• Anonym (Ledsen)

    Ska man tala om för hans fru

    Har fått reda på att min fru varit otrogen med en man på sitt jobb. Det började för ca. 3år sedan som vanligt med flörtigt messande som sedan avancerade till sex på firmafester och konferenser.  Allt upphörde när hon bytte jobb för 2år sedan.

    nu till frågan?.

    mannens fru är ju helt ovetande i allt detta, borde hon få veta? tänker att det snarare är sveket än sexet som är viktigt, jag själv hade velat få veta.

  • Svar på tråden Ska man tala om för hans fru
  • molly50
    Anonym (Stina) skrev 2022-09-12 20:14:09 följande:
    Men jösses du kan då dra märkliga slutsatser. På vilket sätt har sex med någon man inte har en relation med att mobbing att göra. Mår så jävla illa av ditt sjukliga behov av att styra i andras relationer att det inte går att beskriva.

    Lägg energin på din egen relation och låt andra sköta sina relationer, som sagt du får mig att vilja spy över mänskligheten och behovet av att lägga sig i andras liv och relationer.
    Jag ställde en fråga.
    Vad i det får dig att anse att jag lägger mig i andras relationer?
    Du lägger dig ju för övrigt i vad jag skriver så vem är du att klaga på mig?
    Att du känner att du måste kommentera det jag skriver trots att det gör dig illamående säger faktiskt mer om dig än det gör om mig.
    Scrolla förbi om mina inlägg gör dig så spyfärdig.
  • molly50
    Anonym (Donna) skrev 2022-09-12 20:31:36 följande:
    Nej, det är inte jämförbart. 
    Det är jämförbart i den bemärkelsen att du deltar i att göra något svinigt mot någon annan.
  • molly50
    Anonym (Stina) skrev 2022-09-12 21:45:42 följande:
    Varför i helvete skulle jag scrolla förbi din dumheter.

    Om du inte fattar att ditt sjuka behov av att lägga dig i andras relationer är sjukligt så råder jag dig att läsa igenom dina inlägg här på FL. Om du inte efter detta förstår att du har stora problem att ta tag i när det gäller relationen till andra människors relationer kan jag inte hjälpa dig men du bör nog ändå förstå att din sjukliga häxjakt får dig att framst som sjukligt besatt så fort lite skoj utanför äktenskapet kommer på tal.

    Som sagt sök vård och bearbeta det som hände i din förra relation innan din sjukliga besatthet förstör din nuvarande relation för du kan som sagt inte vara det minsta kul att leva med när du inte kan släppa din historia och tidigare relationer.
    Om någon här verkar sjukligt besatt så är det väl du som känner att du bara måste hoppa på mig i varenda tråd om otrohet,
    Så sök vård själv är mitt råd.
    Det kan inte vara sunt att vara så hatisk.
    Nu tänker inte jag svara dig mer.
    Ber om ursäkt till TS för att vi kapat tråden. 
  • Anonym (Ärlig)
    Anonym (Donna) skrev 2022-09-12 20:31:36 följande:
    Nej, det är inte jämförbart. 
    Det är väldigt jämförbart, att medvetet behandla en människa väldigt dåligt, på ett sätt som kan ge den oskyldige livslånga problem.
  • Anonym (Donna)
    molly50 skrev 2022-09-12 21:34:35 följande:
    Det är jämförbart i den bemärkelsen att du deltar i att göra något svinigt mot någon annan.
    Att leka lite med någons man är inte, INTE, jämförbart med att utsätta någon för mobbing.
    Att du inte förstår det själv är mycket märkligt.

    Men för all del, tjata vidare du. Själv slösar jag ingen mer energi på att besvara dumheter.
  • molly50
    Anonym (Donna) skrev 2022-09-13 04:57:26 följande:
    Att leka lite med någons man är inte, INTE, jämförbart med att utsätta någon för mobbing.
    Att du inte förstår det själv är mycket märkligt.

    Men för all del, tjata vidare du. Själv slösar jag ingen mer energi på att besvara dumheter.
    Du tycker inte det.
    Men den som blir utsatt känner kanske annorlunda.
    Men vi får enas om att vara oeniga. 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Donna) skrev 2022-09-12 19:55:31 följande:
    Jag vet att du tycker så, jag har läst om detta i många många trådar här på familjeliv.
    Har startat en tråd själv om detta, på sätt och vis, då jag emellanåt är älskarinna åt någon upptagen man.

    Och jag bryr mig inte om deras fruar. De är inte mitt ansvar. Det är inte jag som lovat dem något.

    Jag bryter inga lagar, där går min gräns.
    Bara för att du saknar samvete och förmåga till empati så betyder ju inte det att de som drabbas av din egoism inte mår dåligt av det.

    Att du avskriver dig all slags ansvar för vad du medvetet deltar i att göra mot andra betyder inte att du inte har ett ansvar.

    Bara för att du inte lovat någon något så betyder inte det att du kan bete dig hur du vill mot andra och delta i att göra precis vad som helst mot dem.

    Att rättfärdiga det med att du inte bryter några lagar är en väldigt lam ursäkt. Jag tror du vet lika väl som någon att det finns många sätt att jävlas med andra som är fullt lagliga. Civilisation handlar om mycket mer än att följa lagar.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Donna) skrev 2022-09-13 04:57:26 följande:
    Att leka lite med någons man är inte, INTE, jämförbart med att utsätta någon för mobbing.
    Att du inte förstår det själv är mycket märkligt.

    Men för all del, tjata vidare du. Själv slösar jag ingen mer energi på att besvara dumheter.
    Det som är en lek för dig är ett stort svek och förnedrande för de som drabbas.
    Att du inte förstår det är mycket märkligt.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (jaha) skrev 2022-09-13 10:08:41 följande:
    Det som är en lek för dig är ett stort svek och förnedrande för de som drabbas.
    Att du inte förstår det är mycket märkligt.
    Jag bryr mig inte speciellt mycket faktiskt.
    Har man gängat sig med någon som inte klarar att vara trogen så spelar det ingen roll om det är med mig eller någon annan som han förlustar sig.

    Jag vill inte överta honom oavsett. Vill bara ha honom som kk/älskare.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Donna) skrev 2022-09-13 11:46:33 följande:
    Jag bryr mig inte speciellt mycket faktiskt.
    Har man gängat sig med någon som inte klarar att vara trogen så spelar det ingen roll om det är med mig eller någon annan som han förlustar sig.

    Jag vill inte överta honom oavsett. Vill bara ha honom som kk/älskare.
    Du är fantastisk duktig på att hela tiden flytta fokus till andra. Vi pratar inte om vad HAN gör, vi pratar om vad DU gör. Han har sitt ansvar för sina val och handlingar, men det har även du och du kan inte gömma dig bakom hans handlingar för att kringgå ditt ansvar för dina egna val och handlingar.

    Ditt val att ligga med upptagna män och delta i deras svek är DITT val, inte deras. Och har du själv valt det fullt medvetet är det oxå DITT ansvar.

    Att du inte vill överta honom är irrelevant, det blir inte mindre egoistisk och hänsynslöst för det.
Svar på tråden Ska man tala om för hans fru