• CutePuppy

    gillar FÖR långa tjejer, vad ska jag göra?

    Jag är 183cm men gillar tjejer som är längre än mig, vilket gör att de flesta tjejer som är min typ ofta föredrar någon längre.

  • Svar på tråden gillar FÖR långa tjejer, vad ska jag göra?
  • CutePuppy
    Anonym (Gräddnos) skrev 2022-08-03 18:49:31 följande:

    Preferenser har vi alla, små saker som vi dras lite extra till. Men förstår inte riktigt din problematik. Är det en total dealbreaker? Vägrar du dejta tjejer som inte är längre än dig? Då får du faktiskt skylla dig själv. Jag gillar också långa män, minst 180cm, gärna över 190. Min make är 173cm, kunde inte bry mig mindre när man ser till helhetsperspektivet. 


    Ok men då är det ju inget problem för dig, så ser inte hur "skylla dig själv" är befogat? Jag kanske bestämde att jag bara gillar långa tjejer, sant.. får skylla mig själv. :(
  • CutePuppy
    Fjäril kär skrev 2022-08-03 19:13:41 följande:

    Äkta kärlek bryr sig inte om längden...släpp taget om den fixa ideen om längd och se kvinnor som dom är oavsett längd.
    Vad är viktigast, längden eller att du faktiskt hittar någon? 


    skillnad på romantisk kärlek som är en vackrare och starkare version av äkta kärlek, där attraktion ingår..
  • CutePuppy
    Fjäril kär skrev 2022-08-03 20:11:44 följande:
    Och du har fastnat i den romantiska kärleken där längd blivit en fix ide. Verkligheten ser ju faktiskt inte ut så. 
    fix-idé? så vad man attraheras av är en fix-idé? Utveckla gärna det?
    Är personligheten man blir kär i också en fix-idé? Om inte, varför är det inte så om det man faller för utseendemässigt bara är en "fix-idé"?
    jag vill gärna veta varför det är så, mer än att det är så för du sa det vilket är vad du skrev.
  • CutePuppy
    Fjäril kär skrev 2022-08-03 21:12:33 följande:
    Självklart får man ha preferenser på vad man föredrar men det får ju inte bli så att det är det enda man letar efter. Man får inte bli blind på andra viktiga bitar för att mna stirrar sig blind på sin preferens.
    När man per automatik ratar eventuella potentiella partners för att dom faller på den enda grejen man har som preferens så har det blivit en osund fix ide. 
    Jag har mött många såna på dejt eller via chatt och i de flesta fall gömmer dom sig bakom sin fixa ide för att det är bekvämt att skylla på den att dom inte hittar nån partner.. "Jag är singel för att jag inte har hittat rätt längd och dom som är i rätt längd ser hellre längre män" - låter som en solklar bekväm  ursäkt. Det är alltså deras fel att du är singel... 

    Get the point? 
    Ingen har påstått det är någons fel. 
    Man kan sortera bort mer och mer av vad man söker, tills man är OK med vem som helst, menar du?
    De du talar om har kanske för höga krav för vad de kan attrahera, så kanske det är i mitt fall också? Fast jag brukar attrahera tjejer som intresserar mig.

    Att sätta för höga krav grundat på att man i grunden inte ser sig vara värd någon är vad du verkar tala om när du ser det som bortförklaringar. Det är inte vad jag skriver. 

    Det jag skriver är att jag tycker om en smak som är väldigt ovanlig, men går att få tag på.
    Det du skriver är att någon inte klarar av att ta emot smaken de hittar när de väl hittar den och skapar en omöjlig smak som inte går att finna.

    Två skilda saker.
  • CutePuppy
    Anonym (J) skrev 2022-08-03 20:15:33 följande:

    Då får du förbli singel. 


    Även många kortare tjejer föredrar killar som är länge än dig . 


    Normen är inte helheten.
  • CutePuppy
    Friger skrev 2022-08-04 11:14:12 följande:

    Kallas fetish.

    Antingen skippar du saken eller så letar du reda på din prinsessa. Men ju ovanligare krav du har desto större är risken att du förblir ensam. Ditt krav sorterar säkert bort 99 av 100 tjejer. Sen ska den där sista tjejen falla för dig. Kan gå! Jag önskar dig lycka till! :)

    Att ha som krav att en blivande partner har satt sin fot på månen sätter ju sina begränsningar.


    Kallas fetisch?
    Nej, detta är ingen fetisch, vilket är endast sexuellt, inget annat.
    Jämföra med någon skulle gått på Månen med att hitta en lång tjej?
    Ja, OK, om det fungerar för dig, så. 
  • CutePuppy
    Anonym (Haha) skrev 2022-08-04 13:20:49 följande:
    Roligt att läsa denna konversation och alla "burns" men något som slår mig är: Vad är ditt syfte med denna tråd? Ska vi tycka synd om dig? Vill du hitta likasinnade? Vill du ha råd? Vill du ventilera? 

    Det du skriver, som jag tolkar det, är detta:
    1 Du är 183 cm lång.
    2 Du gillar tjejer som är längre än 183 cm.
    3 Tjejer som är längre än 183 cm föredrar oftast någon som är längre (än dem själva? Och således) än dig.

    Då har du ju skrivit själv att det är nästan omöjligt att få ihop en matchning?

    Dessutom tough luck att du själv är "hela" 183 cm om du gillar kvinnor som är längre än dig, du får operera dig så du blir 160 cm, mycket större utbud då. Eller tänk om du kunde "operera" psyket och gilla tjejer som är kortare än dig? Wow, vilket utbud! Skrattande
    Operera psyket för man har en viss typ?
    Låter som sunt tänkande!
    Alla ska gilla precis samma sak, annars ska det opeeras?
    Syftet med tråden är lätt att förstå, att föra en konversation inom det ämne som tråden innehåller.
    Förstår man inte det kanske man ska... operera hjärnan enlgit dig? (inte enligt mig, det hade ju varit hemskt att resonera så!).

    Men om normen förstår något så ska man enligt vad du skriver operera sig tills man faller inför normen eller problemet löser sig pga operationen, så antar jag du är på väg till hjärnkirurgen nu?
  • CutePuppy
    Friger skrev 2022-08-04 14:03:31 följande:
    Tror du missade andemeningen i mitt inlägg.

    Nä, mina tjejer behöver inte ha varit på månen. Det vore ett orimligt krav. Det räcker att de har varit ute i rymden.

    Jag tror jag inte missade något, men du försöker rädda ansiktet? 

  • CutePuppy
    Anonym (S) skrev 2022-08-05 14:51:14 följande:
    Du har två val. Fortsätt leta. Sänk ditt krav. Ditt val.
    Tack för de visa orden, Yoda!
Svar på tråden gillar FÖR långa tjejer, vad ska jag göra?