• Anonym (Orolig)

Hjälp min man är försvunnen!

Min man gick hemifrån igår mitt på dagen och har inte kommit hem och telefonen är avstängd. Han har ett alholmissbruk i perioder och är nu deprimerad. Han har tidigare tagit återfall men aldrig varit borta såhär över natten och aldrig tidigare stängt av telefonen. 
    Har hört av mig till vänner och familj men ingen har hört av honom, ringde ett av de närliggande sjukhusen för att se om han var där men de meddelade att han inte var där alternativt så fick de inte lämna ut det. Vad gör jag nu? Både jag och barnen är såklart jätteoroliga!

• Svar på tråden Hjälp min man är försvunnen!
  • Anonym (T)

Ring Polisen igen och tjata att de måste söka efter honom. 

Har du någon hos dig som stöd? 

• Anonym

Håller med om vad andra skriver - Traggla på polisen. Det går att spåra en avstängd telefon utan problem, det gör de i många fall. 
    Försök få dem att fatta att det är färdigfikat.

• Anonym

Polisen kan spåra (på nåt sätt), ska jag kanske tillägga. Det är inget man bara kan be om att få gjort av telebolaget, t ex. 

Har stått om många gamla mordfall etc där de gjort just det.

• Anonym (Kimchi)

Fy vilken jobbig situation. 

Om han dessutom har utryckt viss livsleda. Det kan ju vara så att han inte vill bli hittad just nu. Vill dricka ifred. Har han planerat att suicidera kan man heller inte göra något om man inte får fatt i honom. Inga brev eller meddelanden i hemmet? 

Hoppas polisen har signalement ute i bilarna om de ser något eller träffar på ett gäng som krökat till. 

Håller verkligen tummen att han dyker upp lika plötsligt som han försvann. Hoppas du har stöd runt dig nu. 

• Anonym (Enannan)

Finns det någon plats han har vart återkommande till?

• Anonym (Vet)

Självklart kan de göra något. Har varit med om detta två ggr nu. De kan efterlysa honom. Ett dygn....det stämmer inte! 

• Anonym (Vet)
    Anonym (Vet) skrev 2022-08-18 23:25:35 följande:

Självklart kan de göra något. Har varit med om detta två ggr nu. De kan efterlysa honom. Ett dygn....det stämmer inte! 

De kan även kolla om han använt kontokort. 
  • Anonym (Orolig)

Ytterligare en natt borta, han tog ut 700kr i tisdags men efter det finns det ingen aktivitet via banken.
    Han är anmäld som försvunnen, men de letar inte aktivt efter honom. Igår var han inte hos sjukvården och inte hos polisen iaf!
    Jag ska ringa polisen idag igen, tack för hjälpen!

• Friger

Har han Android och du kan lösenordet till hans google-konto så kan du se vart telefonen befunnit sig historiskt.

Det finns även en app som heter "hitta enhet" på android. Jag brukar använda den för att lokalisera surfplattor när ungarna lånat dem. Är den avstängd ser du senaste positionen.

• Anonym (Orolig)
    Friger skrev 2022-08-19 07:28:56 följande:

Har han Android och du kan lösenordet till hans google-konto så kan du se vart telefonen befunnit sig historiskt.

Det finns även en app som heter "hitta enhet" på android. Jag brukar använda den för att lokalisera surfplattor när ungarna lånat dem. Är den avstängd ser du senaste positionen.

Tack för tips men han använder iPhone! Försökte logga in på hans iCloud men mailen jag försökte använda stämde inte. Han fick byta för ett par år sedan och jag har tyvärr inte lagt det nya på minnet, jäkligt dumt känner jag nu!
Svar på tråden Hjälp min man är försvunnen!