Inlägg från: Anonym (GåVidare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (GåVidare)

Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?

Anonym (Tred) skrev 2022-11-26 01:54:26 följande:
    Mer om incel, är inte ?bara? ofrivilligt celibat. Krävs lite mer för att identifieras som incel. 

incels, is an ideology,[2] an online subculture,[3] an identity,[4] an online community,[3][5]and/or a movement[3] characterized by public displays of sexual and/or romantic frustration. Some discussions in incel forums are characterized by hatred, misogynymisanthropy, self-pity and self-loathing, racism, a sense of entitlement to sex
    Kom du på det själv?
  • Anonym (GåVidare)
    Anonym (Tred) skrev 2022-11-26 04:38:41 följande:

Den går inte att jämföras med stalins brott. Att ens sätta massmorden begångna av incel anhängare i samma perspektiv görs i syfte att nedspela dessa massmord.

Du sätter inte saker i perspektiv utan använder dig snarare av en retorik som syftar till att propagera. Även kallad whataboutism.

näe, incel massmorden var ju inte så farliga, Näe sätt det i perspektiv, hitler var värre (ironi)

Utöver att terrordåd är dumma och meningslösa är terrordåd genomförda i inceldiskursens namn alldeles särskilt idiotiska, denna av feministerna uppdiktade diskurs i syfte att förleda de kukhjärnade männen. Hur dominerad och under stilletklacken är man inte om man berövar människor livet för ett rött skynkes skull? Å andra sidan, hur jävla nedtryckta i smutsen är inte medelklassmannen på gatan (som nu är inne på femte avfolkningssprutan om jag inte misstar mig)?
  • Anonym (GåVidare)
    nihka skrev 2022-11-26 12:51:49 följande:
    Kläng dig fast vid tanken att det är fel på alla andra. Du verkar på riktigt behöva det skyddet.
    Får jag vara personlig och fråga vad du anser om Mr. Grey? Jag har under en tid nämligen underhållit funderingen att det bakom feminismens dimridåer, döljer sig en vedervärdigt fjäskande men på samma gång demonisk kattdjursundergivenhet. För så är det ju att också feminismen behöver en drivkraft, och vad består den i idag om inte en eller flera sexuella perversioner?
  • Anonym (GåVidare)
    Anonym (GåVidare) skrev 2022-11-26 13:43:57 följande:
    Får jag vara personlig och fråga vad du anser om Mr. Grey? Jag har under en tid nämligen underhållit funderingen att det bakom feminismens dimridåer, döljer sig en vedervärdigt fjäskande men på samma gång demonisk kattdjursundergivenhet. För så är det ju att också feminismen behöver en drivkraft, och vad består den i idag om inte en eller flera sexuella perversioner?
    Och vad är det feministerna fjäskar för samtidigt som de döljer en giftpreppad dolk bakom ryggen? För kapitalet såklart. Feminismen och nyliberalismen står i ett sadomasochistiskt förhållande till varandra. Så enkelt kan den vid första anblick motsägelsefulla kukavdyrkan för Mr. Grey i de feministiska leden förklaras.
  • Anonym (GåVidare)
    nihka skrev 2022-11-26 14:57:26 följande:
    Har aldrig hört talas om någon Mr Grey och jag är inte feminist.
    Frågan riktar sig nog bättre till Tred i så fall.
  • Anonym (GåVidare)
    Anonym (Jakob) skrev 2022-11-27 02:59:45 följande:
    Hej och tack för dina fina ord.

Jag hoppas naturligtvis fortfarande, men som jag skrev i mitt inlägg söker jag inte aktivt längre. Jag känner att det är bäst för mitt eget välbefinnande att överlämna det åt ödet och hålla nere förväntningarna. Men jag hoppas såklart att du har rätt i att det inte är något permanent. En vacker dag kanske......

Ja. Har det gått så långt att man har utvecklat ett hat mot allt och alla är det nog svårt att ta sig ur det om man inte själv tar steget och söker hjälp i tid.
    Jag tror inte det primärt handlar om utseende utan att det är spirituellt.  Därvidlag finns det några vägar att som svensk man att göra sig attraktiv.

1a) Delta i pengaspelet och internalisera en kärlek till pengar (den lutherska "kärleken" till arbetet som definierat arbetarklassen är inte längre gångbar i den finansiella luftekonomin).

1b) Bli en medelklassrobot och svälj det som serveras dig med hull och hår, allt från värdegrunder till vacciner.

2) Internalisera en kriminell identitet, vilket är gångbart eftersom en del kvinnor har det i sig att "hjälpa" män tillbaka till samhället (se till exempel Dostojevskijs Brott och straff). Denna väg är dock nästan omöjlig som svensk eftersom konkurrensen inom den kriminella världen blivit stenhård.

4) Medan detta inte är någon direkt väg för att göra sig attraktiv: lämna samhället på ett spirituellt/metafysiskt plan genom politisk radikalisering. Genom att inte längre vara en del av denna världen upphör du att vara en en öppen och fritt tillgänglig energireportoar för blodsugarna i det här samhället.
  • Anonym (GåVidare)
    nihka skrev 2022-11-26 14:57:26 följande:
    Har aldrig hört talas om någon Mr Grey och jag är inte feminist.
    Anonym (Tred) skrev 2022-11-26 15:23:33 följande:
    Du pratar om sadomasochism. Kan inte uttala mig om det vad kvinnor anser (och jag är inte heller feminist)

Så ingen av er är feminister men ni har inga problem att beskriva andra som misogyna och manschauvenister... Om ni nu inte är feminister varför använder ni er då av en "feministisk retorik", för att parafrasera ett av era tidigare inlägg i tråden. Är det inte bara så att ni ogillar etiketter?
  • Anonym (GåVidare)
    Anonym (Feltänkt) skrev 2022-11-27 12:04:29 följande:

Vems fel det är en tolkning. 

Så om man har ett sexliv får man skylla på andra att de gör fel? 
    Eller om någon är intresserad i någon så är felet på hen? 

Det går inte skuldbelägga enskilda män eller kvinnor eftersom attraktion, läggning och parbildning bestäms på kollektiv nivå (vem kan säga att det till exempel inte först sker i drömmarna innan det manifesteras i det fysiska?). Ska något attackeras är det därför dagens maktdiskurser såsom nyliberalismen och HBTQ+-feminismen. Att alltfler unga upptäcker att de är transor eller homosexuella eller asexuella har inget att göra med "biologi" utan är resultatet av fientligt inställda diskurser. På samma sätt kan inte ens feministkvinnorna beskyllas för att de avgudar Mr. Grey och att de tänder på att bli sexuellt dominerade, detta är bara en konsekvens av att pengar innehar den yttersta makten i det senmoderna kapitalistiska samhället (vad kan då vara mer oemotståndligt än en mörkhårig, sadistiskt lagd finansman?).
  • Anonym (GåVidare)
    Anonym (Tred) skrev 2022-11-27 15:37:43 följande:

Gåvidare, allt är inte svart vitt, ord som misogyna är fullt användbara ord även av icke-feminister. Har inget emot feminister, vissa delar tycker jag är bra. Vad du ser är i stället är normala inlägg från människor som lever i den normala världen. 

normala människor protesterar över att kvinnor ska fördelas bland männen och att män ska ha rätt till sex med kvinnor. Du försöker få det till att låta som en feministisk diskussion i syfte att nedvärdera vad du anser är en konspiratorisk organisation.

Jag har varit tydlig med att jag absolut inte anser att män har någon automatisk rättighet till sex. Faktum är att vi är överens på en rad punkter, men inte bara sitter det långt inne att erkänna att vi har delvis överlappande perspektiv, utan jag blir dessutom gjord till någon slags hackkyckling och mottagare för allehanda glåpord och förklenande etiketter.
  • Anonym (GåVidare)
    Anonym (Feltänkt) skrev 2022-11-27 22:00:26 följande:
    Då borde inte kvinnor få så mycket hjälp om de får sexrelaterade problem. 

Det är rättvist då exempelvis om en kvinna brutit sina bena och hon är på akuten och det blev inte något sex den dagen. Det är något sånt här liknade som ni skriver annars och det är otrevligt 
    Den övergripande avfolkningsagendan är designad för att ställa människor mot varandra i syfte att härska genom splittring. Män mot kvinnor, svenskar mot invandrare, yngre mot äldre, familjemedlemmar mot familjemedlemmar och så vidare. När alla är i luven på varandra med uppmärksamheten riktad mot småsaker och sekundära problem kan de fösas in i "slakthuset" utan att ens märka något.
Svar på tråden Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?