• Anonym (sotis)

    Är jag för krävande?

    Jag har varit tillsammans med min kille i 6 år. Jag har aldrig varit klängig av mig eller svartsjuk än så länge. I andra relationer har jag alltid varit besatt av deras snygga ex eller nåt. Men med denne man har jag äntligen känt mig normal. 
    Jag känner mig lite konstig när jag fäster mig så vid honom när vi är tillsammans, som tex en helg eller en semester. Då fäster jag mig så mycket att det sen gör ont att skiljas åt. Jag blir klängig och krävande. När vi sen ska vara skilda åt (olika boende) så tar det en eller 2 dagar då det är jättejobbigt och jag vill att han skriver eller ringer direkt för att jag ska känna mig lugn. När han inte gör det så känner jag mig oälskad och kontaktar någon annan. För om jag skulle skriva eller ringa för mycket, så tycker han jag är jobbig.

    Han tycker det är lagom att höras 1 gång om dagen, men inte jag.

    Jag har även blivit lite svartsjuk, eftersom vi haft det lite sämre och jag märker att han inte är lika galet förälskad längre som han var innan. Jag är livrädd för att han ska råka träffa någon annan nu. Han är den mest lojala och trogne mannen, men galet snygg och attraktiv och charmigt trevlig, så han kan få i princip vem han vill. Tidigare var alltid bara han svartsjuk, men nu är det jag som är den jobbiga som inte litar på honom.

    Som nu är han på resande fot med jobb och har inte hört av sig på morgonen med  ett godmorgon, då blir jag genast orolig, eftersom de hade sen middag med drinkar igår. Men vill inte skriva och vara jobbig. Är jag konstig?

  • Svar på tråden Är jag för krävande?
  • Anonym (?)

    "När han inte gör det så känner jag mig oälskad och kontaktar någon annan."

    Ja, genom att du kontaktar någon annan är du konstig och bör fundera lite.

  • sextiotalist
    Anonym (sotis) skrev 2022-08-10 09:03:40 följande:
    Är jag för krävande?

    Jag har varit tillsammans med min kille i 6 år. Jag har aldrig varit klängig av mig eller svartsjuk än så länge. I andra relationer har jag alltid varit besatt av deras snygga ex eller nåt. Men med denne man har jag äntligen känt mig normal. 
    Jag känner mig lite konstig när jag fäster mig så vid honom när vi är tillsammans, som tex en helg eller en semester. Då fäster jag mig så mycket att det sen gör ont att skiljas åt. Jag blir klängig och krävande. När vi sen ska vara skilda åt (olika boende) så tar det en eller 2 dagar då det är jättejobbigt och jag vill att han skriver eller ringer direkt för att jag ska känna mig lugn. När han inte gör det så känner jag mig oälskad och kontaktar någon annan. För om jag skulle skriva eller ringa för mycket, så tycker han jag är jobbig.

    Han tycker det är lagom att höras 1 gång om dagen, men inte jag.

    Jag har även blivit lite svartsjuk, eftersom vi haft det lite sämre och jag märker att han inte är lika galet förälskad längre som han var innan. Jag är livrädd för att han ska råka träffa någon annan nu. Han är den mest lojala och trogne mannen, men galet snygg och attraktiv och charmigt trevlig, så han kan få i princip vem han vill. Tidigare var alltid bara han svartsjuk, men nu är det jag som är den jobbiga som inte litar på honom.

    Som nu är han på resande fot med jobb och har inte hört av sig på morgonen med  ett godmorgon, då blir jag genast orolig, eftersom de hade sen middag med drinkar igår. Men vill inte skriva och vara jobbig. Är jag konstig?


    För mig är det för mycket, jag hade känt mig kvävd och hade nog funderat på att inte fortsätta om en man betett sig så.
  • Anonym (sotis)

    På vilket sätt kväver jag? kan du förklara!

  • Anonym (?)
    Anonym (sotis) skrev 2022-08-10 09:16:56 följande:

    På vilket sätt kväver jag? kan du förklara!


    Om han är ute på en intensiv jobbresa och har fullt upp med representation, jobb mm och du kräver svar direkt för att inte flippa ur blir det krävande och för mycket.

    Om du sen istället kontaktar någon annan för att få din egoboost blr det väldigt fel.

    Frågan du måste ställa dig själv är om du litar på honom eller inte. Litar du på honom?
  • Anonym (Kim)

    Du behöver jobba på din egen trygghet. Du är ju snudd på sjukligt bekräftelsekåt. Du lägger krokben för dig själv genom att ställa sådana krav på honom. Över- och misstolka ett uteblivet god morgon. I din värld så betyder det att han gör slut. Han vill höras en gång om dagen du vill fler gånger. Skulle det bli två gånger så skruvar du upp förväntningarna och det duger inte utan fyra är bättre. Sedan eskalerar det. 


    Klart det kan kännas tomt efter intensiva dagar tillsammans. Gör något vettigt för din egen skull isf foka på vad han gör och inte. 


    Du behöver ta tag i svartsjukan. Du kommer aldrig att få den bekräftelsen du behöver eftersom du inte kan vara nöjd utan kommer att höja ribban allt eftersom. Du måste helt enkelt bli tryggare i dig själv. Det kommer inifrån och inte via annan person. 


    Gläds åt förhållandet istället. Låt det få utvecklas lugnt och långsamt. Kväv inte honom. Låt honom få luft och rörelsefrihet. Du måste bygga tillit både till dig själv och honom. 

  • Yllop

    Helt otroligt att den mannen har stått ut med ditt sjuka bekräftelsebehov i sex år. Han måste ju ha en ängels tålamod.

  • Hamngatan100
    Anonym (sotis) skrev 2022-08-10 09:03:40 följande:
    Är jag för krävande?

    Jag har varit tillsammans med min kille i 6 år. Jag har aldrig varit klängig av mig eller svartsjuk än så länge. I andra relationer har jag alltid varit besatt av deras snygga ex eller nåt. Men med denne man har jag äntligen känt mig normal. 
    Jag känner mig lite konstig när jag fäster mig så vid honom när vi är tillsammans, som tex en helg eller en semester. Då fäster jag mig så mycket att det sen gör ont att skiljas åt. Jag blir klängig och krävande. När vi sen ska vara skilda åt (olika boende) så tar det en eller 2 dagar då det är jättejobbigt och jag vill att han skriver eller ringer direkt för att jag ska känna mig lugn. När han inte gör det så känner jag mig oälskad och kontaktar någon annan. För om jag skulle skriva eller ringa för mycket, så tycker han jag är jobbig.

    Han tycker det är lagom att höras 1 gång om dagen, men inte jag.

    Jag har även blivit lite svartsjuk, eftersom vi haft det lite sämre och jag märker att han inte är lika galet förälskad längre som han var innan. Jag är livrädd för att han ska råka träffa någon annan nu. Han är den mest lojala och trogne mannen, men galet snygg och attraktiv och charmigt trevlig, så han kan få i princip vem han vill. Tidigare var alltid bara han svartsjuk, men nu är det jag som är den jobbiga som inte litar på honom.

    Som nu är han på resande fot med jobb och har inte hört av sig på morgonen med  ett godmorgon, då blir jag genast orolig, eftersom de hade sen middag med drinkar igår. Men vill inte skriva och vara jobbig. Är jag konstig?


    För krävande? Ja det verkar ju så, i alla fall för honom.
    Är du konstig? Nä det behöver du inte vara, men du kanske skulle jobba på din självkänsla. Bli mer trygg i dig själv och inte hänga upp hela ditt mående på antal sms på en dag. Risken för att må piss, vara orolig, känna sig obekräftad osv är ju överhängande.2
    Vi är alla olika men att ha ett krav på mig att messa x antal gånger på en dag skulle nog ta död på kärleken för mig. 
  • Anonym (sotis)

    Ni har rätt!!

    Misstänker att jag har en histrionisk personlighetsstörning, då jag kräver så otroligt mycket uppmärksamhet och bekräftelse. Ska kolla detta idag med psykolog. Alla mina ex har sagt samma sak, men då förstod jag inte. De har alla sagt att när jag inte är hemma eller med dem, så får de pusta ut och hämta energi och kraft, eftersom de alltid är på spänn med mig och inte kan slappna av helt och fullt då jag kräver så mycket. Det är inte roligt att höra. Vill ju vara saknad.

    Efter några dagar när de hämtat kraft så saknar de mig igen och kan inte vara utan mig. Men då har jag oftast mått så dåligt av att de inte visar att de saknar mig eller hör av sig så mycket som jag behöver, att jag pratat eller träffat någon annan sk "vän" för att stilla mitt bekräftelsebehov.

    Det är sjukligt, jag vet. Jag har aldrig haft en man med ett sådan tålamod som denne man. De flesta gör slut efter något år, inte för att de inte älskar mig längre, utan för att de inte står ut med all press och krav ifrån min sida.

    Han vet att jag är orolig och svartsjuk och har ändå fortfarande inte hört av sig med ett godmorgon, så jag håller på att bli knäpp. Men måste tänka positivt.

    Anledningen till att jag blir mer och mer svartsjuk och krävande ju längre tid man är tillsammans, är ju för att jag känner att de är trötta och bara vill ha lugn och harmoni. Därför är jag nu rädd att han ska hitta någon annan.

    Vad ska jag göra för att detta inte ska inträffa "igen"?

  • Anonym (?)
    Anonym (sotis) skrev 2022-08-10 09:58:33 följande:

    Ni har rätt!!

    Misstänker att jag har en histrionisk personlighetsstörning, då jag kräver så otroligt mycket uppmärksamhet och bekräftelse. Ska kolla detta idag med psykolog. Alla mina ex har sagt samma sak, men då förstod jag inte. De har alla sagt att när jag inte är hemma eller med dem, så får de pusta ut och hämta energi och kraft, eftersom de alltid är på spänn med mig och inte kan slappna av helt och fullt då jag kräver så mycket. Det är inte roligt att höra. Vill ju vara saknad.

    Efter några dagar när de hämtat kraft så saknar de mig igen och kan inte vara utan mig. Men då har jag oftast mått så dåligt av att de inte visar att de saknar mig eller hör av sig så mycket som jag behöver, att jag pratat eller träffat någon annan sk "vän" för att stilla mitt bekräftelsebehov.

    Det är sjukligt, jag vet. Jag har aldrig haft en man med ett sådan tålamod som denne man. De flesta gör slut efter något år, inte för att de inte älskar mig längre, utan för att de inte står ut med all press och krav ifrån min sida.

    Han vet att jag är orolig och svartsjuk och har ändå fortfarande inte hört av sig med ett godmorgon, så jag håller på att bli knäpp. Men måste tänka positivt.

    Anledningen till att jag blir mer och mer svartsjuk och krävande ju längre tid man är tillsammans, är ju för att jag känner att de är trötta och bara vill ha lugn och harmoni. Därför är jag nu rädd att han ska hitta någon annan.

    Vad ska jag göra för att detta inte ska inträffa "igen"?


    Skaffa dig något annat att fokusera på, jobb, studier, vänner, hobby, träning.
Svar på tråden Är jag för krävande?