• Hannis1983

39 och planera barn

Hejsan!

Tänkte kolla om vi är fler som är äldre och planerar barn. Har läst att det kan vara svårt så är väl förberedd på att det kanske aldrig blir. men har träffat en ny partner och vi vill så gärna ha en gemensam. 

Är första månaden vi försöker sen jag slutade med minipiller så.

Någon mer?

• Svar på tråden 39 och planera barn
  • Pyret10

Jag hade svullen mage och motvärn under förra veckan. Under helgen blev det mer en strålande känsla utåt ljumskarna. 

åh jag håller tummarna för oss! ✊🏼🌸❤️🤗

• Maymom
    Pyret10 skrev 2023-03-14 19:23:05 följande:

Jag hade svullen mage och motvärn under förra veckan. Under helgen blev det mer en strålande känsla utåt ljumskarna. 

åh jag håller tummarna för oss! ✊🏼🌸❤️🤗

jag tror ni prickade in det bra. Tänker att dagen innan ÄL skulle Kunna vara bäst att ligga på, då hinner även långsamma spermier ta sig in en bit för att möta ägget.😊
    Pyret10 skrev 2023-03-14 17:03:33 följande:

Aha så ÄL var inte på fredagen utan dagarna därpå? Åh hoppas vi ändå prickade in för vi hade sex alla dagar utom söndag 😁
    kul att vi hade samma! 😄

• Pyret10
    Maymom skrev 2023-03-14 20:16:18 följande:
    jag tror ni prickade in det bra. Tänker att dagen innan ÄL skulle Kunna vara bäst att ligga på, då hinner även långsamma spermier ta sig in en bit för att möta ägget.😊
    Pyret10 skrev 2023-03-14 17:03:33 följande:

Aha så ÄL var inte på fredagen utan dagarna därpå? Åh hoppas vi ändå prickade in för vi hade sex alla dagar utom söndag 😁
    kul att vi hade samma! 😄

Tack för svar och engagemang! 🤗 Då håller jag tummarna för att det tar sig denna månaden 😊 
  • Maymom
    Pyret10 skrev 2023-03-14 20:46:14 följande:
    Tack för svar och engagemang! 🤗 Då håller jag tummarna för att det tar sig denna månaden 😊 
    Vi låg bara dagen innan ÄL denna cykel, och jag plussade i fredags.😊 så tror absolut ni legat på bra dagar!
    Hoppas det tar sig för er!
  • Pyret10
    Maymom skrev 2023-03-14 20:53:59 följande:
    Vi låg bara dagen innan ÄL denna cykel, och jag plussade i fredags.😊 så tror absolut ni legat på bra dagar!
    Hoppas det tar sig för er!

Ååh grattis så himla roligt!! Hjärta 

men då måste jag också fråga om du kände av några symtom innan du testade? 😁

• Maymom
    Pyret10 skrev 2023-03-14 21:37:32 följande:

Ååh grattis så himla roligt!! Hjärta 

men då måste jag också fråga om du kände av några symtom innan du testade? 😁

Nej det gjorde jag inte. Förra cykeln misstänkte jag graviditet pga ömma bröst, men då var det inget.
    jag tror iofs jag hade en nidblödning nu, för en dag var det pyttelite brunt när jag torkade mig och nån dag efter låg det en liten krämig rosabrun flytning i trosan. Hade jag inte letat tecken hade jag missat det.
  • Pyret10

Ok, jo man letar ju tecken (jag) hela tiden. Försöker att inte göra det men lättare sagt än gjort 😅

• Malu84

Hej ! 

Får man hänga här med er ? Ny på stället ! 

jag fyller 39 år i år och har två fina flickor sen innan 16 och 8 år . 

träffat en partner som inte har barn och vi vill gärna ha ett gemensamt. 

Tog ut min spiral förra månaden , fick en mens och under månaden har jag haft 3 positiva äl test . Så det är väl något hormonellt fel på mig eller något för maximal fertilitet den 6,11e och 17e kan man ju inte ha . Men vi har iaf lyckats få till varannan dag sex hela månaden och bim nästa söndag . Så vi får vänta och se hur allt slutar ! Vet att man är äldre och det kan bli svårt men vi vill ge det lite chans iaf ! 

• Maymom
    Malu84 skrev 2023-03-18 07:41:43 följande:

Hej ! 

Får man hänga här med er ? Ny på stället ! 

jag fyller 39 år i år och har två fina flickor sen innan 16 och 8 år . 

träffat en partner som inte har barn och vi vill gärna ha ett gemensamt. 

Tog ut min spiral förra månaden , fick en mens och under månaden har jag haft 3 positiva äl test . Så det är väl något hormonellt fel på mig eller något för maximal fertilitet den 6,11e och 17e kan man ju inte ha . Men vi har iaf lyckats få till varannan dag sex hela månaden och bim nästa söndag . Så vi får vänta och se hur allt slutar ! Vet att man är äldre och det kan bli svårt men vi vill ge det lite chans iaf ! 

Hej!
    det kan ju ha varit så att din kropp försökt ägglossning tre gånger men inte lyckats, alternativt lyckats sista gången. Har du funderat på att tempa? Då ser du ju i efterhand när ÄL varit. :)
  • Pyret10
    Elisabeth83 skrev 2023-03-14 16:35:43 följande:

Jag testar nästan alltid svagt med ÄL-test. Man ska få efter när de blir lika starka. Så fredag, precis då jag fick min stegrin! kul 😊

Hur går det för dig? Har du några symtom/känningar? 😊
Svar på tråden 39 och planera barn