Inlägg från: Fliselisan |Visa alla inlägg
  • Fliselisan

Snorig - förskola eller vab?

Jag hade lämnat, om barnet i övrigt är pigg och mår bra och inga andra symtom. 

• Fliselisan

Eftersom 90% av alla barn då och då går runt snoriga på förskolan så verkar inte många tänka som du. Om fler gjorde det så skulle färre barn bli smittade ja, men eftersom det inte fungerar så idag så låter jag iallafall min son gå. Antalet vabdagar skulle bli otaliga om man var hemma så fort det är lite snor.

Om han är pigg och inte hostar etc. Sen är det skillnad på snor och snor, är det tjockt och grönt, då blir han hemma. Genomskinligt och inte massvis, ok. 

• Fliselisan
    Anonym (ock) skrev 2022-08-17 12:59:21 följande:
    Också dags att låta barn bygga upp ett naturligt immunförsvar där det ingår att bli smittad av lite av varje under småbarnsåren. Det här som varit under pandemin med att vara hemma vid minsta symtom är inte hållbart i längden. Inte minst för barnen som aldrig uppnår nåt slags grundimmunitet mot vanliga förkylningar och lindriga åkommor.
    Ja, så är det. Särskilt de små behöver få sin del, sen kommer det alltid att finnas de som är betydligt känsligare där en förkylning kan vara livsavgörande, pandemi eller inte.

Pandemin kommer fortsätta och den krassa sanningen för många med skenande elkostnader, höga matpriser och stigande räntor är att det  blir ohållbart att vabba för minsta lilla. Men givetvis ska man vara hemma om barnet inte är pigg, har feber osv.
Svar på tråden Snorig - förskola eller vab?