• Frökensson

    Positivt ägglossningstest 3 dagar i rad?

    Är det vanligt att ha positivt ägglossningstest i 3 dagar? Det började på planerat ÄL men har nu varit måndag morgon och är fortfarande positivt (nu är det torsdag efter lunch). 


    Jag tror inte att jag är gravid men jag undrar om det betyder att ägget lossar dag tre eller om ägglossningen redan kan ha varit men att det visar positivt även dagen efter?

  • Svar på tråden Positivt ägglossningstest 3 dagar i rad?
  • TrueResolution

    Följer detta! 


    hade nyligen samma "problem". Fick utslag på ÄL-test enligt beräknad äl och sen en vecka senare positiva superstarka tester 4-5 dagar i rad innan det sjönk igen. Förmodligen kroppen som ägglossade igen då det inte gick vägen första gången men undrar som du, ska man gå efter första dagen eller sista? Lyssnar jag på kroppen känns det som att ägglossningen skett i samband med att LH-stegringen avtog men läser man runt låter det som att man ska gå på första dagens utslag? Blir inte klok på vilket. känns iof som att man blir mindre klok på kropp & knopp desto mer man läser... Drömmer

  • Frökensson
    TrueResolution skrev 2022-08-25 13:26:40 följande:

    Följer detta! 


    hade nyligen samma "problem". Fick utslag på ÄL-test enligt beräknad äl och sen en vecka senare positiva superstarka tester 4-5 dagar i rad innan det sjönk igen. Förmodligen kroppen som ägglossade igen då det inte gick vägen första gången men undrar som du, ska man gå efter första dagen eller sista? Lyssnar jag på kroppen känns det som att ägglossningen skett i samband med att LH-stegringen avtog men läser man runt låter det som att man ska gå på första dagens utslag? Blir inte klok på vilket. känns iof som att man blir mindre klok på kropp & knopp desto mer man läser...  // Drömmer


    Exakt! Här är det så svårt då min man jobbar på annan ort på vardagarna. Så blir extra giltigt att veta vad jag ska gå på. Positivt idag så jag får väl försöka i morgon kväll. Men det som skedde i söndags lär ju vara för tidigt för ägglossningen. 
  • TrueResolution

    Fattar precis Hur du menar. räknas det från första dagen kan jag glömma denna månaden. Räknas det från sista + kroppens signaler så har vi gjort allt vi kan så att säga, men blir GALEN på att inte veta!??  Skrikandes


    Hur länge har ni varit i försökstankarna? Hoppas att fler har erfarenhet av detta så att vi kan bringa lite klarhet! 

  • Frökensson

    Detta är tredje barnet . De andra två har jag blivit gravid med direkt men nu har jag slutat med p-piller i sommar och inte fått någon riktigt cykel. Men kanske nu! 


    Vi hade sex i söndags kväll och positivt i tisdags, onsdags, torsdag och nästan/kanske positivt i morse. Så troligtvis kört denna månad men man vet aldrig.

    Ni då?

  • TrueResolution
    Frökensson skrev 2022-08-26 21:50:23 följande:

    Detta är tredje barnet . De andra två har jag blivit gravid med direkt men nu har jag slutat med p-piller i sommar och inte fått någon riktigt cykel. Men kanske nu! 


    Vi hade sex i söndags kväll och positivt i tisdags, onsdags, torsdag och nästan/kanske positivt i morse. Så troligtvis kört denna månad men man vet aldrig.

    Ni då?


    Tänker samma som i ditt fall här, sker ägglossning räknat från första utslaget så har du en chans? Men sent på det om det räknar från sista dagen? Tvärtom i mitt fall. Sååååå retligt att inte veta! Svårt att räkna ut BIM då med Förvånad

    får vänta och hoppas på mirakel helt enkelt! Håller tummarna ändå för dig! 

    första gången för oss, oskyddat ett par år men inte aktivt försökt timea in och pricka rätt förrän nu. Hoppas på mirakel varje dag här! 
  • Jagälskarsommaren

    Hejsan alla, 
    Hoppar in här! 
    Jag och sambon är inne på vår tredje försöksmånad, första gången för oss med. 

    slutade med p-ring mitten av juni och har försökt aktivt sedan dess, 
    Använder CB digital äl monitor och den visar hög 4:e dag i sträck Och att ingen LH ökning har registrerats. Har också 28 dagar lång cykel. Så svårt att veta om det ens kommer att slå om till maximalt!!! 

  • Frökensson
    Jagälskarsommaren skrev 2022-08-27 11:54:42 följande:

    Hejsan alla, 
    Hoppar in här! 
    Jag och sambon är inne på vår tredje försöksmånad, första gången för oss med. 

    slutade med p-ring mitten av juni och har försökt aktivt sedan dess, 
    Använder CB digital äl monitor och den visar hög 4:e dag i sträck Och att ingen LH ökning har registrerats. Har också 28 dagar lång cykel. Så svårt att veta om det ens kommer att slå om till maximalt!!! 


    Spännande! När har du BIM? 


    Enligt min app har jag BIM den 5 september men enligt min själv, om man räknar efter ägglossningstest så har jag BIM typ 7-8 september 

  • Frökensson

    Idag har jag otroligt mycket molande i ryggen. Svårt att säga om det är livmodern eller om det är typ njure/rygg. Är dessutom bara 5-6 dagar efter ÄL så kan inte minnas att jag hade ont så tidigt med mina andra barn. Men man minns just inte alla detaljer

  • Jagälskarsommaren
    Frökensson skrev 2022-08-30 08:56:10 följande:

    Idag har jag otroligt mycket molande i ryggen. Svårt att säga om det är livmodern eller om det är typ njure/rygg. Är dessutom bara 5-6 dagar efter ÄL så kan inte minnas att jag hade ont så tidigt med mina andra barn. Men man minns just inte alla detaljer


    Jag har BIM 7/9. 


    Testet visar fordrande hög- redan 7:e dagen i sträck. funderar på att strunta i att testa. Undrar om den missade äl, då jag brukar testa på morgonen direkt när jag vaknar. Läste någonstans att det kan skilja sig om man testar senare på dagen. 


    Förra månaden kände jag också ont i ryggen, var lite lätt illamående så blev jätteglad. Men det visade sig att jag bara inbillade mig då mensen kom som planerat. 


    Hur går det för dig? Testar du fortfarande? 

  • Jagälskarsommaren
    TrueResolution skrev 2022-08-30 20:37:13 följande:

    Känns som att vi alla ligger på samma dagar efter ÄL och har ungefär samma BIM, spännande. Har ni testat något eller planer? 


    Vad roligt! När har du bim? 


    jag förrätter göra alla tester monitorn ber mig om så får vi se. har dock inte så många kvar 😄😄😄  den måste ju ha missat LH stegringen eller så har jag inte haft äl alls denna månad. 


    Kan nästan inte vänta till nästa vecka!!!! 

  • TrueResolution
    Jagälskarsommaren skrev 2022-08-30 21:00:23 följande:

    Vad roligt! När har du bim? 


    jag förrätter göra alla tester monitorn ber mig om så får vi se. har dock inte så många kvar 😄😄😄  den måste ju ha missat LH stegringen eller så har jag inte haft äl alls denna månad. 


    Kan nästan inte vänta till nästa vecka!!!! 


     


    Jag ligger också på BIM 7/9, (enligt app 5/9 dock så lite oklart) 
    Hade "första ÄL-utslag runt 14/15 sen andra omgången den 21-22aug. 

    brukar du ha lång stegring? Eller kan det vara så att du missat stegringen inom 24h-fönstret? 

  • TrueResolution
    Frökensson skrev 2022-08-30 22:56:05 följande:

    Är drt sex dagar innan man kan testa som tidigast?


    Lite olika, många tester säger ju 6 dagar innan missad mens dvs 5 dagar innan beräknad mens. samtidigt kan de känsligaste testerna även mäta halter så låga som 10ml/hcg så då kan man i princip få ett svagt svagt test så firt ägget fäst och hcg når blodet, jätteolika från individ till individ. Foten i munnen


    föreslog i en annan grupp med att på Clearblues hemsida kan man ange senaste dag för mens alternativt ägglossning och få fram dag/datum då du tidigast(!) kan testa med diverse av deras tester. Där får du även fram förslag på test Som passar. Har alltid det i bakhuvudet nu när man testar från ÄL+1 i princip... haha, ser ut som bilden ovan! 

  • Jagälskarsommaren

    Vad roligt! Då har vi samma datum! 


    Det är faktiskt första månaden jag använder fertilitesmonitor, så har inte haft koll på äl förut. 


    men nu imorse, till mig förvåning, slog om det till Max!! 


    Har även fått molvärk nu på em som håller i. 


     

  • Idapida2022

    Hejsan, har aldrig tidigare använt CB digitalt ägglossningstest och undrar om ni också ser två streck på teststickan när ni drar ut den trotts att den bara visar en tom cirkel?

    Har för övrigt startat en tråd för oss som försöker bli gravida sommar/höst 22 om ni skulle vara intresserade att hänga på. 

  • Frökensson
    Idapida2022 skrev 2022-08-31 20:51:03 följande:

    Hejsan, har aldrig tidigare använt CB digitalt ägglossningstest och undrar om ni också ser två streck på teststickan när ni drar ut den trotts att den bara visar en tom cirkel?

    Har för övrigt startat en tråd för oss som försöker bli gravida sommar/höst 22 om ni skulle vara intresserade att hänga på. 


    Ja. Två streck brukar det nästan alltid vara :) Minns jag också undrade när jag började med dem. Men så är det oavsett positivt eller negativt 
  • Idapida2022
    Frökensson skrev 2022-08-31 22:58:12 följande:
    Ja. Två streck brukar det nästan alltid vara :) Minns jag också undrade när jag började med dem. Men så är det oavsett positivt eller negativt 
    Tack för svar, då hoppas jag att det blir en smiley snart då:)
Svar på tråden Positivt ägglossningstest 3 dagar i rad?