Anonym (Tred) skrev 2022-11-28 13:54:30 följande:
de flesta människor skulle även protestera mot gåvidares inlägg där denne påstår att det pågår ett massmord genom vaccin och att unga män borde radikaliseras politiskt.
Jag hävdar inte att det är något för alla unga män, däremot absolut för de ungdomar, kvinnor som män, som upptäcker att vårt nya sjuka samhälle vill ge dem en diagnos av något slag (t.ex. neuropsykiatrisk eller sexuell). Ju mer perverterad och förvriden "normaliteten" blir desto fler unga kommer vakna upp en dag och, likt Kafkas kackerlacka, finna sig förvandlade till neuropsykiatriskt nedsatta eunucktransvestitincels. Det är en begynnande "pandemi" vi bevittnar.
För övrigt är den slags politiska radikalisering jag talar om i första hand av ett metafysiskt slag. Ett första steg i denna radikaliseringsprocess består i att förkasta vårt samhälle och de värderingar och den världsbild som medelklassen bidrar till att upprätthålla och reproducera (utan att för den skull fastna i konspirationsträsket).
---
Intressant hur du använder dig av begreppet "normalt". Det du glömmer att ta hänsyn till är att vi lever i en sjuk tid och plats med en perverterad normalitet. Något som naturligtvis inte är en slump utan högst medvetet, vilket det av feministerna välanvända begreppet "normalisera" vittnar om.
Jag använder mig också av begreppet "normalt", men då avser jag en historiskt och geografiskt utjämnad normalitet, inte det som är normalt idag i ett dekadent Västerland strax före undergången.
Med det sagt håller jag med dig om en hel del (som det illa dolda föraktet mot kvinnor som än del i tråden gett uttryck för, trots att kvinnor är minst lika stora offer som männen för vår sjuka tid).