• Anonym (?)

Orosanmälan

Jag la in mig på psyket,då var dom ju tvungna att skicka en orosanmälan till socialen  eftersom jag har barn under 18 år. 
    Om jag skulle lägga in mig igen nu bara några dagar efter jag kommit hem eller hamna på sjukhus pga självskada eller liknande, skulle det skickas ytterligare en orosanmälan då? 
    Någon som har koll?

• Svar på tråden Orosanmälan
  • Anonym

Hoppas det. För både din och barnens skull.. 

• Anonym (?)
    Anonym skrev 2022-07-30 23:04:42 följande:

Hoppas det. För både din och barnens skull.. 

För att?

Barnen har det bra med sina andra föräldrar, att hamna i en svår depression är inget man vill, dessutom la jag in mig för att försöka bli bättre men fick ingen vidare hjälp, men krigar på
  • Anonym (Soc.)

Ja. Och det är väl bra. Eller?

Antingen kommer man fram till att bi har koll på situationen själva eller så erbjuder man dig och barnen stöd, som finns i massa olika former. Det kan handla om avlastning eller nåt så enkelt som att barnen erbjuds stödgrupper för barn som har förälder med psykisk ohälsa. Hoppas verkligen inte att detta skulle innebära att du låter bli att söka vård om du behöver. Det vore dumt och onödigt.

• Anonym (H)

Om du självskadar borde dom göra en orosanmälan och jag hoppas verkligen du får den vård du behöver - detta är ingenting dina barn borde få uppleva då det kan ge stora men för livet. 

• Anonym

Ja, det blir en anmälan till.
    Det är aldrig bra att anmälas till soc, det kan få katastrofala följder.
    Men å andra sidan behöver du uppenbarligen hjälp.

Den berömda vågskålen får avgöra.

• Anonym (Soc.)
    Anonym skrev 2022-07-31 13:41:50 följande:

Du är inne och snackar om att det kan bli katastrof i varenda tråd när ämnet kommer upp. Varför skrämmer du människor som redan är sköra? Vad i helvet får du ut av det? 

Vad fan är det för katastrof du inbillar dig skulle ske i detta fall? Att mamma kan få stöd och barnen kan få samtalsgrupper?

inbillar du dig att det ens finns en minimal chans att barnen skulle kunna omhändertas för att mamma mår dåligt när det finns en annan fungerande förälder?

omhändertagande görs enbart när det är absolut nödvändigt, inget som görs lite hipp som happ. Det finns INGEN som har intresse av att omhänderta barn utan extremt goda skäl, allra minst kommunerna, då varje omhändertaget barn kostar horribla summor varje dygn. 

Kan du inte bara lägga av.

• Anonym
    Anonym (Soc.) skrev 2022-07-31 14:50:31 följande:

Du är inne och snackar om att det kan bli katastrof i varenda tråd när ämnet kommer upp. Varför skrämmer du människor som redan är sköra? Vad i helvet får du ut av det? 

Vad fan är det för katastrof du inbillar dig skulle ske i detta fall? Att mamma kan få stöd och barnen kan få samtalsgrupper?

inbillar du dig att det ens finns en minimal chans att barnen skulle kunna omhändertas för att mamma mår dåligt när det finns en annan fungerande förälder?

omhändertagande görs enbart när det är absolut nödvändigt, inget som görs lite hipp som happ. Det finns INGEN som har intresse av att omhänderta barn utan extremt goda skäl, allra minst kommunerna, då varje omhändertaget barn kostar horribla summor varje dygn. 

Kan du inte bara lägga av.

Nej, det är jag inte. Du har ingen aning om vem som döljer sig bakom mitt anonyma nick, ett nick som är fritt att användas av alla. Och vi är fler ska du veta, som sett saker som andra vill tysta ner.

Det kan de facto bli katastrof, det är inget som jag har hittat på. Det finns dokumentärer om detta, finns avsnitt på Uppdrag granskning till exempel. Så att det kan bli katastrof för en familj när soc dras in är bara ren fakta.

JAg inbillar mig ingenting, och jag brukar inte diskutera med arga människor som svär åt mig. Om du nu är soctant så är du ju definitivt på fel ställe med ett sånt humör. 

Som sagt, vill du att jag ska fixa lite källor på socialens maktmissbruk så säg bara till.
    Annars kan du bara lägga av.
  • Anonym (?)

Nu känns det ännu värre att söka hjälp igen ????

• Anonym (D)
    Anonym skrev 2022-07-31 13:41:50 följande:

Är det aldrig bra? För några barn heller? 
  • Anonym (J)

Ja för varje ny inläggning blir det en ny orosanmälan

Svar på tråden Orosanmälan