• Dessie97

    Mellan ÄL och bim, hur avhållsam?

    Jag är i samma situation som dig, de två veckorna till bim är hemsk.. jag blir typ helt knäpp och tänker inte på något annat än om jag kanske är gravid denna gången osv.. kanske inte ska äta de eller dricka de Osså snurrar tankarna iväg tills mensen kommer å allt kändes förgäves. 

    Vi har försökt att bli gravid sen i juli. Fick MA i maj i v.18 men fostret hade dött i v.13. Så jäkla surt för vi var på kub dagen jag gick in i v.13 och fick se en sån frisk och livlig liten bebis men alltså slutade hjärtat slå någon gång samma vecka. 


    Vi gjorde även ett nipt test som visade helt normalt och vi fick i samband med det veta att vi skulle få en liten kille (detta va i v.16) så efter de goda nyheterna från nipt hade vi en gender reveal för släkt o vänner när bebisen egentligen låg död i magen. Asså fy, vrider sig i magen när jag bara tänker på allt dedär. 


    Men iallafall så har vi som sagt försökt sen juli då jag fick mitt första positiva ägglossningstest men mensen kom, i början på augusti fick jag positivt ägglossningstest igen, mensen kom då också. Men sedan i slutet på augusti fick jag positivt ägglossningstest igen och sitter här nu och väntar på mensen bim-2. Tror inte vi lyckats nu heller fast vi fick två försök på samma månad?? Känns som om man aldrig kommer bli gravid igen. Varje gång innan bim jämför jag sjukt mycket med min förra graviditet, vad jag hade för symtom då osv som jag inte har dessa gånger å fattar då att de ej har tagit sig fast jag vet att graviditeter kan se olika ut. 


    Samma som för dig får jag sån jävla ångest så fort jag tar en cigg eller ens tänker tanken på att ett glas vin vore ju gott. Livet typ stannar upp helt men kan inte släppà tanken på hur mycket jag vill ha barn och att jag skulle egentligen haft bf om en månad.. 

Svar på tråden Mellan ÄL och bim, hur avhållsam?