• me33

    Avdrag från kronofogden lön

    Mera värt är om du lägger din energi på bättre saker, annat jobb kanske som reserv eller ett bättre. 


    Kolla om du kan starta eget företag kanske, bygga ett eget el-verk för det går faktiskt.

    Lösningar, förbättringar och ett till varv av lösningar och förbättringar så har du kommit långt mot en effektivare lösning i livet.

  • me33
    viktorjohan skrev 2022-09-08 15:55:35 följande:
    Är mycket intresserad av möjligheten att bygga ett eget elverk. Vad ska driva det? Vinden, solen eller vad? 
    Gå in på lite mera tekniska forum, finns flera rävar som håller på med detta som får det att fungera. 

    Ett kul förslag är mini-damm så att det är en hydro-elektrisk kraft.
  • me33

    Snarare teknisk oförståelse ifrån ditt håll av just mitt exempel men jag har inte så mycket större förhoppningar till någon som dig.

    Jag har också andra ekonomiska lösningar men jag föreslog bara något och det blev tekniskt, inget fel i det.

  • me33
    glassgumman78 skrev 2022-09-09 09:43:26 följande:
    Om det är mig du menar så är fortfarande min fråga : Är det gratis?
    För annars är det ett väldigt konstigt och orealistiskt råd till någon som lever under existensminimum (på grund av rådande prisläge) och inte har råd med det basala i vardagen..
    Kanske ett bra råd för någon som har utrymme att förebygga men inte för någon som har kris i ekonomin nu. 
    Att starta ett företag är också ett mer långsiktigt förslag, inget som löser ett här och nu perspektiv för någon som har utmätning och tufft i ekonomin.

    Din inställning är kass, håll dig för dig själv. Kul liv f.ö.
Svar på tråden Avdrag från kronofogden lön