Anonym (Jakob) skrev 2022-11-27 02:59:45 följande:
Hej och tack för dina fina ord.
Jag hoppas naturligtvis fortfarande, men som jag skrev i mitt inlägg söker jag inte aktivt längre. Jag känner att det är bäst för mitt eget välbefinnande att överlämna det åt ödet och hålla nere förväntningarna. Men jag hoppas såklart att du har rätt i att det inte är något permanent. En vacker dag kanske......
Ja. Har det gått så långt att man har utvecklat ett hat mot allt och alla är det nog svårt att ta sig ur det om man inte själv tar steget och söker hjälp i tid.
Jag tror inte det primärt handlar om utseende utan att det är spirituellt. Därvidlag finns det några vägar att som svensk man att göra sig attraktiv.
1a) Delta i pengaspelet och internalisera en kärlek till pengar (den lutherska "kärleken" till arbetet som definierat arbetarklassen är inte längre gångbar i den finansiella luftekonomin).
1b) Bli en medelklassrobot och svälj det som serveras dig med hull och hår, allt från värdegrunder till vacciner.
2) Internalisera en kriminell identitet, vilket är gångbart eftersom en del kvinnor har det i sig att "hjälpa" män tillbaka till samhället (se till exempel Dostojevskijs Brott och straff). Denna väg är dock nästan omöjlig som svensk eftersom konkurrensen inom den kriminella världen blivit stenhård.
4) Medan detta inte är någon direkt väg för att göra sig attraktiv: lämna samhället på ett spirituellt/metafysiskt plan genom politisk radikalisering. Genom att inte längre vara en del av denna världen upphör du att vara en en öppen och fritt tillgänglig energireportoar för blodsugarna i det här samhället.