Inlägg från: Anonym (GåVidare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (GåVidare)

Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?

Anonym (Normalt) skrev 2022-11-27 21:09:45 följande:
    Hysterisk och grälsjuk...
    Jag tror aldrig jag avslöjat min könstillhörighet...
  • Anonym (GåVidare)
    Anonym (Tred) skrev 2022-11-28 13:54:30 följande:

de flesta människor skulle även protestera mot gåvidares inlägg där denne påstår att det pågår ett massmord genom vaccin och att unga män borde radikaliseras politiskt. 

Jag hävdar inte att det är något för alla unga män, däremot absolut för de ungdomar, kvinnor som män, som upptäcker att vårt nya sjuka samhälle vill ge dem en diagnos av något slag (t.ex. neuropsykiatrisk eller sexuell). Ju mer perverterad och förvriden "normaliteten" blir desto fler unga kommer vakna upp en dag och, likt Kafkas kackerlacka, finna sig förvandlade till neuropsykiatriskt nedsatta eunucktransvestitincels. Det är en begynnande "pandemi" vi bevittnar.

För övrigt är den slags politiska radikalisering jag talar om i första hand av ett metafysiskt slag. Ett första steg i denna radikaliseringsprocess består i att förkasta vårt samhälle och de värderingar och den världsbild som medelklassen bidrar till att upprätthålla och reproducera (utan att för den skull fastna i konspirationsträsket).

---

Intressant hur du använder dig av begreppet "normalt". Det du glömmer att ta hänsyn till är att vi lever i en sjuk tid och plats med en perverterad normalitet. Något som naturligtvis inte är en slump utan högst medvetet, vilket det av feministerna välanvända begreppet "normalisera" vittnar om.

Jag använder mig också av begreppet "normalt", men då avser jag en historiskt och geografiskt utjämnad normalitet, inte det som är normalt idag i ett dekadent Västerland strax före undergången. 

Med det sagt håller jag med dig om en hel del (som det illa dolda föraktet mot kvinnor som än del i tråden gett uttryck för, trots att kvinnor är minst lika stora offer som männen för vår sjuka tid).
  • Anonym (GåVidare)
    Anonym (Tred) skrev 2022-11-28 18:42:29 följande:

Gåvidare, jag visste att du skulle opponera dig mot uttrycket ?normalt?

Bli en (medelklass)robot bli normal: 

• Anonym (GåVidare)
    Anonym (Tred) skrev 2022-11-28 20:34:38 följande:
    Vi kan väl fråga honom, feltänkt, anser du att kvinnor ska genmanipuleras eller hjärntvättas för att ha sex med män?
    Intressant att du generellt verkar vara mot genmanipulation av människor, samtidigt är du för genmanipulerande vacciner och t.ex. (detta är en djärv gissning det medger jag) inseminationer och dylika mer eller mindre "missbildade" medicinska ingrepp. Men håll åtminstone med om det fullkomligt sjuka i experimenten att operera in grishjärtan i människor. Det är nämligen där vetenskapens framkant befinner sig idag, grishjärtan och själlösa inseminationer (det senare är förvisso inte är ett jättesteg från två "robotar" som juckar fram och tillbaka för att producera en avkomma vid ett visst specifikt och noga utstuderat skede för att passa med den uppblåsta och ofta luftslottsartade "karriären").

Vet du ens var du står? Det verkar nämligen som att dina resonemang spretar en aning.
  • Anonym (GåVidare)
    Anonym (GåVidare) skrev 2022-11-28 20:59:07 följande:
    Intressant att du generellt verkar vara mot genmanipulation av människor, samtidigt är du för genmanipulerande vacciner och t.ex. (detta är en djärv gissning det medger jag) inseminationer och dylika mer eller mindre "missbildade" medicinska ingrepp. Men håll åtminstone med om det fullkomligt sjuka i experimenten att operera in grishjärtan i människor. Det är nämligen där vetenskapens framkant befinner sig idag, grishjärtan och själlösa inseminationer (det senare är förvisso inte är ett jättesteg från två "robotar" som juckar fram och tillbaka för att producera en avkomma vid ett visst specifikt och noga utstuderat skede för att passa med den uppblåsta och ofta luftslottsartade "karriären").

Vet du ens var du står? Det verkar nämligen som att dina resonemang spretar en aning.
    Och förstås "könskorrigeringar" vilket är ett bisarrt övergrepp utfört i den medicinska vetenskapens namn (en av alla saker historien och framtida generationer kommer förakta oss för). Även detta gissar jag att Tred oreflekterat är för, samtidigt som vederbörande alltså generellt är emot genmanipulation. När man blir påkommen med så flagranta motsägelser är det hög tid att ta ett steg tillbaka för att fundera över sin position. Sedan kan man återkomma, efter att misstagen och knutarna är utredda.
  • Anonym (GåVidare)
    Anonym (Tred) skrev 2022-11-28 21:30:15 följande:
    Vi kan ju passa på att fråga dig om din ställning vad gäller politisk radikalisering av unga män? Att föredra har du skrivit tidigare.
    Låt oss kalla det för en politisk "normalisering" istället eftersom det är precis vad det handlar om, att i en radikal och urspårad tid återvända till det historiskt och europeiskt normala.
  • Anonym (GåVidare)
    Anonym (,) skrev 2022-11-28 21:35:35 följande:
    Varför skulle man vilja ha ett farligt jobb som prostitution när det finns andra jobb? Dessutom kan man inte jobba med det till pensionsålder.

Det kommer sannolikt inte att finnas en enda kvinna som vill genmodifiera sig, eftersom de inte har nåt att vinna på det. 

Vore det inte i så fall en lättare lösning att bara ta bort sin sexdrift?
    Herregud så ointressant diskussion.
  • Anonym (GåVidare)
    Anonym (,) skrev 2022-11-28 21:42:32 följande:
    Håller med om att genmanipulation av kvinnor för att de ska vilja vara prostituerade är oerhört tråkigt. Men du får vända dig till Feltänkt, som är den som envisas med dessa idéer. Kan tyvärr inte ta ansvar för hans tankar. 
    Det rör sig om rena villfarelser naturligtvis. Jag har många gånger i tråden påpekat att incelteorin är värdelös. Det viktigaste skälet är att det riktar agg mot "kvinnan" (vilket alltså inte bara är fel utan också kontraproduktivt). Det näst viktigaste är att den grundar sig på evolutionspsykologi och biologi och därigenom kan leda människor fram till de mest bisarra hypoteser och slutsatser. Genmanipulation av kvinnor för att skapa lyckliga prostituerade innehåller båda komponenterna i lika hög grad, naturligtvis en fullkomligt vansinnig tanke!

Dessutom också såklart enkel att attackera i förlöjligande syfte! Något ni sadister förstås inte drar er för en sekund.
  • Anonym (GåVidare)
    Anonym (GåVidare) skrev 2022-11-28 21:56:51 följande:
    Dessutom också såklart enkel att attackera i förlöjligande syfte! Något ni sadister förstås inte drar er för en sekund.
    Som blodtörstiga gamar cirklar ni in när ni fått vittring.
  • Anonym (GåVidare)
    Anonym (Feltänkt) skrev 2022-11-28 22:10:59 följande:
    Jag blir avhumaniserad då jag bara är något avtändande enligt er.
    Något som inte skulle vara värt något medan för ni så ska samhället bidra till erat sexliv. 
    Släpp detta med sex och vakna till verkligheten. Du och han "Normalt" talar om "kvinnors sexuella makt", men ni missar att den makten är en fiktion eller en förtrollning som sitter i era egna hjärnor. Ni talar om rättighet till sex, utan att inse att både kriget och den ekonomiska krisen som anlänt till Europa kommer att eskalera. Och i krig finns inte ens rätt till liv. Ni gör alltså en fundamental felskattning av den "orättvisa" ni (eller andra) anser sig lida av, den är av en helt annan typ och allvarlighetsgrad än vad ni verkar ha fantasi att föreställa er.

Rannsaka er själva. Vilken eller vilka trollkarlar och förtrollerskor är det som placerat denna förbannelse som är "det kontinuerliga behovet av sex" över er? Eller är det filmer, popmusik och medier såsom Aftonbladet? Gå till botten med det och bryt förbannelsen.

Naturligtvis förstår jag att ni provoceras av feministerna i den här tråden eftersom de alls inte är intresserade av att ni och andra män ska bryta med denna förbannelse utan endast av att hålla er på mattan för att eventuellt locka de mest underkuvade av er tillbaka till matriarkatet. Men hur undergivet och patetiskt är det inte att låta sig provoceras och förledas av radikalfeministers ord (inklusive de som inte kallar sig feminister men verkar inom samma diskurs)?

Och överge för guds skull evolutionsbiologin. Diskursen är en återvändsgränd vars auktoriteter (som Richard Dawkins och andra) består av spetsfundiga tjatmostrar och gycklare.
Svar på tråden Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?