• melicia

    Queen Elizabeth varför förs hon ej till båthuset?

    Hur kommer det sig att drottn ingen ej förs till bårhus. Om hon ska ligga på div ställen i 11 dgr kommer föruttnelsen bli othätdig och lukta. Konstigt. Kan det va fake. Att hon de sista åren ville va helt vanlig människa

  • Svar på tråden Queen Elizabeth varför förs hon ej till båthuset?
  • Härjedarling
    Jagäterkeso skrev 2022-09-10 06:00:30 följande:
    Man använder något som kallas för formalin, som man pumpar med lufttryck in i personens blodkärl tills det täcker så mycket av kroppens kärlsystem som möjligt samt punkterar personens lungor (vet ej varför men det saktar tydligen ner processen av nån anledning) vilket möjliggjör att man kan göra sådär med mindre doft och mindre förruttnelse. 
    Det är ju bra, om det är det man vill! Personligen så ryser jag av tanken på att ligga död och visas upp på det sättet som om man var något slags unikt objekt som ska visas upp ..  Jag skulle aldrig i livet *ursäkta ironin* vilja ligga död och en jävla massa människor skulle stirra på mig, betrakta mig, analysera mig och fotografera..!! Låter totalt sinnessjukt om jag ska vara ärlig! Även om man är en uteliggare som ingen brydde sig om eller Drottning av England så tycker jag att man ska ha respekt för döda!
  • melicia

    Hon har skrivit ett brev i sydney som ska öppnas om 63 år där står det. Im a time traveller. Hon komma dyka upp 96 år gammal om 63 år i sydney

  • Litorina
    Härjedarling skrev 2022-09-10 17:35:36 följande:
    Det är ju bra, om det är det man vill! Personligen så ryser jag av tanken på att ligga död och visas upp på det sättet som om man var något slags unikt objekt som ska visas upp ..  Jag skulle aldrig i livet *ursäkta ironin* vilja ligga död och en jävla massa människor skulle stirra på mig, betrakta mig, analysera mig och fotografera..!! Låter totalt sinnessjukt om jag ska vara ärlig! Även om man är en uteliggare som ingen brydde sig om eller Drottning av England så tycker jag att man ska ha respekt för döda!
    Det är det de har. De bara visar det på ett annat sätt än du är van vid. Googla lit de parade så ser du att det är ganska vanligt. Begravning med öppen kista är vanligt på många ställen, i USA tex. 
  • flygrl
    EnAnonumius skrev 2022-09-10 05:30:33 följande:
    Du  har rätt det var Elisabeth mamma som var Queen Mother..
    Det blev lite fel där. 

    Verkar som de kvinnliga monarkerna i UK blir riktigt gamla.. Förvånad
    Exakt, så är det.
    Och jo, dom verkar ha bra gener för bli gamla och samtidigt fortsätta va vitala. Även prins Philip som ju gick bort häromåret blev nästan 100 år. Fast han har förstås andra gener även om dom väl va släkt på lite håll som alla Europas kungliga.

    Vi får se hur länge kung Charles III hänger med nu då. God save the king!
  • BosseBildoktor
    melicia skrev 2022-09-11 17:10:02 följande:

    Hon har skrivit ett brev i sydney som ska öppnas om 63 år där står det. Im a time traveller. Hon komma dyka upp 96 år gammal om 63 år i sydney


    Hur är det "time travelling" att säga åt någon att vänta i 63 år och sedan dyka upp om 63 år? Det kan nog de flesta göra.

    Om hon då fortfarande är 96, kommer hon att bli lynchad som det spöke hon i så fall är.

    Jag föreslår att du helt enkelt åker dit och väntar.
  • melicia

    Vet ej hur man reser i tiden antagligen måste man sälja sin själ till satan men fråga han som gjort simpsons

  • BosseBildoktor
    melicia skrev 2022-09-12 15:56:21 följande:

    Vet ej hur man reser i tiden antagligen måste man sälja sin själ till satan men fråga han som gjort simpsons


    Jag tror inte att det är Satan som gjort Simpsons.
  • Aniiee
    flygrl skrev 2022-09-09 17:45:47 följande:
    Håller med om att konspirationsteorierna kring hennes död kan läggas åt sidan. Men drottningmodern, The Queen Mother, va väl Elizabeth II:s mamma och inte den drottning som nu gick bort?!

    Lustigt f.ö. det funnits 3 brittiska drottningar med namnet Elizabeth men att den senaste alltså va Elizabeth II. Men antar det har att göra med att Elizabeth II:s mamma inte va regerande drottning och därför inte riktigt räknas. Elizabeth I va ju regerande drottning på 1500-talet.

    Drottningmodern blev förresten hela 101 år. Fast Elizabeth II:s 96 år är också imponerande. Vilken krutgumma! Må hon vila i frid. 
    Det är bara regenter som får siffror, om det behövs. Elizabeth Woodville var drottning men inte regent. Vår egen drottning Silvia har inte heller en siffra, då hon inte heller är regent. Tänk dig också att regerande drottningar är drottningar, men deras män är inte kungar utan prinsar, prins Philip var prins Philip inke kung Philip, medan kungars fruar fortfarande är drottningar. 
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • EnAnonumius
    melicia skrev 2022-09-11 17:10:02 följande:

    Hon har skrivit ett brev i sydney som ska öppnas om 63 år där står det. Im a time traveller. Hon komma dyka upp 96 år gammal om 63 år i sydney


    Jo säkert att hon kommer att dyka upp om 63 år i Sydney som 96åring..Drömmer
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • flygrl
    Aniiee skrev 2022-09-13 15:50:42 följande:
    Det är bara regenter som får siffror, om det behövs. Elizabeth Woodville var drottning men inte regent. Vår egen drottning Silvia har inte heller en siffra, då hon inte heller är regent. Tänk dig också att regerande drottningar är drottningar, men deras män är inte kungar utan prinsar, prins Philip var prins Philip inke kung Philip, medan kungars fruar fortfarande är drottningar. 

    Jo, och det va väl typ i linje med det jag antog då. 


    Förresten kröntes faktiskt drottning Kristina till kung. Fascinerande!

Svar på tråden Queen Elizabeth varför förs hon ej till båthuset?