Inlägg från: Anonym (Orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

    2 veckor utan svar på Mr bröstrygg

    Jag undrar om det kan vara positivt eller negativt att det gått strax över 2 veckor utan svar på magnetröntgen av bröstryggen, någon som har erfarenhet om hur man prioriteras? 
    vet att det är sommartider med allt vad det innebär med personal, men tänker att om dem hittat något allvarligt så borde jag kanske fått svar tidigare? 


    jag har smärtor i revben på båda sidor och hela bröstryggen i stort

  • Svar på tråden 2 veckor utan svar på Mr bröstrygg
  • Anonym (Orolig)

    Nej, inget inbokat besök hos läkaren. 


    har det varit pos ell neg besked för dig? eller allvarligt som sjukdom? 

  • Anonym (Orolig)

    Mrs moneybags

    tack för dina svar, jag får väll hålla tummarna på att dem inte sett något allvarligt. 


    läste någonstans att radiologen som tar bilderna kan se om något avvikande syns när bilderna tas, men får så klart inte göra något utlåtande, men däremot kanske göra så läkare tittar på plåtarna fortare och därmed ett snabbare svar. 


    vet inte om det stämmer helt dock. 


    hoppas du är okej idag och det bara är uppföljning/kontroller {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (Orolig)

    Anonym A

    var det bra eller dåliga då eftersom det dröjde så? 

  • Anonym (Orolig)

    Någon mer som vet? hur har det varit för er? 

  • Anonym (Orolig)

    askyfullofstars

    tack för ditt svarSkäms

    vad fick du för hjälp med inflammationen? 


    för min del har det gått snart 2,5 vecka sedan undersökningen. 

    jag har inte ont i själva bröstbenet men i höger bröst har jag värk och revben på båda sidorna,samt bröstryggen. 


    är gravid i vecka 37 också men smärtan satt där innan graviditeten så har inte med den att göra. 


    jag gjorde en Mr förra sommaren också men då hade jag bara ont i höger sida revben och bak mot rygg. 


    då kunde dem inte hitta något fel. 

  • Anonym (Orolig)

    Puffar upp tråden 

    borde finnas fler som fått veta positiva eller negativa besked inom ett visst tidsperspektiv? 


    jag har fortfarande inte hört något från min läkare och det blir 3 veckor på måndag sedan jag gjorde en mrt bröstrygg. 


    har skickat till röntgen och frågat men inte fått svar än om dem har skickat svaret till min läkare. 

    får väll ringa vc på måndag och höraGråter
    saken är den att jag är livrädd för svaret så vågar knappt ringa ? 

  • Anonym (Orolig)

    Anonym ( lili ) 

    Tack för ditt svar , Åh jag hoppas det Skäms

    vet av erfarenhet om den läkaren jag har att hon inte är världens snabbaste på att höra av sig. 


    Men jag hoppas innerligt att hon skulle gjort det om det visat sig vara dåliga besked. 


    3 veckor känns länge om det skulle vara tex cancer 

  • Anonym (Orolig)

    Det står ingenting på 1177, har kollat anteckningar och remisser samt bokade tider. Finns ingenting 

    men om det nu skulle vara allvarligt, kommee inte det upp i deras system som en ? varning? typ eller står som prioriterad. Något så den inte kan fastna utan att bli sedd? 


    tycker det är urdåligt isf av min läkare att inte höra av sig snarast

  • Anonym (Orolig)

    Fick meddelande från röntgen precis pga att jag efterfrågat om svar är skickat till läkaren .

    Får till svar att dem inte har besvarat undersökningen än på röntgen  Gråter  att det tar längre tid under sommaren. 


    jag är rädd på riktigt nuGråter

    Granskar man inte bilderna åtminstone direkt så dem hamnar i rätt ?prioritering?   ? 

  • Anonym (Orolig)

    Anonym H 

    stort tack för dina ord, känns lite tryggare. 


    har varit på flertalet mammografi och ultraljud för höger bröst men dem har inte lyckats hitta något. 


    ska in på onsdag för en klinisk undersökning igen, har flera knölar men inget dem sett varit något. 
    Nu ska dem kolla där smärtan utmärker sig mest i bröstet. Där har jag också knölar men tycker att det borde dem väll ha sett vid tidigare undersökningar. 
    jag är så trött fysiskt o psykiskt att gå och ha ont och vara orolig. 
    patologen sa att jag kunde komma in för undersökning så jag kunde lägga det bakom mig. Hon sa även att det inte finns någon skillnad på dem bilder de tagit. 
    alltså på 4 mammografi undersökningar, från sept -21 till senaste maj/juni -22 

    men något värker konstant och gjort länge nu, samt då smärta i ryggen som inte var där från början. 


    Det kom långt senare, det börja i bröstet, sen revben, sen rygg och nu även andra sidan revbenen. 


    Hoppas verkligen det är som du och många säger, att dem borde hört av sig om de sett något. 

  • Anonym (Orolig)

    Röntgen visade diskbråck i c6 och c7 kotorna med förträgning mot c7. 


    annars inget onormalt. 


    det förklarar ju inte mina revbens smärtor och värk i höger bröst, men jag tänker ( önsketänkande) att om det hade funnits något allvarligt på revbenen så borde det väll ha synt även på ryggraden vid detta laget. 


    har haft ont i revbenen sedan iaf maj/juni -21 och bröstryggen sedan sep-21 

Svar på tråden 2 veckor utan svar på Mr bröstrygg