• Anonym (Vart finns min kvinna)

    Fråga till medelålders kvinnor som "nätdejtar".

    Ett par frågor till er medelålders kvinnor som är aktiva på allehanda "nätdejting"-sidor.

    Vad för typ av info vill ni ha i en motparts presentationstext? Bör man hålla det kortfattat och "rakt på sak", eller?

    Vad har fått er att någon gång själva initiera kontakt?

    Vad gör de flesta för fel som ni ratar direkt vid kontaktförsök?

  • Svar på tråden Fråga till medelålders kvinnor som "nätdejtar".
  • Anonym (GD)
    Vill veta längd och kroppstyp, det är viktigt.
    Vill veta om det finns barn med i bilden, om ja i vilken ålder och hur mycket umgänge.

    Ett trevligt foto kan räcka om ovanstående är till belåtenhet.

    Det jag ratar är ett meddelande som t ex "Hej, hur mår du" och inget mer.
  • Anonym (Jag)

    Ålder, ort, om det finns barn, rök- och dryckesvanor, vad personen söker för typ av kontakt. Bilderna ska visa personen i fråga, INTE natur eller fordon eller barn eller nånting som helst annat än personen själv. INTE med andra kvinnor eller ens med killkompisar. Det är grunden. Sedan kommer resten. Då vill man veta de viktigaste intressena och sådant som kan avslöja livsstil och personlighet. Lite humor är bra, en positiv anda.

  • Anonym (Humor, ironi och djup)

    Jag vill bli förförd av språket, nån speciell humor eller självironi. Det är uttryckssättet och den verbala förmågan.

    Någon som berättar en rolig anekdot från sitt liv, citerar poesi, filosofiska tankar, beskriver sin passion eller delar med sig av sin musiksmak på ett inbjudande och intressant sätt.  Jag är väldigt ointresserad av detaljer kring vardag, jobb och checklistor. För mig är själen och ansiktet viktigast. Blickens energi och vad som finns på insidan, intellektet, snabbheten i tanke och skrift och vilka värderingar denna har. När man väl sen inlett en konversation är det flytet i frågorna. Att samtalsämnena faller naturligt och att det finns en ömsesidighet och nyfikenhet och att personen värdesätter djup och det personliga mötet.

    Värst är de som lämnar en helt blank och ointressant presentation och skriver i "om du vill veta nåt så fråga" eller " jag vet inte riktigt vad jag ska skriva här men svarar gärna på frågor" eh???

    Eller män som rabblar resultat, skryter om resor statusfaktorer, är alltför kritiska och bortsorterande i sin attityd och ställer frågor kring sex tidigt, längd, jobb, bostadssituation och såna ytliga markörer som tyder på stor ängslighet och en ytlig själ och personlighet.

    Jag blir också misstänksam om personen inte har bilder eller endast en enda. Det tyder ofta på att den är flera år gammal och inte är representantiv för nuet. Vill gärna se lite olika situationer och inte selfies med mobilen i handen på badrummet.

  • Anonym (Lämnade det bakom mig)

    Nu nätdejtar jag inte längre men när det begav sig uppskattade jag om jag fick information om ålder, kroppstyp, eventuella barn och ålder på dem, intressen, vad han söker (seriöst eller sex), typ av jobb.

    Jag blockade direkt vid: ?hej?, ?ses ikväll??, ?läget??, ?snygga bröst/rumpa?, ?jag är 20 år yngre/äldre och gillar sexiga brudar som du? osv osv??

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (GD) skrev 2022-08-07 16:45:08 följande:
    Vill veta längd och kroppstyp, det är viktigt.
    Vill veta om det finns barn med i bilden, om ja i vilken ålder och hur mycket umgänge.

    Ett trevligt foto kan räcka om ovanstående är till belåtenhet.

    Det jag ratar är ett meddelande som t ex "Hej, hur mår du" och inget mer.
    Tjejer har skrivit "Hej" eller "Läget?" och inget mer i sitt första meddelande till mig.

    Vad tycker du om det?
  • Anonym (...)
    Anonym (Humor, ironi och djup) skrev 2022-08-07 17:03:31 följande:

    Jag vill bli förförd av språket, nån speciell humor eller självironi. Det är uttryckssättet och den verbala förmågan.

    Någon som berättar en rolig anekdot från sitt liv, citerar poesi, filosofiska tankar, beskriver sin passion eller delar med sig av sin musiksmak på ett inbjudande och intressant sätt.  Jag är väldigt ointresserad av detaljer kring vardag, jobb och checklistor. För mig är själen och ansiktet viktigast. Blickens energi och vad som finns på insidan, intellektet, snabbheten i tanke och skrift och vilka värderingar denna har. När man väl sen inlett en konversation är det flytet i frågorna. Att samtalsämnena faller naturligt och att det finns en ömsesidighet och nyfikenhet och att personen värdesätter djup och det personliga mötet.

    Värst är de som lämnar en helt blank och ointressant presentation och skriver i "om du vill veta nåt så fråga" eller " jag vet inte riktigt vad jag ska skriva här men svarar gärna på frågor" eh???

    Eller män som rabblar resultat, skryter om resor statusfaktorer, är alltför kritiska och bortsorterande i sin attityd och ställer frågor kring sex tidigt, längd, jobb, bostadssituation och såna ytliga markörer som tyder på stor ängslighet och en ytlig själ och personlighet.

    Jag blir också misstänksam om personen inte har bilder eller endast en enda. Det tyder ofta på att den är flera år gammal och inte är representantiv för nuet. Vill gärna se lite olika situationer och inte selfies med mobilen i handen på badrummet.


    Kunde inte sagt det bättre. 
    Så hittade jag min man när jag nätdejtade, var precis sånt här jag efterfrågade, och så klart hade i min egen profil så att de förstod hur jag är. 
  • Anonym (...)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-07 17:32:14 följande:
    Tjejer har skrivit "Hej" eller "Läget?" och inget mer i sitt första meddelande till mig.

    Vad tycker du om det?
    Dåligt, i min bok (oavsett kön)
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (...) skrev 2022-08-07 17:40:06 följande:
    Dåligt, i min bok (oavsett kön)
    Tycker också det är lite slött, eftersom tjejer vill att killar ska anstränga sig lite när dom skriver till tjejer.

    Men det är såhär det ser ut.
    Sällan tjejer skriver, så man bli glad att nån ens signalerar att man finns Solig
  • Anonym (GD)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-07 17:32:14 följande:
    Tjejer har skrivit "Hej" eller "Läget?" och inget mer i sitt första meddelande till mig.

    Vad tycker du om det?
    Tycker väl ingenting mer än att det är ointressant.
  • Anonym (Vart finns min kvinna)
    Anonym (GD) skrev 2022-08-07 16:45:08 följande:
    Vill veta längd och kroppstyp, det är viktigt.
    Vill veta om det finns barn med i bilden, om ja i vilken ålder och hur mycket umgänge.

    Ett trevligt foto kan räcka om ovanstående är till belåtenhet.

    Det jag ratar är ett meddelande som t ex "Hej, hur mår du" och inget mer.
    Tack för svaret.

    Att längden är viktig för kvinnor har jag snappat upp, där har jag det rätt förspännt med min 192cm, så det ska jag absolut lyfta fram.

    Vad är det med kroppstypen som är avgörande?
    Jag är i ärlighetens namn fullständigt otränad, rör mig på tok för lite och äter på tok för gott...
    Väger nu in på 110kg vilket med min längd kanske inte är fullständig katastrof, men jag är helt klart överviktig, det mesta av överflödet sitter på buken.

    Att det inte räcker med ett enkelt "Hej" förstår jag.
    Jag tänkte mer på vad man inte bör skriva i ett inledande skede.
    Vara påstridig och tjata om träff samma dag och frågor ang sex är självklarheter.
    Samt vad man bör fråga om eller ta upp för ämnen för att fånga din uppmärksamhet i ett inledande skede.
Svar på tråden Fråga till medelålders kvinnor som "nätdejtar".