• Staurafråga

    Min kille är mindre sexsugen än mig

    jag har ett jätte stort dilemma som egentligen varit pågående under hela min relation 3,5 år. I början var allt relativt normalt och vi hade väldigt mycket sex! För det mesta var det initierat av mig men det gjorde mig inget i början. Värt att notera dock att första gångerna vi hade sex så blev han knappt hård, jag fick verkligen jobba för det. Idag blir han hur hård som helst men Han vill så sällan ha sex. Om han fick välja och om jag ska gå efter hans begär hade det endast varit 1ggn/vecka (ibland inte ens det) medans jag kan tänka mig att ha varannan Elr var tredje dag. Jag har allmänt varit väldigt sexuell hela livet men sen hittade jag min perfekta partner i denna man som inte alls är lika sexuell som mig. 
    Jag har diskuterat det här med hnm och han blir alltid ledsen för att han känner att han räcker till men jag orkar snart inte mer. vad hade ni gjort? 

  • Svar på tråden Min kille är mindre sexsugen än mig
  • Anonym (Ninni)
    Anonym (Kvinnorföreningar) skrev 2022-08-05 12:49:27 följande:
    Kompromissen gäller endast på kvinnans villkor? 
    Nej, jag skrev precis motsatsen. Läste du inte vad jag skrev? Jag klistrar in så slipper du leta:

    "Ibland får vi kompromissa, som att han slickar mig till orgasm utan att han vill gå vidare, eller att jag suger jag av honom utan att jag vill ha något mer själv." 

  • Anonym (jag)
    Anonym (Kvinnorföreningar) skrev 2022-08-05 12:44:46 följande:
    Så du tycker det är fel när exempelvis kvinnorföreningar säger att en man ska inte få klaga på sin kvinnliga partner om ett dåligt sexliv? 
    Jag tänker inte ge mig in i någon debatt om vilket kön som för rätt eller fel. Jag kategoriserar inte människor efter kön, jag ser människor som människor inte vandrande kön.

    Olika sexlust kan drabba både kvinnor och män, och olikheter i relationer handlar oftast inte om rätt eller fel utan helt enkelt om att människor är olika.

    Dock kan jag säga att göra allt till en köns och vem som har rätt eller fel fråga är ett perfekt sätt att ha sönder relationer. Flört
  • Anonym (Musse Drägg)
    Anonym (Ninni) skrev 2022-08-05 12:13:49 följande:
    "Bra sexliv" är inte synonymt med "sex ofta". Man kan ha sex en gång i veckan och då få det helt himlastormande underbart, men man kan också ha sex varje dag och ändå inte uppleva det som särskilt tillfredsställande.

    Både min man och jag har behov som varierar över tiden. Ibland möts vi på samma nivå, ibland inte. Ibland får vi kompromissa, som att han slickar mig till orgasm utan att han vill gå vidare, eller att jag suger jag av honom utan att jag vill ha något mer själv. Och ibland får man vackert acceptera att den andra inte har lust. Så är det i ett förhållande, man får kompromossa och acceptera. Den som inte fattat det utan dumpar direkt lär förbli ensam större delen av livet.
    Bra skrivet. Men ni verkar ha en situation där ni båda är medvetna om vikten av sexuell närhet, även om ni inte alltid är synkade. Jag har också haft det så en gång.  MEN, detta förutsätter ju att båda parter åtminstone har ett grundläggande behov av sex och att båda vill hålla igång den sexuella energin. För er är sex något stärkande som för er närmare.

    För TS verkar det snarare vara tvärtom. De har inte samma drift och min erfarenhet är tyvärr att det inte blir bättre, så vida det inte är sjukdom eller annat inblandat. Finns inte viljan att göra något så kommer inget att ske. Det behöver inte vara fel, men man kanske måste inse att man inte passar så bra ihop om man har så olika sexdrift.

    Och innan de präktiga individerna på FL kommer med sina giftiga kommentarer, nej TS, du ska inte känna att det är nåt fel på dig för att du vill ha mer sex än din kille. Men du måste också respektera HANS syn på det. Den är lika viktig som din Om han säger blankt nej till sex så måste du acceptera det och sen fundera på vad du vill med förhållandet. 
  • Anonym (Okej?)

    Jag tycker du får acceptera hans sexlust och njuta av det när han väl vill.

    Du får prata om det och be honom hjälpa dig även om han inte vill ha något tillbaka själv. Vill han inte det får du väl onanera med sexleksaker och ta hand om dig själv. Så har jag det också, lite blandat helt enkelt.

    Känns inte dessa alternativ som en bra lösning för sig får du lämna honom. Det är de tre alternativ jag kan komma på, förutom att bita ihop och köra på som nu. 

  • Anonym (Inte sällan egentligen)

    Kompromissen mellan en gång varannan, var tredje dag och en gång i veckan känns inte särskilt stor. Jag tror det går bra att lösa med lite onani för din del däremellan.

    Börjar det bli en gång i månaden eller mer sällan än det, då förstår jag om det känns jobbigt.

  • Anonym (Snäckan)

    I en bra relation ställer man upp för att tillgodose den andres behov. Hade min partner tackat nej ofta hade min lust till honom avtagit med tiden.

    Onani täcker inte den biten för mig

  • Anonym (F)
    Anonym (jag) skrev 2022-08-05 11:56:50 följande:
    Min kille är mindre sexsugen än mig
    Ni har helt enkelt olika libido och NEJ det kommer inte bli bättre med tiden.
    Du kan möjligen få honom att "ställa upp" oftare men det kommer i så fall vara för din skull inte för att han verkligen vill det.

    Vill du få ett bra sexliv får du helt enkelt byta kille för med den killen kan du glömma det.

    Väljer du att stanna för att han har andra bra egenskaper så är det så men då har du ju oxå valt ett kasst sexliv.
    Håller med. Det kommer inte att bli bättre om det redan är så stor skillnad i sexlust relativt tidigt i förhållandet. Eftersom sex verkar väldigt viktigt för dig skulle jag vara tveksam till en gemensam framtid med honom. Särskilt om du vill ha barn tror jag att det är bäddat för problem eftersom småbarnstiden inte direkt är känd för att förbättra sexlivet.
Svar på tråden Min kille är mindre sexsugen än mig