BF JUNI 2023
BF-lista
5/6 Jjo89, första barnet
8/6 L91, femte barnet
BF-lista
BF-lista
Hej! Gravid med nr 3 här. BF 5 juni. två barn sedan tidigare, pojke 5 och flicka 3. Vid båda graviditeterna har jag mått väldigt väldigt illa och spytt fram tills v 20 minst. I juli plussade vi men det blev ett mf i v 5 så tidigt, blev som en mens, hade inte ont alls utan kroppen skötte det fint. Hade inga känningar alls förutom +på sticka . Nu är jag som sagt gravid igen, just nu på samma dag som förra mf startade och har inga direkta symtom. Eller ja kanske någon känsliga bröstvårtor, och ibland tycker jag mig känna av ett illamående. Men vet inte om det sitter i huvudet. Vid de förra har jag varit sjukskriven redan. Hur ska jag våga tro detta går vägen, och hur korkad är jag som just nu önskar jag skulle må så illa?
skräcken är att komma på KUB o så är det ett MA.
någon som haft liknande?
BF-lista
BF-lista
2/6 Elin89, andra barnet
4/6 Mibabe, andra barnet
5/6 Sockerbuullen, första barnet
5/6 Jjo89, första barnet
5/6 Hes92, tredje barnet
6/6 PiddraM, andra barnet
7/6 Ninja85, tredje barnet
8/6 L91, femte barnet
9/6 Kvinna1989, andra barnet
11/6 82lindis, fjärde barnet
12/6 ElsaCross, första barnet
Nån här som har erfarenhet av blödning under graviditet? Jag har haft mörkbrun liten blödning hela dagen. Inget färskt blod. Molvärk till och från fram, ingen värk bak i ryggen. När jag fick missfall kändes det absolut inte såhär. Så funderar på om det är normalt.
När jag väntade sista dottern störtblödde några dagar när jag plussat.
Jag får testa om en vecka och se. Magkänslan säger att det är missfall även denna graviditet.
Är det någon i gruppen som fått 2-3 veckor på ett digitalt test än?
Jag är i vecka 5+0 idag sett till ÄL går man efter mens så är jag 2 dagar längre fram. vill gärna få 2-3 v för att ?bekräfta? att det går framåt. fundersr på att testa imorgon, men vill inte slösa test om det för tidigt att få 2-3 veckor!
Grattis till ökningen, förstår att det är sån lättnad.
Jag har också varit orolig över mina ?bleka? positiva stickor trots bim idag, men tog också ett digitalt och det visade 2-3 så kände också en otrolig lättnad. Nu ska jag försöka njuta och våga känna glädje!
grattis till oss <3