• Anonym (Cake)

Vilka tårtfyllningar föredrar ni?

Vilken tårtfyllning föredrar ni? :)

• Svar på tråden Vilka tårtfyllningar föredrar ni?
  • Anonym (...)

passionsmousse och hallonmousse 

• Anonym (Mums)

Mosade jordgubbar eller chokladkräm? eller mocha och maräng?

• Anonym (Choklad)

Favoriten för mig är choklad. Inte för sött! :)
    Gärna med något i eller till som bryter av lite som hallon, kokos eller kaffe.

• Anonym (,k nöp'i)

Antingen chokladpudding och vaniljkräm i varsitt lager, grädde och konserverade mandarinklyftor ovanpå. Det är vår 'vardagstårta' som vi alltid återkommer till. 

Eller: 
    Citronfromage och vaniljkräm emellan, grädde och söta jordgubbar ovanpå. Man kan även ha citronfromagen ovanpå och ha vaniljkräm emellan och skippa grädden. 

Eller: 
    Smultronmousse och så grädde och riven choklad. (Ev chokladpudding mellan i ett lager också) 

Eller... Tja, jag gillar tårta helt enkelt haha. 

Sylt eller mosad banan går HELT bort för mig. Även ananas fast jag älskar det annars. 

• Anonym (Bär!)

Hallon, blåbär, björnbär, jordgubbar. Inget slår färska bär i och på tårtan! :) 

Chokladtårta är också mums. 

Många tårtor är lite för söta. Sött är gott, men det behövs något som bryter av också, som mörk choklad eller bär. 

• Embla twopointoh

Nästan vad som helst utom vanilj- eller smörkräm, det tycker jag inte om. Huvudsaken är att smakerna passar ihop, och gärna något lite syrligt i kombination med det söta, jag gillar inte när det blir för sött. Choklad går alltid hem, choklad och hallon är otroligt gott.
    Hellre frukt och bär som de är istället för i form av sylt eller mousse. Hallon, björnbär och kiwi är väl det jag använder mest när jag bakar själv. Och banan, men jag skivar bananerna, jag mosar dem inte eftersom jag ogillar konsistensen hos mosad banan.

• Anonym (Traditionell)

Jag är så tråkig så jag säger vaniljkräm och mosad banan. Eller nån inte alltför söt sylt. Söt fyllning kräver nåt syrligt uppepå. Sött på sött på sött och med sötad grädde- nej tack.

• Anonym (A)

Vaniljkräm och choklad. Tycker inte så värst om tårta.

• klyban

Jag gillar en med grädde, kaffe och skållad mandel och en uns av socker.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • fluu

Min absoluta favorit är apelsin- och citroncurd som fyllning i en chokladtårta. Gärna med chokladfrosting med kaffe eller konjak på.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Vilka tårtfyllningar föredrar ni?