Inlägg från: Anonym (4 kids) |Visa alla inlägg
  • Anonym (4 kids)

    Kompis till min fyra åring slåss & skriker väldigt mkt & har negativt inflytande på vårt barn:(

    Förstår att det är en jobbig och svår situation att förhålla sig till. Hur gamla är barnen? Hur länge ses ni? spårar det ur direkt eller är det efter en viss tid? 


     

  • Anonym (4 kids)
    Anonym (4 kids) skrev 2022-08-07 09:48:40 följande:

    Förstår att det är en jobbig och svår situation att förhålla sig till. Hur gamla är barnen? Hur länge ses ni? spårar det ur direkt eller är det efter en viss tid? 


     


    Ser nu att de är i fyra års åldern. 
  • Anonym (4 kids)
    Spucks skrev 2022-08-07 10:56:07 följande:

    Vad gör föräldrarna när barnet slåss? Min dotter hade en fas där hon gärna slog - vi gick (efter en varning) hem om hon inte slutade. Om föräldrarna är så slappa kan du ju sätta gränser för barnet, tex. genom att säga att "Du ser att Kalle inte vill bli slagen, det gör ont. Om du fortsätta ändå, måste vi/du gå hem."


    Lite så tänker jag oxå! Vad gör föräldrarna? Håller helt med att man kan säga till andras barn om föräldrarna själva inte gör det. Tycker även det är en bra strategi att efter en varning gå hem/skicka hem. 

    Tänker även om om det är ett tecken på att barnet inte riktigt orkar mer och därför de spårar u efter en stund. 


     

Svar på tråden Kompis till min fyra åring slåss & skriker väldigt mkt & har negativt inflytande på vårt barn:(