Trollis1987 skrev 2022-08-20 22:39:52 följande:
Han tycker alltid jag gör fel osv så jag har lärt mig att aldrig säga emot. Om jag säger emot i något så blir det en lång uppläxning och det orkar man inte hela tiden. Jag anser att det är mitt barn också och jag vill vara med i val hon gör då hon även är hos mig.
Jag vill bara att det hon gör på fritiden ska vara kul. Inte bli ett tvång för att annars blir pappa sur.
Men som sagt. Jag kan ju ha fel i hur jag tänker.
Jag förstår att det är jobbigt, men det är som sagt en strategi som inte kommer att fungera stt låtsas som att du håller med och sen skita i det. Värst av allt är att er dotter kommer i kläm om ni fortsätter så.
Självklart är det din dotter också. Vill du stödja henne i att inte träna så behöver du stå upp för henne. Du behöver vara en god förebild för henne så att hon växer upp och lär sig att stå för sina åsikter och vilja. Du behöver däremot inte lyssna på ditt ex långa utläggningar om hur fel du har, det är bara att avbryta och vägra gå in i. Upprepa lugnt dina argument för varför du tycker att du har rätt (annat än att det är din dotter också).