Inlägg från: Anonym (tid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tid)

    Storlek på overall nyfödd

    Torna skrev 2022-07-31 11:51:30 följande:
    Storlek på overall nyfödd

    I början av oktober kommer vår bebis och vill ha klart med de första kläderna för hemfärd. Inhandla, tvätta och packa ner i väska så allt är redo. Men hur tänker jag med storlek på overall? Vi vill helst ha en som fungerar okt- dec iaf och sedan får vi köpa en större. Har köpt en liten uppsättning med vanliga kläder i strl 50-56. Men det ska ju gå att få plats med kläder under overallen utan att det blir trångt. Behöver man tänka en storlek större då? Eller är de överlag anpassade för att få plats med kläder under? 

    Funderar på om overall nr 1, som vi vill ha okt-dec är bäst att gå på strl 56 eller 62.


    Jag har fått båda mina barn på sen höst/vinter och hade en overall i strl 62. Den var mkt stor i början, nästan mest att bebisen låg i overallen utan att ha benen och armarna i ärmarna liksom. Så det blev nästan som ett slags åkpåse, och det var perfekt den där första tiden när de mest låg i vagnen och inte rörde sig så mkt eller behövde ha framme händerna och fötterna. De växte snabbt i overallen och lagom tills de var lite mer rörliga och uppe lite mer så var overallen lagom i storlek. 

    På väg hem från BB hade vi dem i vanliga kläderna plus mössa med en filt över kroppen, rakt in i bilen från sjukhuset och från bilen in hemma, max en minut utomhus, så det behövdes inte overall då.
Svar på tråden Storlek på overall nyfödd