Inlägg från: Anonym (Ledsen o chockad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen o chockad)

    Hur kan min största trygghet i livet...

    ...förvandlas till till en person som försökte avsluta mitt liv?

    Jag förstår verkligen inte. Vi älskar ju varandra, varför???

  • Svar på tråden Hur kan min största trygghet i livet...
  • Anonym (Ledsen o chockad)
    Anonym (---) skrev 2022-09-26 13:28:17 följande:
    Älskade (tror jag är rätt form nu) 

    Beklagar verkligen. 
    Ja snart kommer det nog bli så, men det har gått så kort tid så jag är inte där än. 
  • Anonym (Ledsen o chockad)

    Ringde kvinnofridslinjen som via tel svar bad mig återkomma! Nej, det finns ingen hjälp att få, bara invänta döden.

  • Anonym (Ledsen o chockad)

    Ge ALDRIG RÅD OM KVINNOJOUR till misshandlade kvinnor, låt de hamna i statistiken om hur många som dödas i nära relationer.

  • Anonym (Ledsen o chockad)
    Anonym (Nja) skrev 2022-09-26 21:12:19 följande:
    Om du är i akut behov av hjälp måste du lämna hemmet, t ex om du nu är rädd att han kommer att döda dig vilken minut som helst. Ring någon du känner och be att få stanna över natten och så kontaktar du kvinnojouren imorgon igen. Du kan också ringa polisen om det är en akut situation där han är aggressiv mot dig eller runt dig. Jag hoppas du redan har lämnat hemmet men annars borde du inte stanna en minut längre än nödvändigt.
    Tack, nej jag är skyddad på hotell. Mannen är häktad och kommer troligen vara det till rättegången om x antal veckor/månader.
    Jag känner mig bara så ensam och som att alla hans vänner anklagar mig för detta. Jag bor ensam men får inte åka hem än. Ville bara prata med nån. Men jag klarar ännu en sömnlös natt. :(
  • Anonym (Ledsen o chockad)
    Anonym (Nja) skrev 2022-09-26 21:48:39 följande:
    Ok, det är iaf bra att du är på en skyddad plats med människor omkring dig nära till hands :) Men ring jourhavande präst som sagt! Ring 112 och begär att få prata med en, de är vakna den här tiden.
    Tack snällt av dig. Jag spelar Sara Varga Spring för livet och försöker komma till ro. Imorgon är en ny dag.
Svar på tråden Hur kan min största trygghet i livet...