Inlägg från: lövet2 |Visa alla inlägg
  • lövet2

Barn som inte går på förskolan

Alltså, det är ju inget konstigt med att en 2-åring är hemma. Tyvärr är det många som tror, att barn bara kan lära sig saker och utvecklas på dagis. Sanningen är att det är en enda sak som dagis lär ut, som man inte kan göra lika bra hemma; att fungera i en stor grupp och försöka vara som alla andra. Den egenskapen är bara viktig för barn som går på dagis, så det är ingen förlust för hemmabarn.

Om du är mentalt och fysiskt tillräckligt frisk för att ta hand om 2 barn, så har de det allra bäst just hemma. Babyn slipper dagisvirus och ni alla slipper stress. Kunde inte vara bättre!

• lövet2
    SweeneyTodd skrev 2022-08-10 22:19:39 följande:
    För det första, det heter förskola.
    För det andra, det är inte alls bara att man lär sig att vara i en stor grupp, och att ''vara som alla andra''. 

Jag vet att du inte är objektiv gällande det här ämnet, men detta inlägg vara så jävla konstigt. 
    För det första så vet jag det. So what?!
    För det andra så lär de sig annat också, men det kan de lika gärna lära sig hemma. Det enda som de bara kan lära sig på dagis, är just de saker jag nämnde.

Nej, jag är inte objektiv. Jag har för stor insyn i hur det fungerar dels på dagis och dels för hemmabarn. Det gör att jag har bildat mig en klart subjektiv uppfattning i frågan.
  • lövet2
    Mammalundgren skrev 2022-08-12 21:36:57 följande:
    Vi ska inte jämföra en tvååring som är hemma med exempelvis barn till lövet som varit hemma till skolåldern utan en aktiv pappa. lövets barn har ju fått uppleva alla de problem som barn till hemma-mammor kan få.
     Då kommer TS barn inte hamna i samma utsatta läge som exempelvis lövets barn.
    Eeeh ...? Vad i hela fridens namn yrar du om?
Svar på tråden Barn som inte går på förskolan