• melicia

    Vill du flytta till Rinkeby?

    Motivera varför?

    Aldrig är inte rasist men kriminalitet och annat skit

  • Svar på tråden Vill du flytta till Rinkeby?
  • callmepreggoornot
    melicia skrev 2022-08-18 19:16:07 följande:
    Vill du flytta till Rinkeby?

    Motivera varför?

    Aldrig är inte rasist men kriminalitet och annat skit


    inte rasist men


    gillar att posta trådar där du ger långa uttalanden om invandrare på ett rasistiskt sätt

  • melicia

    Nej ingen flyttar dit frivilligt från tex djursholm

  • Dr Nail

    Det är som att fråga "vill du flytta till Mogadishu". Probably not, eller hur. Däremot så vore kul att besöka och åka runt och titta, som en form av dark tourism.

  • Fliselisan

    Absolut inte. Ligger alldeles för långt ut, bor bara invandrare där och många kriminella. Jag har inget emot ett samhälle med en viss del invandrare men skulle inte flytta till en ort i Stockholm där jag själv blir en minoritet.

  • melicia

    Nej men bor i värsta djursholm området nu och alla bostädre i bostadskön är rena rama rinkeby vill ej ha

  • Jbn
    callmepreggoornot skrev 2022-08-18 20:09:32 följande:

    inte rasist men


    gillar att posta trådar där du ger långa uttalanden om invandrare på ett rasistiskt sätt


    Detta. Inte värnar hen särskilt om det svenska språket heller, med tanke på stavning och grammatik?
  • AndreaBD

    Jag har bott i liknande områden. Det är inget problem om man t.ex. är ung och inte har barn än. Eller om man har små barn. Med barn i skolåldern är det inte att rekommendera - vi flyttade ifrån Rågsved när barnen blev äldre. Man vill inte att barnen rekruiteras till nåt kriminellt gäng. 

    Men som sagt - utan barn kan man bo där. Och personligen skulle jag hellre bo i Rinkeby än i Djursholm. 

  • Ernst K

    Hade gått från 1 km till närmare 70 mil att cykla till jobbet. Vore ju rätt trögt.

  • Jonnynilsson

    Nä usch. Vi bor bra där vi bor. De flesta är självförsörjande och trevliga.

  • Gullvivor

    Nej, har svårt att se mig bo i Stockholm faktiskt. Föredrar Malmö isåfall, så en flytt till Rosengård hade nog varit jättekul. Men kanske inte så smart när man har barn, har för mig att skolan ska vara rätt dålig.

  • flygrl

    Nej, jag vill inte flytta till Rinkeby. Bor redan i Alby så ungefär samma skit.


    AndreaBD skrev 2022-08-21 23:43:38 följande:

    Jag har bott i liknande områden. Det är inget problem om man t.ex. är ung och inte har barn än. Eller om man har små barn. Med barn i skolåldern är det inte att rekommendera - vi flyttade ifrån Rågsved när barnen blev äldre. Man vill inte att barnen rekruiteras till nåt kriminellt gäng. 

    Men som sagt - utan barn kan man bo där. Och personligen skulle jag hellre bo i Rinkeby än i Djursholm. 


    Med all respekt för din åsikt men det kan absolut va problem om man är ung utan barn. Har själv levat hela mitt liv i Alby och det har vart och är fan inte lätt. Lever under hot sen jag va 16. Är också mycket rasism härute som man får känna på som svart. Nej, här tänker jag inte stanna och inte är det Rinkeby jag siktar på när jag en dag drar. :/
  • Postman
    Fliselisan skrev 2022-08-19 23:58:54 följande:
    Absolut inte. Ligger alldeles för långt ut, bor bara invandrare där och många kriminella. Jag har inget emot ett samhälle med en viss del invandrare men skulle inte flytta till en ort i Stockholm där jag själv blir en minoritet.

    Instämmer. Så känner jag med.
Svar på tråden Vill du flytta till Rinkeby?