Inlägg från: Anonym (Glashus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Glashus)

    Vad vill han med mig egentligen?

    Ska du säga att HAN är sjuk...? Vad håller du själv på med egentligen när du redan är upptagen? Trodde du att ni två skulle bli ett par eller...? Du fattar väl själv att det bara handlar om sex och bekräftelse. (Ja, det finns de som lämnar sina partners för den de varit otrogna med men låter inte som ni haft den typen av kontakt.)

    Varför gör du inte bara slut med din sambo?

  • Anonym (Glashus)
    Metalbrutta skrev 2022-08-27 21:05:25 följande:

     


    snälla jag vet redan vad jag håller på med och att de är svinigt. men varför vill ha bekräftelse av mig om han trivs med sin tjej?


    Alla människor mår bra av bekräftelse. Sen tror jag inte det handlar om det i första hand utan att han saknar moralisk kompass och tycker det är ok att smyga med andra bakom tjejens rygg. Förbjuden frukt, no strings attached, allt sånt. Han gillar att sexchatta, gillar att nalla av buffén fast han äter middag hemma och ta ett hångel i smyg (eller mer). Det behöver inte vara svårare än så. Bekräftelsen är en omedveten bonus som får honom att känna sig attraktiv eftersom han får så många dumbommar på kroken, ännu mer om de är upptagna så klart. Enklare dessutom att bli av med de som är upptagna, de har lika mycket att förlora och mindre risk att de skvallrar för tjejen. Det kanske du borde göra förresten. Jag garanterar att du inte är den enda han håller på med samtidigt.
  • Anonym (Glashus)
    Metalbrutta skrev 2022-08-27 21:24:54 följande:

     


    Ja du har säkert rätt. Inte så att får mig att känna mig speciell o så. blir inte heller lättare när jag har gått och kärat ner mig i han. 


    Enligt honom är jag den enda han gjort så här med?


    Nä men det finns en naturlig förklaring till det: i hans ögon är du inte speciell. Tyvärr ts. Du har riskerat din relation för några härliga stunder och lite chattande. Ditt största problem är dock relationen, för om du verkligen känner att ni inte har någon gnista alls så kan du välja mellan att lämna honom, innan han lämnar dig, eller så jobbar ni gemensamt och aktivt på relationen.

    Tror du på riktigt att den där killen skulle erkänna att han har kontakt med fler som han sexchattar med samtidigt, och att det här absolut inte är första gången han är otrogen? ;) Nej ts, du är nog smartare än så.
  • Anonym (Glashus)
    Metalbrutta skrev 2022-08-27 21:48:00 följande:

    vill inte få några påhopp. Vet redan att det jag har gjort är fel, men han är väl lika skyldig i detta anser jag 


    Nej det är han inte. Han har inget ansvar för ditt liv, bara sitt eget.
  • Anonym (Glashus)
    Metalbrutta skrev 2022-08-27 21:56:58 följande:
    Jag menar att han har gjort lika fel. alltid lätt att skylla på tjejerna 
    Ja det är klart han gör fel, men det är bara gentemot sin tjej, inte mot dig. Om du är så dum att du hakar på hans flörtiga meddelanden får du skylla dig själv.
    Metalbrutta skrev 2022-08-27 21:56:11 följande:

    så långt har jag fattat. kanske du förstår min ångest nu? 


    Så vad ska du göra åt situationen?
  • Anonym (Glashus)
    Metalbrutta skrev 2022-08-27 22:00:40 följande:
    Jag tyckte vi hade kemi till en början. Men ja jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra 
    Vilken tur att jag kan berätta det för dig då :)

    1) Bryt kontakten med jobbkillen
    2) Prata med din sambo om att rädda relationen eller gå isär
  • Anonym (Glashus)
    Anonym (50/50) skrev 2022-08-27 22:03:49 följande:
    Lika skyldig alltså. 50/50
    Det är en sanning med modifikation. Han är skyldig gentemot sin tjej, inte mot ts. I den situationen är ts 100 % skyldig för sin del gentemot sin sambo.
  • Anonym (Glashus)
    Anonym (50/50) skrev 2022-08-27 22:30:04 följande:
    Du missförstår mig. Han ansvarar för sitt beteende, ts för sitt. Varken ts eller mannen  kan säga att det var den andres fel. De har även eget ansvar  mot sina partners hemma. 
    Det har du rätt i, de har båda ansvar för sin del, men där blir det i mitt tycke 100 % vardera.
Svar på tråden Vad vill han med mig egentligen?