• Hannis1983

39 och planera barn

Hejsan!

Tänkte kolla om vi är fler som är äldre och planerar barn. Har läst att det kan vara svårt så är väl förberedd på att det kanske aldrig blir. men har träffat en ny partner och vi vill så gärna ha en gemensam. 

Är första månaden vi försöker sen jag slutade med minipiller så.

Någon mer?

• Svar på tråden 39 och planera barn
  • MammaTillFyraHoppasJag

Maymom: Kul att du också försöker bli gravid! Hur länge har du försökt?  Himla trist med två missfall, vilken vecka fick du dem i? Men ja som du säger så ligger du bra till statistisk nu för att det ska lyckas nästa gång 🙏😋 Jag har så vitt jag vet aldrig fått något missfall, såfall måste det har varit mega tidigt så jag inte märkt det, men risken ökar ju med åldern. Skönt att du är ?bara? är 41, varje år gör ju skillnad på fertiliteten och missfallsrisken. Känns som 43 är en magiskt gräns, men samtidigt har ju kändisar även lyckats bli gravida vid 43. Man får kämpa på helt enkelt 😋 Känns som en evighet nu att vänta på att få göra Nipt, vill bara veta, nu 😅

• Pyret10
    MammaTillFyraHoppasJag skrev 2023-03-01 08:33:50 följande:

Hej allihop!
    Jag är 42,5 år och är gravid med fjärde barnet, i vecka 9, hoppas graviditeten håller i sig. Det känns som man har lyckats trotsa den kassa statistiken (5 % chans att bli gravid, 55 % risk för missfall, när man är 42+) 😋 Varit på tidigt UL, so far so good. Ska göra Nipt om en månad, hoppas det ser bra ut med.

Har googlat på andra svenskar som blivit gravida när de varit 42 och äldre för lite pepp: Carolina Gynning, Carina Berg, House of Philia, Charlotte Perelli, Hanna Widell, Eva Röse, Margit Bergman, m.fl.  👍👍👍

Nån mer 42+ här inne som försöker bli med barn/blivit gravid? 😋

Grattis!🥳

Jag googlar också kändisar som fått barn efter 40 för pepp. Dessutom är min man 15 år äldre än mig och jag googlar då även män som blivit pappa när dom är äldre (Martin Melin, E-tupé, Tommy Nilsson som exempel) 😂 
    ska tillägga att han inte är en ?gubbe?, han är pigg och yngre i sätt och utseende (får man säga så?). 
    Jag själv är 40 år, fyller 41 i år 😊

• Maymom

Båda var ma. Första upptäcktes på kub och kom ut med tabletter en vecka senare, hade stannat i v9.
    andra stannade v.7 upptäcktes v.11 tror jag och kom igång spontant nån dag senare. Båda var spontana graviditeter men efter har mensen varit lite oregelbunden, nån utebliven ÄL mm...
    så tänkte vi skulle försöka från augusti  22, efter missfallen, men vi har bara fått till 2-3 försök sedan dess.

• Pyret10
    Hannis1983 skrev 2023-03-02 11:50:32 följande:

Jag måste bara dela med mig! Är helt i chock men jag är gravid! 

Ååh men grattis!! 🤩 hade du känt några symtom? När testade du, innan efter bim? 😁
  • MammaTillFyraHoppasJag

Hannis: Grattis! 🥳✨✨ Hur gammal är du? Vilken vecka tror du att du är i?

Maymom: Har du oregelbunden ÄL eller varför så få försök sen dess? Håller tummarna att ni plussar snart 😋👍

Jag va på inskrivningsmöte hos barnmorskan idag. Ska göra nipt om 3 veckor, hoppas det går vägen 🙏 

• Hannis1983

Pyret10: 2 dagar före bim om man går på tempen men brukar få mellan dag 28-30 och idag är dag 28 😃
    Har varit så sjukt känslig och reagerat på dofter och yrsel från och till. 

mammatill: Jag är 39, fyller 40 i sommar. Jag är i vecka 4. 

• Anonym (35)

Hjärta

Hannis1983 skrev 2023-03-02 11:50:32 följande:

Jag måste bara dela med mig! Är helt i chock men jag är gravid! 

Åååååh vad kul!!! Stort grattis!
    Då får vi Novemberbebisar om allt går vägen! Hjärta
  • Hannis1983
    Anonym (35) skrev 2023-03-02 18:15:45 följande:

Hjärta

Åååååh vad kul!!! Stort grattis!
    Då får vi Novemberbebisar om allt går vägen! Hjärta

Ja det får man hoppas ♥️

• Maymom

Mammatill: Ja det tog ett bra tag efter senaste ma innan cyklerna var ok, plus att jag förlorade så mycket blod, blev inlagd, att jag ville avvakta några månader för kroppens skull, och sen utebliven ÄL en gång och efter det kom ÄL under mensen. Men nu är det tillbaka. Klockren cykel denna gång, ÄL i måndags, cd12, fick dock bara till ett ordentligt ligg i helgen, men det kan ju räcka.😊

Svar på tråden 39 och planera barn